به گزارش زیرنویس، سردار کیومرث عزیزی اظهار داشت: در پی مراجعه حضوری چند شهروند به پلیس فتا غرب استان تهران با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی مبالغی از حسابشان و ارسال پیامک به گوشی تلفن همراهشان تحت عنوان عدالت همراه با این مضمون که ابلاغیه الکترونیکی در سامانه شما ثبت گردید  و هدایت به صفحه جعلی […]

به گزارش زیرنویس، سردار کیومرث عزیزی اظهار داشت: در پی مراجعه حضوری چند شهروند به پلیس فتا غرب استان تهران با موضوع برداشت غیرمجاز اینترنتی مبالغی از حسابشان و ارسال پیامک به گوشی تلفن همراهشان تحت عنوان عدالت همراه با این مضمون که ابلاغیه الکترونیکی در سامانه شما ثبت گردید  و هدایت به صفحه جعلی فیشینگ و خالی شدن حساب آنان، پیگیری موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا غرب استان تهران با اقدامات اطلاعاتی و بررسی حساب های خالی شده، موفق به شناسایی متهم در صالحیه شهرستان بهارستان شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: ماموران پلیس فتا با هماهنگی قضائی مخفیگاه متهم را شناسایی و در عملیاتی، موفق به دستگیری وی شدند.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه از بیش از ۳۰۰ حساب شهروندان در شهرهای مختلف کشور توسط متهم به صورت غیرمجاز و به صورت فیشینگ برداشت شده است، گفت: وی با استفاده از این شیوه و شگرد بیش از ۲۰ میلیارد ریال از قربانیان خود در فضای مجازی برداشت کرده است.

سردار عزیزی در پایان با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شده است، به شهروندان توصیه کرد: هرگونه تماس تلفنی و یا ارسال پیامک از طریق تلفن و یا شبکه‌های اجتماعی ناشناس به بهانه برنده شدن در مسابقات و جشنواره‌ها و یا دریافت سود سهام عدالت و ابلاغیه های الکترونیکی از طریق پیامک های جعلی، کلاهبرداری می باشد.

منبع خبر: رکنـا