مناف هاشمی: مراسم تجلیل شهرداری در شان مدال آوران بود
مناف هاشمی: مراسم تجلیل شهرداری در شان مدال آوران بود

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، بیست و هشتمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز (دوشنبه-۱۶ آبان ماه سال ۱۴۰۲) برگزار شد، سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان این نشست با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قهرمانان بازی‌های آسیایی توشط شهرداری تجلیل شدند و این مراسم در شان مدال آوران ما […]

به گزارش خبرنگار ورزشی زیرنویس، بیست و هشتمین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک امروز (دوشنبه-۱۶ آبان ماه سال ۱۴۰۲) برگزار شد، سید مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در پایان این نشست با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قهرمانان بازی‌های آسیایی توشط شهرداری تجلیل شدند و این مراسم در شان مدال آوران ما بود و امیدواریم پاداش هایی که قول دادند پرداخت شود. این موضوع در قالب تفاهم نامه‌ای بود که با شهرداری تهران کمیته ملی المپیک داشت.

دبیرکل کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه شهرداری تهران کمک‌های دیگری هم به کمیته داشته، خاطرنشان کرد: بخش عمرانی، نقدینگی و همچنین در حوزه زیباسازی که تبلیغاتی در حوزه ورزش لازم بود به شکل رایگان برای کمیته ملی المپیک در نظر گرفته که این نقطه عطفی است. در جلسه روز گذشته هم گفتم ورزشکاران کشورمان به شکل‌های مختلف باید حمایت شوند از جمله اشتغال و مسکن.

وی افزود: در حوزه‌های دیگر همانند استانداران هم امیدواریم کمک کنند. ما هیچ سیاست و دستورالعملی را ابلاغ نکردیم اما ورزشکاران انتظار دارند. کمیته ملی المپیک هم از این موضوع خوشحال می‌شود. ما هم در سطح ملی غیر از شهرداری تلاش می‌کنیم تفاهماتی با حوزه‌های دیگر داشته باشیم. رایزنی‌های با حوزه وزارت راه و شهرسازی داشتیم با اسپانسرهای دیگر هم رایزنی کردیم که انشالله در دستورالعمل کمیسیون اقتصادی ماست.

مناف هاشمی افزود: شاخص چهارم شرکت در سنجش آکادمی آنالیز می‌شود اینکه چه تغییری حاصل شده هر چه این شاخص به مدال‌آوری نزدیک شود یک عدد به فرد اضافه می‌شود. این شاخص‌ها ‌کمک می‌کند تا ورزشکار خود را به نقطه ایده‌ال مدنظر کمیته و فدراسیون برای مدال برساند.

وی عنوان کرد: رعایت شئوناتی که از سوی کمیته و فدراسیون ابلاغ می‌شود، مانند نظم، رفتار ورزشکار و … شاخص دارد. این ۵ موضوع در نهایت ما را به یک سقف پرداختی برای ورزشکارانی که به مدال طلا و نقره و برنز دست پیدا می‌کنند، می‌رساند. اگر یک فرد برای طلا تمام شاخص‌ها را داشته باشد عدد بالایی در ۹ ماه آینده به عنوان پرداخت برای او در نظر گرفته می‌شود. این عدد قابل توجه است یعنی حدودا ۲۰۰ میلیون تومان.

دبیرکل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: به هر حال یک بسته پیشنهادی را کمیته ملی المپیک برای اعضای هیات اجرایی ارائه کرد که ۳ نکته اساسی در آن لحاظ شده است‌. پس از اینکه ورزشکار شناسایی می‌شود و رشته‌اش در تیمی یا انفرادی مشخص می‌شود، حقوق پایه‌ای را برای ورزشکارانی که امید به کسب مدال طلا، نقره یا برنز دارند، لحاظ خواهد شد.

وی افزود: پس از حقوق پایه چند آیتم دیگر را هم به عنوان شاخص و دستورکار مصوب کردیم. یکی از این شاخص‌ها کمک هزینه جایگاه مدالی ورزشکار است. به فرض اگر فرد در گذشته جایگاهش مدال طلا بوده است، عددی برایش لحاظ می‌شود که اینجا بالاترین سقف ما شاید عددی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان باشد. عدد پایه هم به این مبلغ اضافه می‌شود یا اگر عدد پایه‌اش نقره و برنز بوده طبیعی است این اعداد برای حمایت کمتر می‌شود. پاداش کسب مدال در رویدادهای مورد تایید کمیته هم به عنوان یک شاخص اضافه می‌شود. شاخص چهارم ما شرکت در سنجش آکادمی است که فرد به ویژه در رشته‌های انفرادی آنالیز می‌شود که نسبت به قبل چه تاثیر و اتفاقی برایش افتاده است.

ادامه دارد…





منبع: فارس