زیرنویس – گروه استان‌ها: دانشگاه لرستان و دانشگاه بغداد کنفرانس مشترک فلسطین در وجدان امت اسلامی را به‌صورت حضوری و مجازی برگزار کردند، این کنفرانس مشترک، با سخنرانی، رئیس دانشگاه لرستان، رئیس دانشگاه بغداد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و رئیس بخش ادیان مقارن دانشکده علوم اسلامی دانشگاه بغداد با مشارکت […]

زیرنویس – گروه استان‌ها: دانشگاه لرستان و دانشگاه بغداد کنفرانس مشترک فلسطین در وجدان امت اسلامی را به‌صورت حضوری و مجازی برگزار کردند، این کنفرانس مشترک، با سخنرانی، رئیس دانشگاه لرستان، رئیس دانشگاه بغداد، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان و رئیس بخش ادیان مقارن دانشکده علوم اسلامی دانشگاه بغداد با مشارکت حضوری و مجازی جمعی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه لرستان و دانشگاه بغداد برگزار شد.

رژیم صهیونیستی فرعون زمانه است

علی نظری رئیس دانشگاه لرستان در این کنفرانس، اظهار داشت: مردم فلسطین، مردمی شجاع و حماسی هستند و برگزاری این گونه کنفرانس‌ها، اجتماعات و نشست‌ها کمترین کار ممکن در حمایت از این مردم است.

«طوفان الاقصی» آغازی برای نابودی رژیم صهیونیستی

وی تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های حضرت امام علی (ع) بشریت باید شجاعت داشته باشد و همواره از حق دفاع کند، در اینجا، حق، دفاع از مردم مظلوم فلسطین است.

رئیس دانشگاه لرستان، ادامه داد: بر پایه تعالیم دین اسلام همیشه باید در برابر دشمنان دین اسلام مقاوم بود و ایستادگی کرد.

نظری، تصریح کرد: عملیات طوفان الاقصی یک عملیات توسط جوانان شجاع غزه بود و این جوانان مایه افتخار و مباهات هستند.

وی اظهار داشت: باطل که صهیونیستم است رفتنی است و این وعده الهی است.

رئیس دانشگاه لرستان، بیان کرد: رژیم صهیونیستی فرعون زمانه است که در حال قتل‌عام کودکان و زنان غزه و فلسطین است.

نظری، افزود: شجاعت مردم فلسطین باعث نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود و طوفان الاقصی آغازی است برای نابودی این رژیم جنایت‌کار.

«طوفان الاقصی» آغازی برای نابودی رژیم صهیونیستی

وی گفت: ما مردم آموخته‌ایم که همچون حضرت امام حسین (ع) باید صبور بود تا به پیروزی نهایی برسیم که همان نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی است.

رئیس دانشگاه لرستان، تصریح کرد: ذهن و قلب امت اسلامی همراه با جبهه مقاومت غزه و فلسطین است و آرمان فلسطین همیشه پابرجا است.

بوق‌های تبلیغاتی غرب در خدمت رژیم صهیونیستی هستند

حجت‌الاسلام مجید مؤیدی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان نیز در این کنفرانس مشترک، در سخنانی، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری، امت اسلامی به حضور و داشتن قهرمانان ذوب شده در تعالیم اسلام همچون شهید حاج‌قاسم سلیمانی‌ها و شهید ابومهدی مهندس‌ها و شهید فتحی شقاقی‌ها محتاج است.

وی تصریح کرد: دشمن خبیث صهیونیستی که به فرموده امام خمینی (ره) همچون غده سرطانی بر مقدسات اسلامی چنگ انداخته است به طور یقین رفتنی است و این وعده الهی است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، بیان داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری، این جرثومه جنایت و فساد و خباثت یعنی رژیم صهیونیستی به لبه پرتگاه سقوط نزدیک‌تر شده است و بی شک ضربه نهایی برای ازبین‌بردن خانه عنکبوتی اسرائیل فرود می‌آید.

«طوفان الاقصی» آغازی برای نابودی رژیم صهیونیستی

حجت‌الاسلام مؤیدی، ادامه داد: بوق‌های تبلیغاتی غرب در خدمت رژیم صهیونیستی هستند؛ اما با مجاهدت فرهیختگان و اهل‌قلم به دستان و صاحبان کرسی و تریبون در جهان اسلام، تبلیغات دروغین رسانه‌های غرب ناکام خواهد ماند و در نهایت با مجاهدت مردم فلسطین و همراهی امت اسلامی قدس شریف از یوغ اشغالگری اسرائیل خبیث نجات خواهد یافت.

وی تصریح کرد: بر اساس تعالیم قرآن کریم دین مبین اسلام، مسلمانان نباید در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی سکوت کنند و این جنایت در همه محافل بایستی محکوم شود.

