کاراته قهرمانی آسیا؛ ۶ نشان در روز نخست برای ایران
کاراته قهرمانی آسیا؛ ۶ نشان در روز نخست برای ایران

روز نخست مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در رده‌های پایه امروز در کاتا و کومیته نوجوانان و کاتای انفرادی جوانان در آلماتی قزاقستان برگزار شد و در پایان نمایندگان کشورمان به یک طلا، یک نقره و ۴ برنز رسیدند. در وزن ۴۷- کیلوگرم دختران، غزل فتحی در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل […]

- کاراته قهرمانی آسیا؛ ۶ نشان در روز نخست برای ایران

روز نخست مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ در رده‌های پایه امروز در کاتا و کومیته نوجوانان و کاتای انفرادی جوانان در آلماتی قزاقستان برگزار شد و در پایان نمایندگان کشورمان به یک طلا، یک نقره و ۴ برنز رسیدند.

در وزن ۴۷- کیلوگرم دختران، غزل فتحی در دیدار پایانی با نتیجه ۵ بر ۳ مقابل میکی آیتو از ژاپن صاحب برتری شد تا به نشان طلای مسابقات قهرمانی آسیا دست یابد. فتحی در این رقابت‌ها مقابل نماینده چین تایپه و ازبکستان به ترتیب ۱۰ بر صفر و ۴ بر ۲ پیروز شده بود.

در کاتای انفرادی جوانان آیلین بهاری در دیدار پایانی مغلوب آزوسا تاکاتا از ژاپن شد تا به مدال نقره بسنده کند. محمدحسین فراهانی در وزن ۷۰+ کیلوگرم، ساغر جندقی در وزن ۶۱- کیلوگرم، آرش رازانی در وزن ۷۰- کیلوگرم و زهرا رضازاده در وزن ۵۴- کیلوگرم برنزی‌های ایران در روز نخست بودند.

برنامه روز دوم مسابقات کاراته قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ به این شرح است:
 
سه شنبه ۱۶ آبان
رقابت‌های کاتای تیمی جوانان و کاتای انفرادی زیر ۲۱ سال (ساعت ۶:۳۰ تا ۱۰:۳۰)
رقابت‌های کومیته جوانان (ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۳:۳۰)
رقابت کسب مدال برنز کاتای تیمی جوانان و کاتای انفرادی زیر ۲۱ سال (ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۴)
رقابت‌های کسب مدال برنز کومیته جوانان (ساعت ۱۴ تا ۱۴:۳۰)
رقابت‌های فینال کاتای تیمی جوانان، کاتای انفرادی زیر ۲۱ سال و کومیته جوانان (ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۶:۱۵)

اسامی نمایندگان ایران در روز دوم به این شرح است:
کاتای تیمی جوانان دختران (مبینا حدادزاده، سارینا دری، ساناز مهری ماهانی)
کاتای تیمی جوانان پسران (امیرحسین عربی، محمد علی مسلمی مهنی، امیرمحمد مسلمی مهنی)
کاتای انفرادی زیر ۲۱ سال: سپیده امینی و متین زارع

کومیته جوانان: وزن ۴۸- کیلوگرم (فاطمه جعفرنژاد)، وزن ۵۳- کیلوگرم (فاطمه زهرا سعید آبادی)، وزن ۵۹- کیلوگرم (بشری ایمانی)، وزن ۶۶- کیلوگرم (هانا حسین پور)، وزن ۶۶+ کیلوگرم (زهرا رحیم پور)، وزن ۵۵- کیلوگرم (امیرمحمد کلاهدوز)، وزن ۶۱- کیلوگرم (ابوالفضل همدم جو)، وزن ۶۸- کیلوگرم (محمد عرفان خوش عقیده)، وزن ۷۶- کیلوگرم (وهاب شاهمیر)، وزن ۷۶+ کیلوگرم (یوسف نیک روش)

باشگاه خبرنگاران