خداداد افشاریان چندی پیش در یک تصمیم عجیب رای به خروج علیرضا فغانی از لیست داوران بین المللی ایران در سال ۲۰۲۳ داد و این موجب ورود این داور به لیست داوران بین المللی استرالیا شد و علیرضا فغانی قرار است در دوحه به عنوان مربی استرالیایی سوت بزند! این در حالی است که علیرضا […]

- تلاش بیهوده نکنید! چرا رئیس قابل برکنار نیست؟  

خداداد افشاریان چندی پیش در یک تصمیم عجیب رای به خروج علیرضا فغانی از لیست داوران بین المللی ایران در سال ۲۰۲۳ داد و این موجب ورود این داور به لیست داوران بین المللی استرالیا شد و علیرضا فغانی قرار است در دوحه به عنوان مربی استرالیایی سوت بزند! این در حالی است که علیرضا فغانی به تازگی در سفری که به تهران داشت اعلام کرد به خود قول داده بود هر گاه به تهران برمی‌گردد بازی‌های لیگ برتر را سوت بزند.

نکته مهم دیگر در مورد عملکرد این رئیس این است که به تنهایی برای چینش داوران تصمیم می‌گیرد و اعضای کمیته داوران به هیچ وجه در چینش داوران دخیل نیستند! با همه انتقادها این رئیس قابل برکناری نیست.

سخنگوی فدراسیون فوتبال در تازه ترین مصاحبه خود در مورد شایعه برکناری خداداد افشاریان گفت: نه چنین چیزی در دستور کار نیست و صحبتی هم در این خصوص نشده است. بناست تاج با کمیته داوران و افشاریان جلسه‌ای برای همین موضوع داشته باشد.

چرا رئیس قابل برکناری نیست؟ ریاست کمیته داوران باید به عضو هیات رئیسه ای محول شود که پیش تر در امور داوری بوده باشد و در بین اعضای هیات رئیسه تنها خداداد افشاریان حائز این شرایط است. به همین خاطر باید گفت رئیس کمیته داوران قابل برکناری نیست.

منبع: خبـر ورزشی