پاییز که می‌شود شما هم آرام و قرار ندارید؟ دلتان بیشتر از هر فصل دیگری هوای مسافرت می‌کند؟ نمی‌دانید راهی شمال ایران شوید یا جنوب؟ سمت غرب را بگیرید یا شرق؟ باید بگویم تنها نیستید و خیلی‌ها ازجمله من با شروع فصل پاییز، هوای مسافرت می‌کنند. اگر دلتان می‌خواهد بدانید بهترین شهر ایران برای مسافرت […]

پاییز که می‌شود شما هم آرام و قرار ندارید؟ دلتان بیشتر از هر فصل دیگری هوای مسافرت می‌کند؟ نمی‌دانید راهی شمال ایران شوید یا جنوب؟ سمت غرب را بگیرید یا شرق؟ باید بگویم تنها نیستید و خیلی‌ها ازجمله من با شروع فصل پاییز، هوای مسافرت می‌کنند. اگر دلتان می‌خواهد بدانید بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز چه شهری است تا به‌سرعت راهی آن شوید، پس حتماً این مقاله را بخوانید. در این مقاله می‌خواهم دلتان را راهی ۵ شهر دیدنی ایران در پاییز کنم. با هم برگ‌ریزان طبیعت را ببینیم و از هوای خنک و بارانی، آسمان ابری یا حتی هوای معتدل و کمی گرم لذت ببریم.

رشت، بهترین شهر برای عشاق هوای ابری و بارانی

سفر پاییزی به رشت، شما را به افسون این شهر دچار می‌کند.

بدون شک باید در فهرست بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز نام رشت را اول بیاوریم. هرکسی اگر فقط یک‌بار پاییز رشت را دیده باشد، امکان ندارد که دلش نخواهد هر پاییز به این شهر زیبا برود. این را فقط من نمی‌گویم. کافی است گشتی در اینستاگرام بزنید تا با صدها پست از میدان شهرداری و بازار رشت در پاییز روبرو شوید. اصلاً مگر می‌شود در پاییز به رشت، شهری که به شهر باران معروف است سفر نکرد.

البته اگر شما از آن دسته افرادی باشید که هوای ابری و بارانی غمگینتان می‌کند پیشنهاد می‌کنم حتماً قبل از سفر به رشت، وضعیت هوا را چک کنید تا خدای‌نکرده از من و پیشنهادم دلگیر نشوید.

حال و هوای رشت در پاییز، باطری روحتان را تا مدت‌ها شارژ نگه می‌دارد. طوری که وقتی از سفر برگردید اطرافیانتان مدام می‌پرسند چه اتفاقی افتاده است که این‌قدر سرحال و خوشحال هستید. شاید فکر کنید اغراق می‌کنم و پاییز رشت آن‌قدرها هم خاص نیست. برای اینکه خودتان ببینید من اغراق نکرده‌ام، پیشنهاد می‌کنم برنامه سفر به رشت در پاییز را بچینید. البته توصیه می‌کنم بازه سفر را به اواخر پاییز موکول نکنید و اگر می‌توانید در آبان یا اوایل آذر راهی رشت شوید.

خب حالا سؤال این است که در رشت از چه جاهای می‌توانید دیدن کنید. فهرست جاهای دیدنی رشت در پاییز فهرست بلند بالایی است ولی برای اینکه این مقاله از حوصله شما خارج نشود، در ادامه و فهرست‌وار ۵ تا از جاهای دیدنی رشت در پاییز را معرفی می‌کنم:

  • مجموعه میدان شهرداری رشت
  • بازار رشت
  • موزه میرزا کوچک خان جنگلی
  • دریاچه سقالسکار
  • باغ محتشم یا پارک شهر رشت

 

کیش، بهترین شهر برای کسانی که دلتنگ تابستان هستند

در فهرست بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز، شهرهای جنوبی از جمله کیش رتبه‌های بالایی دارند. 

خیلی از افراد هستند که در فصل پاییز دچار افسردگی می‌شوند و به‌شدت بی‌قرار تابستان هستند. این دسته افراد عاشق گرما و تفریحات تابستانی هستند و پاییز برای آن‌ها با دل‌تنگی و غم مترادف است. اگر شما هم این‌طوری هستید نگران نباشید. ایران کشوری چهارفصل است و ما ایرانی‌ها خیلی خوش‌شانسیم که می‌توانیم در فصل پاییز راهی شهرهای گرمسیری شویم و دل‌تنگی‌مان برای تابستان را برطرف کنیم. به همین خاطر در فهرست بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز، شهرهای جنوبی مثل کیش رتبه‌های بالایی دارند. کیش جزیره‌ای است که بهترین فصل سفر به آن پاییز و زمستان است. پس اگر دلتان هوای تابستان کرده است و می‌خواهید از هوای بارانی و ابری فاصله بگیرید، پس برنامه سفر به کیش را در پاییز بچینید. در این جزیره دوست‌داشتنی و زیبا انواع تفریحات و جاهای دیدنی در انتظار شماست که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنم:

  • گشت‌وگذار در مراکز خرید
  • لذت بردن از تفریحات ساحلی و آبی کیش
  • بازدید از کاریز کیش

 

شیراز، شهری که پاییزش هم به‌اندازه بهارش دیدنی است

شیراز در پاییز حسابی دلبری می‌کند.

