موج جدید حملات هوایی علیه غزه
موج جدید حملات هوایی علیه غزه

ازسرگیری حملات همه جانبه ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و وقوع درگیری‌های سنگین میان نیروهای مقاومت و اشغالگران در نزدیکی اردوگاه الشاطی واقع در غرب شهر غزه از جدیدترین اخبار فلسطین است.

 

به گزارش زیرنویس، در حالی که نیروهای مقاومت فلسطین به حملات گسترده خود علیه عناصر متجاوز که قصد نفوذ زمینی به غزه را دارند ادامه می‌دهند رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که ارتش رژیم صهیونیستی از تانک‌های از دور خارج شده خود برای حمله به غزه استفاده می‌کند.

بمباران گسترده غزه و درگیری نیروهای مقاومت با عناصر متجاوز

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی از ساعاتی قبل حملات گسترده خود را علیه مناطق مختلف نوار غزه از سرگرفته اند. بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ارتش متجاوز صهیونیستی محله النصر و اردوگاه الشاطی واقع در غرب شهر غزه را بمباران کردند.

بسیاری از فلسطینی‌های ساکن منازل مسکونی که در جریان این حملات وحشیانه بمباران شدند به شهادت رسیده و بسیاری دیگر نیز همچنان زیر آوار هستند.

موج جدید حملات هوایی علیه غزه

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی همچنین منطقه تل الهوا واقع در غرب شهر غزه را بمباران کردند. توپخانه ارتش اشغالگر نیز مانند روزهای گذشته به حملات خود علیه اردوگاه الشاطی در غرب غزه ادامه می‌دهد.

در جریان بمباران منازل مسکونی در اردوگاه النصیرات واقع در مرکز نوار غزه تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند. جنگنده‌های صهیونیستی یک منزل مسکونی در مرکز اردوگاه جبالیا در شمال غزه را نیز ویران کردند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که نیروهای مقاومت فلسطین با عناصر متجاوز که قصد نفوذ به مناطق نزدیک به اردوگاه الشاطی را دارند درگیر شده‌اند و این درگیری‌ها همچنان ادامه دارد.

قایق‌های جنگی ارتش رژیم صهیونیستی نیز به سمت ساحل نوار غزه خمپاره شلیک می‌کنند.

یورش گسترده به کرانه باختری و بازداشت تعداد زیادی از فلسطینی‌ها

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی از ساعاتی قبل به صورت گسترده به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برده‌اند. تعداد زیادی از این عناصر اشغالگر به اردوگاه شعفاط واقع در قدس اشغالی حمله کردند.

نظامیان صهیونیست همچنین به شهر قلقیلیه واقع در کرانه باختری یورش بردند و نیروهای مقاومت در این شهر تلاش کردند با درگیری با عناصر متجاوز مانع پیشروی آنها شوند. صدای وقوع انفجارهای مختلف از این شهر به گوش رسیده است.

موج جدید حملات هوایی علیه غزه

عناصر صهیونیست محمد الاطرش یک خبرنگار فلسطینی را در منزلش در شهر الخلیل بازداشت کردند.

همچنین در جریان حمله ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه بیرزیت واقع در رام الله یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست زخمی شد.

بولدوزرهای ارتش اشغالگر اقدام به تخریب اموال عمومی فلسطینی‌ها در محله کفرسابا واقع در شهر قلقیلیه کردند. آنها به منطقه ابودیس در شرق قدس اشغالی و تقوع و مراح رباح واقع در بیت لحم نیز یورش بردند.

افزایش تعداد نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده

از سوی دیگر ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که یک نظامی صهیونیست در جریان درگیری‌ها با نیروهای مقاومت در شمال نوار غزه به هلاکت رسیده و سه نظامی صهیونیست دیگر به شدت زخمی شده‌اند.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که با این تلفات جدید، آمار نظامیان صهیونیست به هلاکت رسیده از آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون به ۳۴۹ تن افزایش یافته است.

موج جدید حملات هوایی علیه غزه

استفاده از تانک‌های از دور خارج شده توسط صهیونیست‌ها / وحشت از قصد و نیت سید حسن نصرالله

از سوی دیگر رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که ارتش رژیم صهیونیستی به دلیل نبود تجهیزات لازم تانک‌هایی که قرار بود چند روز قبل از دور خارج شده و وارد چرخه بازیافت شوند به محورهای درگیری برگردانده است.

این رسانه‌ها گزارش دادند: دموکرات‌ها در آمریکا طرح پیشنهادی جمهوری خواهان مبنی بر ارائه بسته کمکی این کشور به اسرائیل به ارزش بیش از ۱۴ میلیارد دلار را ناکام گذاشتند.

رسانه‌های عبری زبان تاکید کردند: بسیاری از اسرائیلی‌های ساکن مناطق شمالی بدون دریافت دستورات لازم این مناطق را ترک کرده‌اند و کسانی که همچنان نزدیک مرزهای شمالی با لبنان ساکن هستند از تونل‌های حزب الله بیم دارند.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند: ارتش اسرائیل می کوشد مناطق جنوبی را به عنوان میدان اصلی درگیری تعیین کند اما منابع اطلاعاتی معتقدند که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان قصد دیگری دارد.

در حال تکمیل

منبع: مـهر