کارگروه نظارت بر قراردادهای سازمان لیگ، پس از بررسی پرونده باشگاه‌های پرسپولیس و سپاهان که منجر به کسر امتیاز و جریمه نقدی برای این دو باشگاه شد، پرونده استقلال را به طور کامل بررسی و آن را به کمیته انضباطی ارجاع داد. کارگروه مربوطه پس از برررسی پرونده باشگاه استقلال ایرارداتی گرفت که باشگاه استقلال […]

- ۴ ایراد کارگروه نظارت بر قراردادها از باشگاه استقلال/ کسر امتیاز از آبی‌ها قطعی شد؟

کارگروه نظارت بر قراردادهای سازمان لیگ، پس از بررسی پرونده باشگاه‌های پرسپولیس و سپاهان که منجر به کسر امتیاز و جریمه نقدی برای این دو باشگاه شد، پرونده استقلال را به طور کامل بررسی و آن را به کمیته انضباطی ارجاع داد. کارگروه مربوطه پس از برررسی پرونده باشگاه استقلال ایرارداتی گرفت که باشگاه استقلال باید از آنها دفاع کند.

برخلاف شایعات مطرح شده، کارگروه مربوطه فقط چهار ایراد از باشگاه استقلال گرفته است که عبارت هستند از:

۱- مالیات کوین یامگا

دفاعیه استقلال: در بند قرارداد یامگا نوشته شده است مبلغ قرارداد او به صورت خالص است اما باشگاه استقلال متممی در این قرارداد اضافه نکرده است که مالیات وی را تقبل کرده است. طبق قانون، مالیات بر عهده بازیکنان است و آنها موظف هستند قرارداد خود را پرداخت کنند ، اینکه در بند قرارداد یامگا نوشته شده مبلغ وی خالص است بدان معنا نیست که باشگاه استقلال مالیات وی تقبل کرده است، بازیکنان داخلی نیز مبلغ خود را به صورت خالص دریافت می‌کنند. ماجرایی که باعث شد باشگاه پرسپولیس در پرونده گولیسانی جریمه و با کسر یک امتیازی روبرو شود متفاوت است چرا که باشگاه پرسپولیس در قرارداد گولیسانی نوشته بود مالیات وی را پرداخت می‌کند!

۲- مبلغ قرارداد رضایت‌نامه محمدرضا خالدآبادی

دفاعیه استقلال: خالدآبادی دروازه‌بان استقلال در ابتدای فصل قرارداد پنج ‌ساله‌ای را به امضا رساند و مبلغ رضایت‌نامه وی در مدت پنج سال تقسیط شده است تا چالشی شکل نگیرد!

۳- چرا مهدی هاشمی‌نسب با باشگاه استقلال قرارداد ندارد اما مبلغی به حساب وی واریز شده است؟

دفاعیه استقلال: مهدی هاشمی‌نسب با باشگاه استقلال نه قراردادی دارد و نه کارت بازی وی صادر شده است به همین علت او شامل قانون سقف قرارداد نخواهد شد.

۴- تقبل مالیات بلانکو

دفاعیه استقلال: باشگاه استقلال در بند قرارداد این بازیکن به صورت رسمی نوشته است مالیات وی باید توسط خودش پرداخت خواهد شد و باشگاه استقلال هیچ‌گونه تعهدی نسبت به پرداخت مالیات وی ندارد.

منبع: خبـر ورزشی