درخشش بیرانوند مانع شکست پرسپولیس شد/ نساجی در حد لیگ قهرمانان بسته نشده بود
درخشش بیرانوند مانع شکست پرسپولیس شد/ نساجی در حد لیگ قهرمانان بسته نشده بود

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره عملکرد نمایندگان کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا توضیحاتی را بیان کرد.

 

اردلان آشتیانی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس درباره تساوی سرخپوشان برابر تیم استقلال تاجیکستان در لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: نیمه اول پرسپولیس خیلی خوب کار کرد و توانست فشار بر روی دروازه حریف خود وارد کند و شاید به خاطر استراتژی سرمربی استقلال تاجیکستان بود که سرخپوشان توانستند فشار بیاورند، چون بازیکنان تاجیکی مدام عقب می‌رفتند و به پرسپولیسی‌ها فضا می‌دادند که استفاده کنند.

او افزود: بعد از گل پرسپولیس همه چیز عوض شد و استقلال تاجیکستان مدل بازی اش را عوض کرد و به جلو آمد و دفاع‌های پرسپولیس را از جلو پرس کرد و همین موضوع باعث شد که مدافعان سرخپوشان نتوانند از عقب زمین بازیسازی کنند و بازی را کنترل کنند و تحت فشار قرار گرفتند و مدام توپ را از دست می‌دادند و پاس‌های  بی دقت به هم می‌دادند و بعد از چندین موقعیت خوب که به حریف تاجیکی خود دادند در نهایت دروازه شان باز شد. به نظرم اگر درخشش علیرضا بیرانوند نبود پرسپولیس بازی را می‌باخت.

نبود پورعلی گنجی در خط دفاع تاثیرگذار است

آشتیانی درباره اینکه هت تریک پرسپولیسی‌ها را در تساوی چطور ارزیابی می‌کند، گفت: نبود پور علی گنجی خیلی در خط دفاعی تاثیر گذار بوده است و رهبری لازم را نتوانستند انجام بدهند. در این بازی، دفاع ناهماهنگ و آفساید را نعمتی  پر کرده بود. شاید چمن مصنوعی هم در این بازی تاثیرگذار و دقت پاس بازیکنان پرسپولیس را پایین آورده و شرایط میزبانی تاجیک‌ها هم موثر بود. همچنین  پرسپولیسی‌ها سرماخورده هم زیاد داشتند.

پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: در بازی با نفت آبادان اشتباهات خط دفاع باعث شد که پرسپولیس گل مساوی را دریافت کند و جلوی ملوان هم در موقعیت سازی مشکل داشتند. نمی‌شود گفت که به مشکل خورده باشند و این گونه اتفاقات پیش می‌آید.

پرسپولیس به فکر دوم شدن در گروهش باشد

او درباره اینکه به نظرش پرسپولیس می‌تواند از گروهش صعود کند، بیان کرد: به نظرم پرسپولیسی‌ها باید به فکر دوم شدن در گروه خود باشند و در بین ۳ تیم بهترین‌ها قرار بگیرند. امسال من النصر را تیم خوبی می‌بینم. بعید می‌دانم الدحیل رقیبی برای پرسپولیس باشد و بازی در ورزشگاه آزادی است. فکر می‌کنم سرخپوشان اشتباهاتی که برابر تیم النصر در ورزشگاه آزادی مرتکب شدند در عربستان تکرار نمی‌کنند. جوی که بازیکنان النصر باعث شدند که بازیکنان پرسپولیس محو کریس رونالدو بشوند بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد، اما فوتبال قابل پیش بینی نیست  و فکر نمی‌کنم پرسپولیس تیمی باشد که در این گروه سوم شود.

تاکنون چیزی از نبیل باهویی ندیدم

آشتیانی درباره اینکه علت ناکامی مهاجمان پرسپولیس در زدن گل را چطور ارزیابی می‌کند، بیان کرد: تاکنون که هیچ چیز خاصی از نبیل باهویی ندیدم و باید یک بازیکن را در طول فصل قضاوت کرد و نمی‌شود همین طوری درباره اش صحبت کرد، اما واقعا چیز زیادی از او ندیدم. حداقل بازیکنی دیدم که پشت مدافعان نمی‌زند و بیشتر دوست دارد که به عنوان مهاجم راس بازی کند. در این بازی که چیزی از او ندیدم و شاید نوع بازی اش عوض شود و بتواند خودش را با لیگ ما وفق بدهد.

سپاهان برابر آلمالیق فوق العاده بازی کرد

پیشکسوت فوتبال درباره برد پرگل سپاهان برابر تیم آلمالیق را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: باید واقع گرا باشیم و تیم سپاهان در آن بازی فوق العاده بود و هر کاری می‌خواستند کردند و گلر آلمالیق هم پراشتباه بود.

او درباره اینکه تیم سپاهان می‌تواند از گروهش صعود کند، بیان کرد: گروه سپاهان هم سخت است و قابل پیش بینی نیست. نیروی هوایی عراق یکی از تیم‌های شاخ آن گروه است و نمی‌توانیم بگوییم که کدام تیم به مرحله بعد صعود می‌کند.

آشتیانی درباره حذف تیم نساجی از لیگ قهرمانان آسیا گفت: تیم نساجی در حد لیگ قهرمانان آسیا بسته نشد و طبیعی بود که حذف شود.

مالک نساجی پشت سرمربی اش ایستاده است

پیشکسوت فوتبال درباره اینکه تیم نساجی نیاز به تغییرات در کادر فنی اش ندارد، بیان کرد: مالک باشگاه نساجی پشت سرمربی خود ایستاده و این حداقل خوب است و این موضوع نشان می‌دهد که به مربی خود اعتماد دارند. من درباره تیم نساجی نمی‌تواند نظر بدهم، چون نمی‌دانم چه اتفاقاتی در این تیم  می‌افتد. البته از لحاظ بودجه‌ای مثل تیم‌های دیگر نیستند که بتوانند ریخت و پاش کنند. در لیگ هم نباید انتظار داشته باشیم که نساجی کار شاقی کند و همین که بتواند در لیگ جزو ۱۰ تا قرار بگیرد وضعیتشان خوب است.

آشتیانی درباره عملکرد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: فقط تیم سپاهان خوب بود و تیم‌های پرسپولیس و نساجی در حد نام خود ظاهر نشدند.

باشگاه خبرنگاران