در ورزش «نتیجه» تعیین کننده برنده و بازنده است. همه برای گرفتن نتیجه تلاش می‌کنند و در تاریخ نتایج می‌مانند اما همین نتیجه چطور به دست می‌آید؟ مسلماً با کیفیت و سطح بالا… برای ارتقای کیفیت شما باید تلاش کنید. باید به روز باشید و مجموعه‌ای از عوامل و دلایل را داشته باشید تا در […]

- گل‌محمدی در مسیر پروفسور؛ سرمربی پرسپولیس راز موفقیت را می‌داند/ وقتی برانکو با ۱۳ نفر توانست چرا یحیی با ۱۱ نفر نتواند؟

در ورزش «نتیجه» تعیین کننده برنده و بازنده است. همه برای گرفتن نتیجه تلاش می‌کنند و در تاریخ نتایج می‌مانند اما همین نتیجه چطور به دست می‌آید؟ مسلماً با کیفیت و سطح بالا…

برای ارتقای کیفیت شما باید تلاش کنید. باید به روز باشید و مجموعه‌ای از عوامل و دلایل را داشته باشید تا در نهایت تلاش‌هایتان به ثمر بنشیند. باید با زمین و زمان و رقبا مبارزه کنید و شرط رسیدن به این سطح داشتن «تفکر و ذهنیت درست» است. هیچکس در جهان ورزش موفق نمی‌شود مگر اینکه تفکر درستی داشته باشد. ذهنیت و تفکر حرفه‌ای شما را وادار می‌کند هدف داشته باشید، از شکست‌ها پلی برای پیروزی بسازید و هرچه بر تعداد رقبا افزوده شود انگیزه شما بیشتر می‌شود. در حقیقت این تفکر است که بستر موفقیت در ورزش را می‌سازد و برعکس، اگر شما تمام امکانات و شرایط و پول دنیا را داشته باشید اما تفکرتان درست نباشد، هرگز موفق نخواهید شد. تفکر درست می‌تواند در مسیر درست تلاش را به نتیجه برساند و حتی روی کمبود استعداد را بپوشاند. جلوی نبوغ حریف را بگیرد و دست‌های پشت پرده و نادآوری را هم خنثی کند.

حالا می‌رسیم به حرف‌های سرمربی پرسپولیس قبل از مسابقه امشب برابر استقلال تاجیکستان؛ این قسمت حرف‌هایش را بخوانید؛ «تاکنون چنین شرایطی را در تیمم تجربه نکرده بودم. مصدوم داریم و برخی از بازیکنان ما سرماخوردگی دارند، شرایط نرمالی برای یک تیم نیست و از آن بازی‌هایی است که برای انتخاب ترکیب نهایی باید تا آخرین لحظه صبر کنیم تا ببینیم شرایط کدام بازیکن بهتر است. در هر صورت ما پرسپولیس هستیم و نام بزرگی داریم، حتی با ۱۱ بازیکن هم فکر نمی‌کنم به مشکل بخوریم.»

تمام حرف در همین یک جمله از حرف‌های گل محمدی است؛ اینکه حتی با ۱۱ نفر هم ما پرسپولیس هستیم، نامی بزرگ داریم و باید پیروز شویم. هیچ کس تردید ندارد که پرسپولیس نامی بزرگ در فوتبال ماست که با افتخارات سال‌های اخیر مهم‌ترین نماینده ما در لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفته است. پرسپولیس پرافتخارترین تیم تاریخ باشگاهی ما که همیشه اسکلت اصلی تیم ملی را تشکیل داده و دو بار در سال‌های اخیر به فینال لیگ قهرمانان رسیده است. به عبارت دیگر اگر می‌خواهیم این طلسم را بشکنیم پرسپولیس مهم‌ترین کاندیدای ماست.

در گذشته پرسپولیس نشانه‌های این تفکر درست وجود دارد. زمانی که پرسپولیس با «برانکو ایوانکوویچ» از پنجره نقل و انتقالاتی محروم بود و تنها با ۱۳ بازیکن نه فقط قهرمان لیگ و جام حذفی شد، بلکه به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم رسید. با بازیکنانی که خیلی‌هایشان در سطح و اندازه این تیم نبودند. بعضی از آنها قبل از رسیدن به ۲۵ سالگی از فوتبال خداحافظی کردند تا مشخص شود مرد کروات چه کار بزرگی انجام داده است! اسکلتی که برانکو برای پرسپولیس ساخت، حتی بعد از رفتن خود او هم برای این تیم جام و موفقیت می‌آورد. صد البته به این دلیل که یحیی گل محمدی نیز همان تفکر درست را داشت و در همان مسیر راه را ادامه داد.

پرسپولیس همیشه پرسپولیس است. در ورزش‌های تیمی فرد خیلی موثر نیست، این روحیه تیم است که برنده می‌شود. یحیی گل محمدی به درستی این حقیقت را تشخیص داده و به جای صحبت کردن از غایبان، روی حاضرین سرمایه‌گذاری می‌کند. شک نکنید با این تفکر پرسپولیس موفق خواهد شد و هر تیم دیگری هم اگر اگر با همین ذهنیت درست روی داشته‌هایش تمرکز کند، در فوتبال به موفقیت خواهد رسید.

منبع: خبـر ورزشی