صدیقی: کمیته ملی المپیک به قولش وفا کند و در خصوص ووشو بازنگری داشته باشد
صدیقی: کمیته ملی المپیک به قولش وفا کند و در خصوص ووشو بازنگری داشته باشد

به گزارش زیرنویس، امیر صدیقی در حاشیه مراسم تجلیل از مدال آوران در خصوص اینکه آیا صحبتی در خصوص حمایت از این ورزش با مسؤولان انجام شده، اظهار داشت: ما همیشه تاکید داشتیم که فدراسیون ووشو می‌تواند نقطه اتکای محکمی برای کاروان جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بازی‌های آسیایی باشد. خداراشکر این اتفاق رخ […]

به گزارش زیرنویس، امیر صدیقی در حاشیه مراسم تجلیل از مدال آوران در خصوص اینکه آیا صحبتی در خصوص حمایت از این ورزش با مسؤولان انجام شده، اظهار داشت: ما همیشه تاکید داشتیم که فدراسیون ووشو می‌تواند نقطه اتکای محکمی برای کاروان جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بازی‌های آسیایی باشد. خداراشکر این اتفاق رخ داد. بچه‌ها خیلی خوش درخشیدند. نتایجی بسیار خوبی بدست آمد و تمام توجهات به این موضوع جلب شد. انتظار ما همیشه این است که خیلی زودتر از این، حمایت بشویم و هم رشته ووشو و هم رشته کوراش ظرفیت‌های بالایی دارند. ۱۲ مدالی که بچه‌ها بدست آوردند نتیجه بسیار خوب و درخشانی است.

رئیس فدراسیون ووشو گفت: از قبل بازی‌ها صحبتی‌هایی کرده بودیم و قول‌هایی داده بودند که اگر ووشو نتایجی موفقیت آمیز بگیرد، کمیته ملی المپیک بازنگری خواهد کرد. بحث اعتباراتی که در سال ۱۴۰۲ برای فدراسیون ووشو درنظر گرفته را بازنگری می‌کند.

وی ادامه داد: من با خسروی وفا، مناف هاشمی و بعضی از هیات‌های اجرایی صحبت کردم و از آنها خواستم که آنها نیز به قولشان عمل کنند. همانطور که فدراسیون ووشو محکم ایستاد، تلاشش را انجام داد و به نتیجه خوبی نیز رسید. دوستان در صدد هستند که متمم جدیدی به اعتبارات فدراسیون ووشو اضافه کنند. من فکر می‌کنم که باید فراتر از این موضوع برویم. ووشو را باید بزرگ و پراهمیت ببینیم. کمتر از ۳ سال تا بازی‌های آسیایی بعدی باقی مانده و هر آنچه که الان بکاریم، می‌توانیم برای دوره بعدی بازی‌های آسیایی انتظارش را داشته باشیم.

وی ادامه داد: امسال سال مهمی نیز برای ما بود. ما ۲ مسابقه قهرمانی جهان پیش رو داریم. ظرف ۱۰ روز آینده مسابقات قهرمانی جهان ووشو داریم و بعد از آن مسابقات قهرمانی جهان کوراش است. از آن طرف در سال ۱۴۰۲ در اسفند ماه بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی که در تایلند برگزار می‌شود را داریم. باز هم آن موقع باید کاروانی از ایران مهیا شود که در این دوره از بازی‌ها شرکت کند. ما در آنجا کوراش را داریم.

امیر صدیقی اظهار داشت: یک رایزنی بسیار جدی از سوی فدراسیون ووشو و انجمن کوراش ایران با حمایتی که فدراسیون جهانی کوراش انجام داده، صورت گرفته است. در صدد هستیم که تعداد اوزان را در بازی‌های داخل سالن بالا ببریم. نیاز داریم که حمایت‌ها جوری باشد که بتوانیم این ۱۵ ورزشکار را مهیا و آماده بکنیم. فعلاً منتظر به نتیجه رسیدن قول دوستان در کمیته ملی المپیک هستیم. وزارت ورزش تلاش خیلی خوبی کرده است. حضور کیومرث هاشمی شرایط را برای فدراسیون ووشو تغییر داده و انرژی خوبی به ما داده است. دوستان نیز در تلاش هستند که در سال ۱۴۰۲ فدراسیون ووشو اعتبارات بسیار خوبی بدست آورد.

رئیس فدراسیون ووشو ادامه داد: ما داریم درباره چینی صحبت می‌کنیم که قهرمان بلامنازع بازی‌های آسیایی بوده با بیش از ۲۰۰ مدال طلا. این فقط نبوده که در رشته ووشو موفق بوده باشد. تمام رشته‌ها پیروز و قهرمان بوده‌اند. با آن جمعیت و زیرساختی که این کشور دارد و همچنین رشته ورزشی خودش که ووشو است. انتظارات از فدراسیون ووشو بالا است ولی باید تمام جوانب را با هم نگاه کنیم.

وی ادامه داد: ما در ووشو شاید یکی از سخت‌ترین رقبای‌مان چین باشد ولی در خیلی از رشته‌های دیگر ما به کشورهای دیگر نتایج را واگذار می‌کنیم. این که چالش الان ما فقط چین است، یعنی ما چقدر قدرتمند بودیم و چقدر پیشرفت کردیم. البته فراموش نکنیم که ما بارها و بارها چین را شکست دادیم. چینی‌ها رقیب دیرینه و سرسخت ما هستند. در سال ۲۰۱۹ چین را در خانه خودش و در مسابقات قهرمانی جهان شکست دادیم و قهرمان جهان شدیم. این افتخار و موفقیت، چیزی نیست که یک شبه بدست آمده باشد. مسیری طولانی است و ما ورزشکارانی متفاوت در بازی‌های آسیایی داشتیم. نسل جدیدی به ما اضافه شده است. به فدراسیون ووشو اعتماد کنید و به برنامه ما کمک کنید. به ما کمک کنید که بتوانیم این مسیر درخشان را ادامه بدهیم.

پایان پیام/ 





منبع: فارس