مدال آوران المپیک ماهانه ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند
مدال آوران المپیک ماهانه ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند

دبیر کل کمیته ملی المپیک از پرداخت حقوق ماهانه ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی به مدل آوران احتمالی المپیک آینده خبر داد. به گزارش«اطلاعات آنلاین»، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز هیئت اجرایی ادامه گزارشی را رئیس و بنده و من در خصوص برنامه حمایتی کمیته از رشته‌های ورزشی […]

دبیر کل کمیته ملی المپیک از پرداخت حقوق ماهانه ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی به مدل آوران احتمالی المپیک آینده خبر داد.

مدال آوران المپیک ماهانه ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرند

به گزارش«اطلاعات آنلاین»، مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز هیئت اجرایی ادامه گزارشی را رئیس و بنده و من در خصوص برنامه حمایتی کمیته از رشته‌های ورزشی و ورزشکارانی که قرار است در المپیک حاضر شوند، ارائه کردیم. این ورزشکاران ارزیابی و آنالیز می‌شوند و بر همان اساس در قالب یک بسته حقوق در نظر گرفته شده است‌. بعد از شناسایی ورزشکار، یک عددی به عنوان حقوق پایه برای آنها که امید به کسب مدال دارند در نظر گرفته می‌شود. یک شاخص کمک هزینه جایگاه مدالی فرد است. مثلا اگر قبلا طلا بوده است یک عدد ۳۰ تا ۴۰ میلیونی در نطر گرفته می شود. پاداش کسب مدال در رویدادهای مورد تایید کمیته هم اضافه می‌شود. شرکت در سنجش آکادمی نیز یک معیار است و تغییرات بررسی می‌شود اگر مثبت باشد اضافه می‌شود و اگر کاهشی باشد این حقوق کمتر می‌شود.

به گفته وی برای طلا اگر یک ورزشکار همه شاخص‌ها را داشته باشد عدد قابل توجه و حدود ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود که از ماه آینده آغاز خواهد شد.

به پیش‌بینی وی تعداد ورزشکاران طلایی شاید کمتر از انگشتان دست باشد و در واقع مجموع هم عدد قابل توجهی نیست.

وی افزود: برای سرمربی هم ۸۰ درصد این مبلغ نهایی می‌شود. این میزان به نسبت ارزش مدال کاهش می‌یابد و برای ورزشکار برنزی ۶۰ میلیون خواهد بود.

حقوق پایه برای ورزشکارانی که کسب سهمیه کردند ۱۵ میلیون تومان است. دست ما در کمیته ملی المپیک باز است و در مجموع این حقوق بین ۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

منبع: اطلاعات انلاین