شیراز را همه به بهارش می‌شناسند ولی بگذارید پرده از یک حقیقت بردارم و بگویم پاییز شیراز به‌اندازه بهارش دیدنی است. تصور قدم زدن در خیابان حافظ، شب‌نشینی در جوار آرامگاه سعدی و حافظ، بازدید از نارنجستان قوام، گشت‌وگذار در بازار وکیل و … همه و همه از جمله تفریحاتی است که در شیراز و پاییز حسابی می‌چسبد. پس اگر فرصت سفر به شیراز در بهار را از دست داده‌اید نگران نباشید، چراکه دلبرترین شهر ایران در پاییز هم دیدنی است و می‌توانید با خیال راحت برای سفر به شیراز در پاییز برنامه‌ریزی کنید. تصور کنید آفتاب غروب کرده است و قطره‌های باران نم‌نم روی صورتتان می‌نشیند. از اقامتگاهتان راهی آرامگاه حافظ می‌شوید و در این مسیر برگ‌های درختان پیشکش راهتان می‌شوند. به آرامگاه می‌رسید، فالی می‌گیرید و در فضای معنوی آرامگاه لحظاتی آرامش‌بخش را تجربه می‌کنید. من خودم با این تصور دلم خواست نوشتن این مقاله را رها کنم و راهی شیراز شوم، اما باید سراغ معرفی شهرهای دیگر بروم. اگر شما می‌توانید همین‌الان اقامتگاهتان در شیراز را رزرو کنید و راهی دیار عشاق شوید. بیایید یک نگاه کلی به تعدادی از جاهای دیدنی شیراز در پاییز داشته باشیم:

  • آرامگاه سعدی
  • آرامگاه حافظ
  • نارنجستان قوام
  • بازار وکیل
  • تخت جمشید
  • نقش رستم

 

متل قو، شهری که اگر در پاییز بروی گرفتارش می‌شوی

در فهرست بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز، نمی‌توان متل قو را نادیده گرفت.

اسم متل قو که می‌آید چشمان جوانان جدید و قدیم و کسانی که طرفدار تفریحات لوکس هستند حسابی برق میزند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و دلتان می‌خواهد در پاییز راهی شمال ایران، مازندران و متل قو شوید پس بهتان تبریک می‌گویم. چراکه نام متل قو در فهرست بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز می‌درخشد. آب‌وهوای متل قو در پاییز بسیار مطبوع و تا حدی خنک است. در پاییز این شهر توانسته است بالاخره بعد از چندین روز تابستانی خودش را از رطوبت و شرجی هوا نجات دهد و برای استقبال از گردشگران فصل سوم سال آماده شود. در سفر پاییزی به متل قو تفریحات مختلف و جاهای دیدنی متنوعی در انتظار شماست که فهرست زیر تنها به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کند:

  • جنگل تیلا کنار
  • ساحل متل قو
  • روستای اسب چین
  • گشت‌وگذار در مجتمع الماس قو خاورمیانه

 

دورود لرستان، شهری که در پاییز آبشارهایش شما را فرا می‌خوانند

مگر‌ می‌شود در فهرست بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز به دورود اشاره نکرد؟ 

دورود لرستان به پایتخت طبیعت ایران معروف است. طبیعت هم که در پاییز یکی از زیباترین لباس‌های خود را بر تن می‌کنند. با همین دو جمله نتیجه می‌گیریم که سفر به دورود در پاییز یک سفر خاطره‌انگیز خواهد بود. شهری که با آبشارها و طبیعت بی‌نظیرش یکی از قدرتمندترین شهرهای ایران برای خاطره سازی در پاییز است. اگر تابه‌حال به دورود نرفته‌اید توصیه می‌کنم حتماً برنامه سفر به این شهر را در پاییز بچینید. تصور سفر به دورود در پاییز و تماشای آبشار بیشه، تفرجگاه باباهور، دریاچه گهر، آبشار وقت ساعت، کوه پریز و … در پاییز، از آن تصورهایی است که تا به واقعیت منجر نشود، نمی‌توان عمق زیبایی آن را متوجه شد. همه سطور بالا گواه این هستند که باید نام دورود در فهرست بهترین شهر ایران برای مسافرت در پاییز قرار بگیرید. در ادامه فهرست خلاصه‌ای را از جاهای دیدنی بی‌شمار دورود می‌بینید:

  • آبشار بیشه
  • دریاچه گهر
  • کوه قارون
  • دره نگاه
  • دره اسپر

منبع: اطلاعات انلاین