دانشمندان این فعالیت ساده را برای محافظت سالمندان از سرطان توصیه می‌کنند
دانشمندان این فعالیت ساده را برای محافظت سالمندان از سرطان توصیه می‌کنند

نتایج تحقیقات نشان داده که تنها چهار تا پنج دقیقه فعالیت بدنی شدید به صورت متناوب در طول روز برای حفظ سلامتی سالمندان کافی است.  به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از مایرور، با تحقیقات علمی مختلف دیگر بر کسی پوشیده نیست که تنها راه سلامتی تحرک و ورزش است، ولی این مسئله نیز واضح […]

نتایج تحقیقات نشان داده که تنها چهار تا پنج دقیقه فعالیت بدنی شدید به صورت متناوب در طول روز برای حفظ سلامتی سالمندان کافی است. 

- دانشمندان این فعالیت ساده را برای محافظت سالمندان از سرطان توصیه می‌کنند

به گزارش «اطلاعات آنلاین» به نقل از مایرور، با تحقیقات علمی مختلف دیگر بر کسی پوشیده نیست که تنها راه سلامتی تحرک و ورزش است، ولی این مسئله نیز واضح است که همه با توجه به سن خود قادر به ورزش‌های سخت نیستند و باید جایگزین‌هایی برای حفظ سلامت پیدا کنند. 

محققان معتقدند بسیاری از فعالیت‌های روزمره اگر به صورت منظم و تکرار شونده انجام شوند، می‌تواند سالمندان را در حفظ سلامتی جسمی و روحی‌شان کمک کند. طبق تحقیقات جدیدی ثابت شده که تکرار این فعالیت‌های روزانه مثل خرید کردن یا پیاده روی و تمرین‌های سبک نیز می‌تواند سالمندان را در مراقبت از سلامتی و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های سخت مثل سرطان حفظ کند. 

این فعالیت‌ها می‌تواند شامل همه چیز باشد؛ از کار‌های خانگی و خرید از سوپرمارکت گرفته تا پیاده‌روی و بازی با کودکان. طبق مطالعه محققان یک دانشگاه استرالیایی حتی فعالیت شدید روزانه به مدت ۵ دقیقه هم می‌تواند افراد را در مقابل سرطان محافظت کند. به گزارش «اطلاعات آنلاین»، امانوئل استاماتاکیس از مرکز چارلز پرکینز، دانشگاه سیدنی استرالیا به عنوان مدیر یک مجموعه تحقیقاتی روی سالمندان این کشور به این نتیجه رسیده که در هر سنی باید به تناسب آن، فعالیت بدنی داشته باشیم. طبق این مطالعه که نتایج آن در مجله تخصصی انکولوژی (Jama Oncology) این دانشگاه منتشر شده، ثابت شده است که کار‌های روزانه به مدت حداقل چهار تا پنج دقیقه که در فواصل کوتاه هر یک حدود یک دقیقه انجام می‌شود، با کاهش کلی خطر سرطان در افراد مسن، مرتبط است. 

محققان استرالیایی فعالیت روزانه بیش از ۲۲ هزار سالمند را بررسی کردند و نوع فعالیت مرتبط با بیماری‌های آن‌ها را نیز زیر نظر گرفتند. نتایج نشان داده که تنها چهار تا پنج دقیقه فعالیت بدنی شدید به صورت متناوب در طول روز برای حفظ سلامتی کافی است. استاماتاکیس و محققان مرکز چارلز پرکینز دانشگاه سیدنی نام خاص ویلپا (Vilpa) برای این تمرینات شدید، ولی کوتاه و منظم را برای سالم ماندن در دوران سالمندی و میانسالی ابداع کرده اند که معادل فعالیت بدنی شدید در سبک زندگی متناوب نام گرفته است.

منبع: اطلاعات انلاین