به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی فداکار شامگاه سه شنبه در دیدار با سفرای کشورهای اسپانیا و نروژ گزارشی از شرایط زندگی و فعالیت اتباع کشور افغانستان در استان ارائه و عنوان کرد: حدود ۳۵۰ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان در استان کرمان سکونت دارند که علاوه بر دریافت خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی، از […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی فداکار شامگاه سه شنبه در دیدار با سفرای کشورهای اسپانیا و نروژ گزارشی از شرایط زندگی و فعالیت اتباع کشور افغانستان در استان ارائه و عنوان کرد: حدود ۳۵۰ هزار نفر از اتباع کشور افغانستان در استان کرمان سکونت دارند که علاوه بر دریافت خدمات آموزشی، بهداشتی و درمانی، از اشتغال و کالاهای یارانه‌ای نیز بهره‌مند هستند.

وی بیان کرد: تعداد قابل توجهی دانش‌آموز افغان در استان کرمان مشغول تحصیل هستند که علی رغم کمک‌های سازمان‌های بین‌المللی اما بار زیادی را بر دوش آموزش و پرورش تحمیل کرده‌اند.

استاندار کرمان افزود: هزینه‌های درمانی اتباع که عمدتاً بیمه نیستند از سوی استان و دولت جمهوری اسلامی پرداخت می‌شود، فرصت‌های شغلی زیادی نیز توسط این افراد در بر گرفته شده، علاوه بر اینکه از کالاهای یارانه‌ای همانند ایرانی‌ها استفاده می‌کنند.

سفیر کشور اسپانیا و نماینده موقت اتحادیه اروپا در ایران نیز از تلاش‌های دولت جمهوری اسلامی و استانداری کرمان در فعالیت‌های بشردوستانه در مورد اتباع افغانستانی تقدیر کرد.

آنخل لوسادا فرناندز” انسجام در پاسخگویی و مشارکت طرفین در مورد اتباع خارجی گفت و افزود: به عنوان نماینده موقت اتحادیه اروپا تلاش می‌کنیم که از فعالیت‌های بشردوستانه‌ای که سازمان‌هایی شبیه سازمان امور پناهندگی نروژ و دیگر سازمان‌ها انجام می‌دهند حمایت کنیم.

آنخل لوسادا فرناندز” سفیر کشور اسپانیا و “سیگوالد هاوج” سفیر کشور نروژ در ایران نیز در دیدار با استاندار کرمان از تلاش‌های بشردوستانه استان برای ارائه خدمات به اتباع افغانستانی قدردانی کردند.

منبع: مـهر