«تابناک با تو» – سرگئی برین، یکی از بنیانگذاران گوگل، بی سر و صدا LTA Research را در سال ۲۰۱۵ تأسیس کرد و نمونه اولیه کشتی هوایی Pathfinder ۱ آن در حال آماده شدن برای اولین پرواز‌های خود در فضای باز، با هدف تسریع واکنش در بلایا و ممکن کردن پرواز با زیرساخت صفر است. این […]

کشتی هوایی ۱۲۰ متری سرگئی برین برای برخاستن آماده است (یک پزشک)

کشتی هوایی ۱۲۰ متری سرگئی برین برای برخاستن آماده است (یک پزشک)«تابناک با تو» – سرگئی برین، یکی از بنیانگذاران گوگل، بی سر و صدا LTA Research را در سال ۲۰۱۵ تأسیس کرد و نمونه اولیه کشتی هوایی Pathfinder ۱ آن در حال آماده شدن برای اولین پرواز‌های خود در فضای باز، با هدف تسریع واکنش در بلایا و ممکن کردن پرواز با زیرساخت صفر است.

این کشتی هوایی ۱۲۴ متر طول و ۲۰ متر عرض دارد و به طور قابل توجهی بزرگ‌تر از Airlander ۱۰ است، اگرچه کمتر از نیمی از عرض آن را دارد. آن را می‌توان یک هواپیمای بزرگ دانست و طول آن دو برابر یک ایرباس A۳۸۰ است.

مفهوم کشتی‌های هوایی سخت و طراحی به این صورت، بازگشتی به دوران پیش از هیندنبورگ در اوایل دهه ۱۹۰۰ است، Pathfinder ۱ از قاب ساخته شده از ۹۶ توپی تیتانیوم جوش داده شده استفاده می‌کند که با ۲۸۹ لوله فیبر کربنی تقویت‌شده به هم متصل شده‌اند. این پیشرفت‌های مواد، آن را به اندازه کافی سبک نگه می‌دارند تا با استفاده از هلیوم، به جای هیدروژن به عنوان گاز بالابر، پرواز کند.

کشتی هوایی ۱۲۰ متری سرگئی برین برای برخاستن آماده است (یک پزشک)

پوسته بیرونی آن از مواد لمینت شده و غیر قابل اشتعال ساخته شده است و توسط ۱۳ کیسه نایلونی پر از هلیوم که با اورتان پوشانده شده اند، بلند می‌شود.

دوازده پروانه برقی از کناره‌ها و عقب آن بیرون آمده‌اند که هر کدام قادر به چرخش ۳۶۰ درجه برای رانش و کنترل موقعیت هستند. همه این‌ها از طریق کنترل‌های جوی استیک ساده، از طریق یک سیستم کنترل پرواز با سیم کنترل می‌شوند.

در حالی که پیشرانه آن الکتریکی است و یک بسته باتری با ظرفیت بالا دارد، نمونه اولیه یک جفت ژنراتور دیزلی ۱۵۰ کیلوواتی نیز دارد. اگرچه برنامه در نهایت جایگزینی آن‌ها با سلول‌های سوختی هیدروژنی است. حداکثر سرعت آن ۱۲۰ کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود و کابین آن می‌تواند تا ۱۴ نفر را حمل کند. ظرفیت بار آن بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ کیلوگرم برآورد می‌شود.

Pathfinder ۱ که در حال حاضر در آشیانه‌ای هیولایی در Mountain View، کالیفرنیا قرار دارد، قبلاً در اوایل سال جاری پرواز آزمایشی کرده است و اکنون گواهینامه صلاحیت پرواز در فضای باز – در ارتفاع کمتر از ۴۶۰ متر و در محدوده Moffett Field و حریم هوایی فرودگاه همسایه Palo Alto دارد.

با این همه Pathfinder ۱ صرفاً یک طرح مفهومی است، Pathfinder ۳ بسیار بزرگتر و ۱۸۰ متری خواهد بود. از هم‌اکنون یک آشیانه بزرگ برای آن پیش‌بینی شده است.

کشتی هوایی ۱۲۰ متری سرگئی برین برای برخاستن آماده است (یک پزشک)

تمرکز اصلی این کشتی هوتایی کمک‌های بشردوستانه است. این کشتی‌های هوایی می‌توانند محموله‌های عظیم را وارد کرده و افراد را از مناطق فاجعه‌بار خارج کنند، زمانی که جاده‌ها و فرودگاه‌ها تخریب شده باشند و هیچ راهی برای ورود و خروج هواپیما‌های بزرگ دیگر وجود نداشته باشه این کشتی هوایی کاربرد پیدا می‌کند.

منبع: یک پزشک

+