به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ «حازم قاسم»، سخنگوی جنبش مقاومت حماس در گفت‌وگو با الجزیره اظهار داشت: «حرف و حدیث‌های آمریکایی‌ها از آینده غزه بیانگر تکبر و بی‌پروایی آن‌هاست.» این مقام حماس همچنین تاکید کرد که حماس خواسته‌های ملت فلسطین را بیان می‌کند و در این سرزمین ریشه دارد. به […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین؛ «حازم قاسم»، سخنگوی جنبش مقاومت حماس در گفت‌وگو با الجزیره اظهار داشت: «حرف و حدیث‌های آمریکایی‌ها از آینده غزه بیانگر تکبر و بی‌پروایی آن‌هاست.»

این مقام حماس همچنین تاکید کرد که حماس خواسته‌های ملت فلسطین را بیان می‌کند و در این سرزمین ریشه دارد.

به گفته قاسم، نه آمریکا و نه هیچ طرف دیگری نمی‌توانند خواسته‌های خود را بر ملت فلسطین تحمیل کنند.

ساعتی پیش از این نیز، «اسامه حمدان»، از رهبران ارشد حماس در سخنانی اعلام کرده بود: «ما از روز اول نبرد واضح و روشن اعلام کردیم، یا مبادله همه اسرا یا آتش‌بس و آزادی اسرای دوتابعیتی. با این حال ارتش رژیم اشغالگر تا این لحظه میزان تلفات حقیقی خود را مخفی نگه داشته است.» این مقام ارشد حماس افزود: «نتانیاهو ابتدا توافق آزادی اسرای خارجی و گروهی از اسرای اسرائیلی را برهم زد و پس از آن در مورد آزادی ۱۲ نفر از اسرای دوتابعیتی کارشکنی کرد. از سوی دیگر ارتش اسرائیل در تلاش برای نفوذ به مناطق مسکونی در غزه است اما زیر ضربات سخت مقاومت مجبور به عقب‌نشینی شده است.»

حمدان همچنین گفت: «دشمن اشغالگر یا بدون هیچ قید و شرطی از غزه بیرون می‌رود یا توافقی سیاسی را که به عقب‌نشینی این رژیم منجر شود، خواهد پذیرفت. همچنین بلینکن ایده‌ای کلی درباره خروج تمامی گروه‌های مقاومت از معادله اداره نوار غزه ارایه داده و این یک رؤیای آمریکایی است که هرگز محقق نخواهد شد.»

اسامه حمدان تاکید کرد: «از تمامی طرف‌های ذی‌ربط می‌خواهم ایده‌های بلینکن را کنار بگذارند، زیرا مقاومت در غزه باقی و پابرجا است. دولت آمریکا از عملکرد بد صهیونیست‌ها به خشم آمده و عملکرد مقاومت فلسطین آن را غافلگیر کرده است.»

همزمان با سخنان حمدان، تل آویو با ناامنی ربه‌رو بود و منابع عبری زبان هم اعلام کردند که فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون در پی حمله موشکی اخیر قسام تعطیل شد.

ساعتی پیش از این گردان‌های قسام مجدداً در پاسخ به کشتار غیرنظامیان فلسطینی در غزه تل آویو را هدف حمله موشکی قرار داده بود.

این دومین حمله موشکی قسام به تل آویو طی کمتر از یک ساعت گذشته به شمار می‌رود.

منابع عبری زبان اعلام کردند که یکی از موشک‌های قسام مستقیماً به داخل تل آویو اصابت کرده است.

کمتر از یک ساعت پیش نیز، گردان‌های قسام (شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین) در واکنش به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی تل‌آویو را موشک‌باران کرد. موشک‌باران تل‌آویو از سوی گردان‌های قسام همزمان با سخنرانی یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی انجام شد. علاوه بر این گردان‌های قسام اعلام کرد که مبارزان قسام نظامیان دشمن را که به نوار غزه نفوذ کرده بودند در محورهای شمال غرب و جنوب غزه با ده‌ها خمپاره سنگین هدف قرار دادند.

گردان‌های قسام به عنوان شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرده است که مجاهدان این گردان‌ها به یاری خداوند طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ خودروی زره‌پوش دشمن (۱۲ تانک، یک نفربر و یک بولدوزر) را در اطراف اردوگاه الشاطئ و بیت حانون به طور کلی یا جزیی منهدم کردند و نیروهای دشمن را با ده‌ها گلوله خمپاره در هم کوبیده و با آن‌ها در محورهای مختلف نبرد وارد درگیری شدند.

منبع: مـهر