پرسپولیس ۱ – ۱ استقلال تاجیکستان/ توقف شاگردان گل‌محمدی در خارج از خانه
پرسپولیس ۱ – ۱ استقلال تاجیکستان/ توقف شاگردان گل‌محمدی در خارج از خانه

تیم فوتبال پرسپولیس در نخستین بازی خود در دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۷:۳۰ امروز در ورزشگاه مرکزی (پامیر) شهر دوشنبه  به مصاف تیم استقلال تاجیکستان رفت و در نهایت این بازی با نتیجه مساوی یک- یک به پایان رسید. با این نتیجه کار برای صعود شاگردان گل محمدی از این گروه سخت […]

تیم فوتبال پرسپولیس در نخستین بازی خود در دور برگشت لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۷:۳۰ امروز در ورزشگاه مرکزی (پامیر) شهر دوشنبه  به مصاف تیم استقلال تاجیکستان رفت و در نهایت این بازی با نتیجه مساوی یک- یک به پایان رسید. با این نتیجه کار برای صعود شاگردان گل محمدی از این گروه سخت شد.

جدول گروه E لیگ قهرمانان آسیا

جدول گروه E لیگ قهرمانان آسیا

داور مسابقه: احمد العلی (کویت) / کمک‌ها: عبدالهادی العنزی و احمد صادق/ داور و کمک داور VAR: عبدالله الکندری و هاشم آل ابراهیم.

ترکیب استقلال تاجیکستان:
رستم یتیموف، آرتور کارتاشیان، سدیوجون قوربانوف، ایوان نووسلیچ، علیشهر جلیلوف، تابرزی داولاتمیر اسلاموف، دنیس بگانوویچ، احسان پنشنبه، احمدونی کمالوف، رومیش جلیلوف و سنین سبایی
سرمربی: ایگور چرفنچکو

ترکیب پرسپولیس ایران:
علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، وحدت حنانوف، علی نعمتی، مسعود ریگی، سروش رفیعی، سعید صادقی، مهدی ترابی، محمد عمری و نبیل باهویی.
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب تیم پرسپولیس
شرح گل

استقلال تاجیکستان صفر – پرسپولیس یک (دقیقه ۲۹: مهدی ترابی)

ضربه ایستگاهی به دست آمده در پشت محوطه جریمه پرسپولیس را مهدی ترابی با یک شوت استثنایی و فنی از روی دیوار دفاعی بازیکنان حریف عبور داد و به کنج دروازه استقلال تاجیکستان فرستاد تا در شرایطی که گلر تماشاگر بود، گل اول پرسپولیس به ثمر برسد.

استقلال تاجیکستان یک – پرسپولیس یک (دقیقه ۷۴: سنین سبایی)

پاس در عمق احمدونی کمالوف از بین دو مدافع پرسپولیس به سنین سبایی رسید که این بازیکن در موقعیت تک به تک با بیرانوند موفق به گلزنی شد و داور هم پس از مشورت با کمک داوران ویدئویی گل را تایید کرد.

لحظات حساس:

دقیقه ۵: فرار نبیل باهویی از سمت راست محوطه جریمه استقلال تاجیکستان و پاس در عرض این مهاجم پرسپولیس پس از برخورد به مدافع حریف و تیرک عمودی دروازه با بدشانسی تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۶: ارسال توپ سروش رفیعی از کرنر سمت راست زمین در یک رفت و برگشت مقابل پای علی نعمتی افتاد که ضربه این بازیکن پس از برخورد به مدافع استقلال تاجیکستان دوباره به کرنر رفت.

دقیقه ۱۴: وحدت حنانوف پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد که پس از چرخش و شوت روی پای تماشایی به دنبال گلزنی بود، اما یتیموف به خوبی توپ را برگشت داد.

دقیقه ۲۳: موقعیت جدی برای پرسپولیس در محوطه جریمه استقلال تاجیکستان به دست آمد که توپ دفع شد.

دقیقه ۳۴: در شرایطی که بیرانوند بی‌محابا از دروازه بیرون آمده و به سمت چپ رفت، نزدیک بود دروازه پرسپولیس باز شود که کار تیمی بازیکنان استقلال و پاس علیشهر جلیلوف و شوت سنین سبایی در آستانه ورود به دروازه را گلر پرسپولیس به زیبایی راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳۵: کرنر خطرناک بازیکنان استقلال از سمت راست زمین به پشت محوطه جریمه آمد که ارسال دنیس بگانوویچ به مقابل دروازه را مدافعان برگشت دادند.

دقیقه ۳۵: فرار سریع مهدی ترابی از سمت چپ زمین و شوت پای چپ محکم او به تور کنار دروازه برخورد کرد و تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۳۸: شوت علیشهر جلیلوف از پشت محوطه جریمه و شوت این بازیکن پس از برخورد به مدافعان پرسپولیس به کرنر رفت.

دقیقه ۳۹: ضدحمله سریع پرسپولیس می‌توانست این تیم را به گل دوم برساند که پاس در عمق مهدی ترابی و ضربه زمینی محمد عمری را یتیموف با خروج به موقع از دروازه دفع کرد.

دقیقه ۴۰: پاس در عرض سبایی و شوت زمینی کمالوف توسط بیرانوند جمع شد.

دقیقه ۵۵: ارسال چیپ و تماشایی احمدونی کمالوف از سمت راست محوطه جریمه به بعد از تیرک دوم و ضربه سر اسلاموف را بیرانوند به زیبایی برگشت داد و نگذاشت دروازه پرسپولیس باز شود.

دقیقه ۶۰: شوت بی دقت علیشهر جلیلوف با فاصله زیاد از دروازه پرسپولیس به اوت رفت.

دقیقه ۶۲: پاس در عرض سبیایی و شوت پای راست احمدونی کمالوف از بالای دروازه پرسپولیس رد شد.

دقیقه ۶۶: ضربه آکروباتیک علیشهر جلیلوف بی دقت بود و به راحتی در دستان بیرانوند جای گرفت.

دقیقه ۶۸: پاس سبایی در محوطه جریمه پرسپولیس به کمالوف نرسید و توسط مدافعان دفع شد تا خطر جدی از دروازه بیرانوند دور شود.

دقیقه ۶۹: ارسال پای چپ سعید صادقی روی تور دروازه استقلال فرود آمد.

دقیقه ۷۰: شوت فنی سعید صادقی در چارچوب نبود و از بالای دروازه رد شد.

دقیقه ۷۶: ارسال احسان پنشنبه و شوت روی پای علیشهر جلیلوف از بالای دروازه پرسپولیس رد شد.

دقیقه ۷۸: فرار کمالوف از میانه میدان و پاس در عمق او را علیشهر جلیلوف نتوانست استفاده کند و ضربه پای چپ او را بیرانوند دفع کرد.

دقیقه ۸۴: ارسال خطرناک جلیلوف از جناح راست زمین را بیرانوند دراختیار گرفت.

باشگاه خبرنگاران