مسئله فلسطین وجدان امت اسلامی را بیدارتر کرد

«منیر حمید السعدی»، رئیس دانشگاه بغداد و «حازم عدنان احمد»، رئیس بخش ادیان مقارن دانشکده علوم اسلامی دانشگاه بغداد نیز در این کنفرانس در سخنانی بر اهمیت جایگاه فلسطین در وجدان امت اسلامی تأکید کردند.

«السعدی»، رئیس دانشگاه بغداد بر این نکته تصریح کرد که برگزاری این‌گونه نشست‌ها و کنفرانس علمی بین دانشگاهی یک گام از سوی دانشگاه‌های کشورهای اسلامی برای تقویت انسجام این کشورها در رویارویی با رژیم صهیونیستی است.

«طوفان الاقصی» آغازی برای نابودی رژیم صهیونیستی

رئیس دانشگاه بغداد، ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه لرستان خواستار شد این گونه همکاری‌ها با موضوعات مشترک امت اسلامی، گسترش یابد.

وی، ادامه داد: موضوع و مسئله فلسطین، بدون تردید وجدان امت اسلامی را بیدارتر کرده است.

«السعدی» اظهار امیدواری کرد: انسجام بین دانشگاه‌های کشورهای اسلامی در زمینه برگزاری نشست‌ها، کنفرانس‌ها و همایش‌ها با موضوع حمایت از فلسطین افزایش یابد.

رئیس دانشگاه بغداد در بخش دیگری از سخنان خود، جنایات اخیر رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن‌را نمونه‌ای از نسل‌کشی و قتل‌عام مردم مظلوم دانست.

وی به موضوع انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه لرستان با دانشگاه بغداد نیز اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد این تفاهم‌نامه در راستای گسترش همکاری‌های دوجانبه به‌صورت کامل اجرا شود.

«طوفان الاقصی» آغازی برای نابودی رژیم صهیونیستی

برخی حکام کشورهای اسلامی دچار انفعال شده‌اند

«حازم عدنان احمد» نیز در سخنانی، ضمن آن که تاریخچه‌ای از چگونگی شکل‌گیری رژیم صهیونیستی بیان کرد، اظهار داشت: برگزاری راهپیمایی‌های مختلف در سراسر جهان نشان می‌دهد نه فقط وجدان امت اسلامی بلکه وجدان همه انسان‌های جهان به درد آمده است.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به‌راحتی مشغول بمباران کودکان، زنان و بیمارستان‌ها است که بزرگ‌ترین جنایت علیه بشریت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به این موضوع اشاره کرد که برخی حکام کشورهای اسلامی، متأسفانه به علت مصلحت‌اندیشی‌های فردی دچار انفعال شده‌اند و این گونه حکام نماینده ملت خودشان نیستند.

«حازم عدنان احمد»، افزود: وجدان امت اسلامی درباره فلسطین همواره بیدار و آگاه است و حمایت خود از فلسطین را با روش‌های گوناگون اعلام کرده است.

«طوفان الاقصی» آغازی برای نابودی رژیم صهیونیستی

ضرورت انسجام امت اسلامی در رویارویی با رژیم صهیونیستی

«نعمه دهش فرحان» نیز در سخنانی ضرورت انسجام امت اسلامی در رویارویی با رژیم صهیونیستی را تشریح کرد.

وی ادامه داد: موضع امت اسلامی را نباید موضع برخی دولت‌های کشورهای اسلامی دانست، آنچه اساس کار بوده این است که مردم و امت اسلامی یکپارچه از مظلومیت فلسطین و غزه دفاع می‌کنند و با این ملت اظهار همدردی کرده‌اند.

«فرحان» گفت: امروز شاهد هستیم علاوه بر مسلمانان، سایر افرادی که مسلمان هم نیستند و ساکن کشورهای مختلف هستند در راهپیمایی‌های حمایت از فلسطین شرکت می‌کنند؛ زیرا ظلم‌های رژیم صهیونیستی به‌گونه‌ای که وجدان همه بشریت را بیدار کرده است.

«طوفان الاقصی» آغازی برای نابودی رژیم صهیونیستی

در این کنفرانس مشترک حضوری و مجازی، اعضای هیئت‌علمی دانشگاه لرستان و دانشگاه بغداد نیز هر کدام دیدگاه‌های خود را درباره طوفان الاقصی و مقاومت غزه و فلسطین بیان کردند.

بنابراین گزارش، کنفرانس مذکور با ابتکار رئیس دانشگاه لرستان و همکاری دفتر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه لرستان، گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان، تیم مدیریتی دانشگاه لرستان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه لرستان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان لرستان و سازمان بسیج اساتید استان لرستان برگزار شد.

منبع: مـهر