صادق بیگدلی ملی پوش والیبال نشسته کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی دانشجو، درباره پاداش‌های در نظر گرفته شده پس از قهرمانی در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: با جایزه پای سکو که توسط رئیس کمیته ملی پارالمپیک در نظر گرفته شد عملا فاصله و اختلافی که میان پاداش رشته‌های انفرادی و گروهی بود برداشته شد […]

- مدال طلای ما کمتر از نقره انفرادی پاداش دارد / با ۵ دوره پارالمپیک ماهی یک میلیون می‌گیرم!

صادق بیگدلی ملی پوش والیبال نشسته کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی دانشجو، درباره پاداش‌های در نظر گرفته شده پس از قهرمانی در بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: با جایزه پای سکو که توسط رئیس کمیته ملی پارالمپیک در نظر گرفته شد عملا فاصله و اختلافی که میان پاداش رشته‌های انفرادی و گروهی بود برداشته شد که این اتفاق جای تشکر دارد، ولی پاداشی که وزارت ورزش اعلام کرده است برای مدال طلا ۹۰۰ میلیون تومان، برای مدال نقره ۵۰۰ میلیون تومان و برای مدال برنز ۲۰۰ میلیون تومان برای رشته ما صدق نمی‌کند.

او افزود: وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده است که پاداش برای رشته‌های گروهی نصف انفرادی است، در سال قبل اگر جایزه نصف می‌شد بازهم جایزه رشته تیمی از پاداش نقره انفرادی بیشتر بود. اما حالا اگر این مبلغ پاداش طلای انفرادی را طلا نصف کنیم، مبلغ آن ۴۵۰ میلیون می‌شود که بازهم ۵۰ میلیون تومان ازمدال نقره انفرادی کمتر است،   این بدان معناست که پاداش دریافتی مدال طلا  بخش تیمی کمتر از مدال نقره انفرادی ارزش دارد.  این در حالی است که رشته‌های تیمی هم دشواری‌های زیادی دارند، به طور مثال از روزی که وارد دهکده می‌شویم تا روز اختتامیه درگیر هستیم، این بدان معنا نیست کمه ما برای انفرادی ارزش قائل نیستیم، خیر، صحبت ما این است که همان قدری که ورزشکار رشته انفرادی زحمت می‌کشد ورزشکار رشته تیمی هم تلاش می‌کند، چه بسا که هماهنگ سازی ۱۲ نفر برای مدال سخت هم است.

ملی پوش والیبال نشسته کشورمان ادامه داد: تنها صحبت ما اعداد و ارقام نیست بلکه موضوع تبعیض و تفاوتی است که قائل می‌شوند، والیبال نشسته تنها رشته تیمی است که در پارالمپیک و المپیک مدال کسب کرده است پس در نتیجه اینطور به نظر می‌آید که این قانون پاداش‌ها انگار برای ما این طور نوشته شده است. حال به جای تشویق رشته‌ای ای مثل والیبال نشسته چنین قانونی وضع می‌کنید؟  

بیگدلی درباره مطرح شدن این مشکل با وزیر ورزش و جوانان عنوان داشت: قبلا چنین نبود و ۲ – ۳ دوره است که چنین اتفاقی افتاده است، ما حتی در این خصوص جلسه‌ای پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی  با کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان داشتیم که  به ما قول مساعد دادند تا این ماجرا بازنگری و بررسی شود. خوشحالم که کیومرث هاشمی از جنس ورزش است و خودش می‌داند که چه می‌گوییم.

صادق بیگدلی ملی پوش والیبال نشسته کشورمان در پایان و درباره مشکل صندوق قهرمانان هم گفت: صندوق قهرمانان هم  اوضاع خوبی ندارد و من ملی پوش با ۵ دوره حضور در پارالمپیک و تعداد زیادی مدال ماهی یک میلیون تومان دریافت می‌کنم، اما ورزشکار رشته انفرادی با یک مدال ۲ یا ۳ برابر  دریافت می‌کند، بازهم می‌گویم نگاه ما فقط مادی نیست، ما کار دیگری نداریم و امیدمان تنها به همین پاداش‌ها است تا جوابگوی خانواده و فرزندانمان باشیم، خدا شاهده است که حرص پول نمی‌زنیم بلکه خواستار این هستیم تا تبعیض برداشته شود.  

انتهای پیام/ 

منبع: ایسـنا