به گزارش زیرنویس، تیم فوتبال پورتو در هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا شامگاه سه شنبه موفق شد با نتیجه دو بر صفر از صد «آنتورپ» بلژیک عبور کند و با ۹ امتیاز شانس خود را برای صعود به مرحله حذفی این مسابقات افزایش دهد. مهدی طارمی ملی‌پوش ایرانی پورتو در این مسابقه از ابتدا در […]

به گزارش زیرنویس، تیم فوتبال پورتو در هفته چهارم لیگ قهرمانان اروپا شامگاه سه شنبه موفق شد با نتیجه دو بر صفر از صد «آنتورپ» بلژیک عبور کند و با ۹ امتیاز شانس خود را برای صعود به مرحله حذفی این مسابقات افزایش دهد.

مهدی طارمی ملی‌پوش ایرانی پورتو در این مسابقه از ابتدا در ترکیب پورتو قرار گرفت و ۶۸ دقیقه در زمین حضور داشت و علی رغم فرصت‌هایی که خلق کرد اما در گلزنی موفق نبود تا همچنان از روند درخشان خود در پورتو فاصله داشته باشد.

طارمی در آخرین بازی تیمش در لیگ برتر پرتغال هم ۶۴ دقیقه بیشتر در ترکیب پورتو قرار نداشت و در آن مسابقه که مقابل تیم «استوریل» انجام شد در دقیقه نهم یک پنالتی از دست داد. شاید به همین دلیل بود که در بازی شب گذشته مقابل «آنتورپ» پنالتی به دست آمده برای پورتو به او سپرده نشد و «اوانیلسون» در پشت ضربه قرار گرفت و گل اول پورتو را به ثمر رساند.

افول طارمی و ظهور رقیب جدید

این لژیونر ایرانی در این فصل لیگ قهرمانان اروپا در ۴ مسابقه به میدان رفته و فقط یک بار موفق به گلزنی شده است. او در ۱۰ مسابقه‌ای هم که در لیگ برتر پرتغال انجام داده ۲ بار موفق به باز کردن دروازه رقبا شده است.

«اوانیلسون» بازیکنی است که این روزها نامش در پورتو بر سر زبان‌هاست و گوی سبقت را در امر گلزنی از طارمی ربوده است. این مهاجم ۲۴ ساله برزیلی در سه مسابقه لیگ قهرمانان اروپا چهار بار گلزنی کرده است و در پنج بازی در لیگ برتر پرتغال دو گل زده است که آماری بهتر نسبت به طارمی به حساب می آید.

از ابتدای فصل جاری مسابقات زمزمه‌های خروج طارمی از پورتو همواره یکی از اخبار داغ باشگاه بوده است و او حتی تا آستانه جدایی از این تیم و پیوستن به آث میلان پیش رفت. در طی فصل هم رسانه‌ها همواره اخباری مبنی بر خروج احتمالی او از پورتو منتشر کردند و تیم‌های مختلفی از آث میلان و اینتر تا منچستر یونایتد را به عنوان مشتریان طارمی مطرح کرده اند.

از سوی دیگر قرارداد طارمی پایان این فصل به پایان می‌رسد و او به بازیکن آزاد تبدیل خواهد شد و با توجه به حضور احتمالی تیم ملی ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا او بیش از یک ماه در اختیار باشگاه نخواهد بود. عملاً بعید به نظر می‌رسد تیمی بخواهد او را در نقل و انتقالات زمستانی به خدمت بگیرد. از سوی دیگر پورتو هم با علم به این موضوع نیاز دارد مهاجمی در حد و اندازه طارمی در خط حمله داشته باشد و احتمالاً روی «اوانیلسون» حساب ویژه ای باز خواهد کرد.

منبع: مهر

منبع خبر: رکنـا