این اقدام اعلام جنگ است!
این اقدام اعلام جنگ است!

فارس نوشت: بشر الخصاونه نخست وزیر اردن تأکید کرد که هر گونه تلاش برای کوچاندن اجباری مردم فلسطین از نوار غزه یا کرانه باختری، خط قرمز «امان» به شمار می‌رود. الخصاونه با بیان اینکه این مسئله به منزله اعلان جنگ با اردن خواهد بود، گفت: در خصوص برخورد با تجاوزات اسرائیل به غزه و پیامدهای […]

- این اقدام اعلام جنگ است!

فارس نوشت: بشر الخصاونه نخست وزیر اردن تأکید کرد که هر گونه تلاش برای کوچاندن اجباری مردم فلسطین از نوار غزه یا کرانه باختری، خط قرمز «امان» به شمار می‌رود.

الخصاونه با بیان اینکه این مسئله به منزله اعلان جنگ با اردن خواهد بود، گفت: در خصوص برخورد با تجاوزات اسرائیل به غزه و پیامدهای آن، از نظر اردن، همه گزینه‌ها بر روی میز خواهد بود.

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن هم روز شنبه هفته جاری گفت  کهخواستار توقف فوری درگیری‌ها و پایان این جنگ بوده و توصیف کردن این جنگ به عنوان دفاع از خود توسط رژیم اسرائیل را رد می‌کنیم.

وی، افزود: «بحث‌های ما فراگیر و شفاف بوده و مواضع روشنی را منعکس کرد و بر توقف درگیری‌ها در غزه تاکید شد. این جنگ برای اسرائیل امنیت به همراه نخواهد آورد و هرگز ثبات را در منطقه محقق نمی‌کند. قتل و جنایت جنگی باید متوقف شده و مصون بودن اسرائیل از قوانین بین‌المللی باید پایان یابد».

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الخصاونه با اشاره به اینکه تداوم حملات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نقض فاحش حقوق بین‌الملل است، تصریح کرد: باید به مصونیت و حمایتی پایان داد که به اسرائیل مجوز قتل غیر نظامیان فلسطینی را می‌دهد.

نخست وزیر اردن با بیان اینکه این کشور می‌تواند به مسئله فلسطین کمک کند، در پایان گفت که مواضع عبدالله دوم پادشاه اردن باعث شده است که مواضع جهانی در قبال فلسطین نیز تغییر کند.

منبع: اطلاعات انلاین