برای یک سهمیه پارالمپیک در آسیا باید بجنگیم
برای یک سهمیه پارالمپیک در آسیا باید بجنگیم

محمدرضا دستیار  سرمربی تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر  درباره سطح و روند مسابقات پارا آسیایی هانگژو اظهار کرد: در بخش بازی‌های آسیایی، رقیبان سفت و سختی  مانند کره جنوبی و ژاپن داریم که در سطح یک آسیا هستند. در ادامه چین و تایلند را داریم که در مقابل ما خیلی خوب بازی کردند. البته که تایلند […]

- برای یک سهمیه پارالمپیک در آسیا باید بجنگیم

محمدرضا دستیار  سرمربی تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر  درباره سطح و روند مسابقات پارا آسیایی هانگژو اظهار کرد: در بخش بازی‌های آسیایی، رقیبان سفت و سختی  مانند کره جنوبی و ژاپن داریم که در سطح یک آسیا هستند. در ادامه چین و تایلند را داریم که در مقابل ما خیلی خوب بازی کردند. البته که تایلند را دست‌کم نگرفتیم و در این بازی تمام بازیکنان خود را بازی دادیم که بتوانند بازی کنند چرا که برای این تورنمنت آماده بودند.

او در ادامه گفت: در مقابل تایلند فشار صد در صدی نگذاشتیم و در کل به دنبال این بودیم که همه بازیکنان به خصوص جوانان تجربه بازی را داشته باشند. اما وقتی وارد تورنمنتی به مانند بازی‌های پارا آسیایی هانگژو می‌شویم که در همان ابتدا با افغانستان، بعد چین و در ادامه با تایلند و فلیپین روبرو شدیم، البته افغانستان و فلیپین سطح پایینی داشتند، اما نکته اینجاست که به دلیل برنامه ریزی اشتباه برای حضور در دهکده رقابت‌ها یک روز تمرینی خود را از دست دادیم وبا تنها یک روز تمرین به مصاف افغانستان رفتیم و ملی‌پوشان از لحاظ بدنی آماده  مسابقه نبودند. شرایط آن‌طور هم نبود که بتوان با تیم‌های حاضر در دهکده رقابت‌ها بازی برگزار کنیم تا بچه‌ها با شرایط زمانی و مکانی مسابقات آشنا شوند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در باره جدال  با ژاپن تصریح کرد: در بازی با ژاپن مجبور شدیم با ترکیب دوم خود که اغلب از بازیکنان جوان بودند، بازی کنیم. اما شرایط به گونه‌ای پیش رفت که استرس، رفتن فینال، گرفتن پاداش و یا بازی با نایب قهرمان پارالمپیک تمام این مسائل باعث شد که حتی مرتضی عابدینی که کوله‌ باری از تجربه را با خود داشت تحت تاثیر این شرایط قرار گیرد.

دستیار درباره مسابقات انتخابی و شانس صعود به پارالمپیک گفت: مسابقات انتخابی این بار، خیلی سخت شده است. از ۱۲ به ۸ تیم کاهش یافته است و سهمیه آسیا به یک رسیده است و ما برای گرفتن این یک سهمیه باید بجنگیم. تیم ملی ما در هر صورت شانس صعود به پارالمپیک را چه در گرفتن سهمیه آسیا و چه در شانس مجدد دارد. اما باید مسئولان  به ما باور داشته باشند، با یک شکست یا ۲ شکست از نتایج این تیم نترسند و اجازه بدهند که بسکتبال با ویلچر کار خود را انجام بدهد. تیم ملی ما نیاز دارد مانند دیگر تیم‌ها که با تمام دنیا بازی‌های تدارکاتی انجام می‌دهند ما هم در حد توان بازی‌های تدارکاتی برای بچه‌های تیم ملی برگزار کنیم.

باشگاه خبرنگاران