به گزارش زیرنویس، حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی المدنی در نشست خبری به مناسب هفتاد و ششمین سالروز تأسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشورمان در محل این سازمان برگزار شد، گفت: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کهن‌ترین و قدیمی‌ترین نهاد در امر جذب و سازماندهی اقدامات داوطلبانه جوانان در کشور است. این سازمان درگاه […]

به گزارش زیرنویس، حجت الاسلام والمسلمین سیدهاشم حسینی المدنی در نشست خبری به مناسب هفتاد و ششمین سالروز تأسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشورمان در محل این سازمان برگزار شد، گفت: سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کهن‌ترین و قدیمی‌ترین نهاد در امر جذب و سازماندهی اقدامات داوطلبانه جوانان در کشور است. این سازمان درگاه ورودی جمعیت هلال احمر در جذب، سازماندهی و به کارگیری اعضای داوطلب است.

وی با بیان اینکه جوانان محور حرکت هستند، گفت: همین ویژگی را نیز به عنوان شعار محوری سازمان جوانان برگزیدیم، چرا که معتقدیم جوانان می‌توانند در تمام حوزه‌ها از جمله اقدامات بشردوستانه و کاهش آلام بشری، امداد و نجات، آموزش و … محور حرکت و نقش آفرینی باشند.

حسینی المدنی با اشاره به اقدامات سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در جذب جوانان، گفت: در یک سال اخیر یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر عضو جوان، جذب این سازمان شده‌اند که آمار قابل توجهی است. همچنین از مجموع دو میلیون و ۷۰۰ هزار داوطلب جمعیت هلال احمر، بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر کمتر از ۳۵ سال سن داشته و در سنین جوانی هستند که این نشان می‌دهد چه پتانسیل و نیروی خوبی در جمعیت هلال احمر وجود دارد.

به گفته وی، رده سنی اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر بین چهار تا ۳۵ سال است. افراد بالای ۳۵ سال نیز فعالیت خود را از طریق سازمان داوطلبان یا سازمان امدادونجات ادامه می‌دهند.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر همچنین با بیان اینکه به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد تاسیس سازمان جوانان هلال احمر، اجرای یکسری اقدامات در دستورکار قرار گرفت، گفت: از جمله این موارد افتتاح مرکز آموزش بشردوستانه متاورس است. در این مرکز با استفاده از دوربین‌های واقعیت مجازی، آموزش‌های خود مراقبتی و دیگر مراقبتی به افراد ارائه خواهد شد. این مرکز امروز افتتاح می‌شود.

رییس سازمان جوانان هلال احمر با بیان اینکه تیم‌های سحر از دیگر زیرمجموعه‌های سازمان جوانان است، گفت: این تیم‌ها خدمات سلامت روان را در هنگام بحران ها به حادثه دیدگان و گروه‌های در معرض آسیب ارائه می‌کنند که ما توانستیم این تیم‌ها را ۹۰۰ درصد رشد بدهیم.

 

منبع خبر: رکنـا