زارعی: امسال باید مشکل مالکیت باشگاه‌ها حل شود
زارعی: امسال باید مشکل مالکیت باشگاه‌ها حل شود

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مصطفی زارعی در مورد سمینار سالانه مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها اظهار داشت: دو روز در خدمت مدیران مالی و مجوز باشگاه‌های لیگ برتر، لیگ یک، دسته دوم و فوتسال و بانوان هستیم. جمع مثبتی از دوستان زحمتکش در باشگاه‌ها تشکیل شد و کار اساسی در مورد مجوز حرفه‌ای  توسط این دوستان […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، مصطفی زارعی در مورد سمینار سالانه مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها اظهار داشت: دو روز در خدمت مدیران مالی و مجوز باشگاه‌های لیگ برتر، لیگ یک، دسته دوم و فوتسال و بانوان هستیم. جمع مثبتی از دوستان زحمتکش در باشگاه‌ها تشکیل شد و کار اساسی در مورد مجوز حرفه‌ای  توسط این دوستان انجام می‌شود. امسال برای اولین بار سمینار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از لیگ دو شروع کردیم زیرا می‌دانیم برای حرفه‌ای سازی باید از پایه به سمت بالا حرکت کنیم.

وی افزود: مطابق آسیب‌شناسی صورت گرفته متوجه شدیم باشگاه‌های ما در دو بخش آکادمی و مسائل مالی ضعف عمده دارند. در مورد آکادمی‌ها سمیناری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در شهریور به میزبانی باشگاه سپاهان در اصفهان برگزار کرده و با دعوت از مدیران آکادمی باشگاه‌های لیگ برتر و لیگ یک مسائل مختلف را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به آنها گفتیم.

رئیس دپارتمان مجوز حرفه‌ای عنوان کرد: امروز هم با حضور مدیران مالی باشگاه‌ها، استانداردهای مدنظر AFC را با دوستان مطرح کردیم.  حتی برخی باشگاه‌ها حسابرس‌های خود را آورده بودند تا در جریان مسائل باشند. ان‌شاءالله کمترین مشکل را داشته باشیم و مشکلات مالی را هم حل کنیم. جدا از مسائل مالی درمورد معیارهای ورزشی، پرسنلی، زیرساختی و حقوقی هم عصر امروز صحبت می‌کنیم تا آخرین تغییراتی که در این زمینه در AFC و فدراسیون فوتبال رخ داده به دوستان یادآوری کنیم.

زارعی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تغییر فرمت لیگ قهرمانان آسیا، آیا فرآیند دریافت مجوز حرفه‌ای نیز تغییر کرده و زمانبندی خاصی به صورت مثال برای بدهی‌های مالی در نظر گرفته شده است، توضیح داد: فرمت لیگ قهرمانان تغییر می‌کند اما مجوز تغییر نمی‌کند. ۲ باشگاه‌هایی که قصد حضور در لیگ نخبگان سال آینده را دارند و یک نماینده ایران که می‌خواهد در سطح دوم لیگ قهرمانان شرکت کنند، باید مجوز حرفه‌ای بگیرند اما معیارهای کسب مجوز در دو سطح فرقی ندارد.

وی افزود: چرخه ما از هفته آینده شروع می‌شود و باشگاه‌ها باید از هفته آینده مدارک خود را بارگذاری کنند. تمام اسناد ارزیابی شده و از همه باشگاه‌ها بازدید می‌کنیم. نتایج جمع می شود و ان‌شاءالله ۱۰ خرداد سال آینده نتیجه نهایی اعلام می شود. درمورد مسائل مالی نیز باشگاه‌ها باید تمام بدهی‌هایی که تا تاریخ ۳۱ دسامبر(۱۰ دی) قطعی شده است، باید مانند سال گذشته تا ۱۱ فروردین تسویه کرده یا با بازیکنان و باشگاه‌های طلبکار تسویه کنند‌

ادامه دارد…





منبع: فارس