ملوانی‌ها با وجود آنکه به عنوان آخرین تیم در میان تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ بیست‌وسوم، سرمربی خود را شناختند و با مهدی تارتار برای همکاری به توافق رسیدند، توانسته‌اند در فصل جدید لیگ برتر عملکردی فراتر از حد انتظار داشته باشند و کسب ۱۵ امتیاز در ۹ مسابقه باعث شده تا ملوان بندرانزلی بتواند در […]

ملوانی‌ها با وجود آنکه به عنوان آخرین تیم در میان تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ بیست‌وسوم، سرمربی خود را شناختند و با مهدی تارتار برای همکاری به توافق رسیدند، توانسته‌اند در فصل جدید لیگ برتر عملکردی فراتر از حد انتظار داشته باشند و کسب ۱۵ امتیاز در ۹ مسابقه باعث شده تا ملوان بندرانزلی بتواند در لیگ بیست‌وسوم بهترین شروع خود در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران را رقم بزند؛ آن‌هم در حالی‌که با نظر تارتار، فهرست انزلی‌چی‌ها تغییرات پرشماری داشت و ۱۳ بازیکن جدید به فهرست ملوان اضافه شدند.

تارتار تصمیم گرفت تا بعد از جدایی از ذوب‌آهن اصفهان، چند مهره کلیدی تیمش در فصل گذشته را همراه خود به انزلی ببرد و در این مسیر، چهره‌هایی مانند حامد نورمحمدی، آرمان اکوان، پویا پورعلی و محمدرضا سلیمانی همسفر این سرمربی باتجربه شدند و تصمیم گرفتند تا همچنان فوتبال خود را زیرنظر مهدی تارتار ادامه بدهند. جالب آنکه نقش اصلی موفقیت ملوانی‌ها در فصل جدید لیگ برتر را ستاره‌ای ایفا کرده که برای اولین‌بار حضور در جمع شاگردان تارتار را تجربه می‌کند؛ رضا جعفری.

موتور جعفری در سن‌سیروس روشن شد

جعفری که در تیم سایپا تهران به فوتبال ایران معرفی شد و روزهای پرفرازونشیبی را در جمع خودروسازان گذراند، در ۲ فصل گذشته عضو تیم نساجی مازندران بود و بعد از آنکه مهدی رحمتی تمایل چندانی به حفظ او نشان نداد، این وینگر تهرانی تصمیم گرفت تا دیگر تیم شمالی را برای ادامه مسیر فوتبالی‌اش انتخاب کند و به ملوان بندرانزلی پیوست تا اولین تجربه همکاری او با مهدی تارتار شکل گیرد. رضا جعفری شروعی فراتر از حد انتظار در تیم ملوان داشت و خیلی زود توانست نقش کلیدی در ترکیب ملوان پیدا کند و بازخوانی آمار و ارقام این مهره کلیدی و ریزنقش نشان می‌دهد که وینگر ۲۶ ملوان بیشترین تاثیرگذاری را در مسیر مدعی‌شدن تیمش داشته است.

رضا جعفری در ۲ بازی ابتدایی فصل جمعاً ۹۰ دقیقه برای ملوان بندرانزلی به میدان نرفت اما رفته‌رفته شرایط به سود او در انزلی تغییر کرد و توانست به مهره‌ای کلیدی در ترکیب ملوان تبدیل شود. نقطه آغاز درخشش رضا جعفری در تیمِ تارتار، جدال با فولاد خوزستان بود؛ جایی‌که او در دیداری خانگی در نقش یار جانشین به ترکیب ملوان اضافه شد و در ۲۶ دقیقه حضورش در زمین مسابقه، هم برای ملوان پنالتی گرفت و هم در کنار کسب یک ضربه پنالتی، موفق به گلزنی هم شد تا مستقیماً روی ۲ گل از ۴ گل تیمش برابر حریف خوزستانی تاثیرگذار باشد!

بمب نقل و انتقالات فوتبال ایران در کدام بندرانزلی منفجر شد/ شیرینی خامه ای برای ملوانی ها

کولاک در نقش جهان، شبیه به خامه روی کیکِ برای جعفری!

وینگر ۲۶ ساله ملوان بعد از درخشش برابر فولاد در هفته سوم، توانست مقابل گل‌گهر سیرجان در هفته چهارم گلِ تساوی‌بخش تیمش را به‌ثمر برساند تا در طول ۴ مسابقه، به رکورد مجموع گل‌هایش در طول ۲ فصل برای نساجی مازندران برسد! بعد از درخشش برابر گل‌گهر، جعفری برای سومین هفته پیاپی موفق به گلزنی شد و دروازه پیکان را باز کرد. او که در ۳ بازی پیاپی ملوان در هفته‌های ششم تا هشتم، ناکامی در گلزنی برای تیمش بود، عملکرد خیره‌کننده‌ای در هفته نهم از خود به جای گذاشت و توانست در مسیر برد غیرمنتظره ملوان در اصفهان برابر سپاهان، نقش اصلی را ایفا کند.

جعفری با استفاده از تکنیک و سرعت بالای خود و البته قدرت شوت‌زنی‌ بالایش در جدال با سپاهان به کابوس خط دفاعی این تیم تبدیل شد و ۲ گل از ۳ گل ملوانی‌ها را به‌ثمر رساند و حتی فرصت برای هت‌تریک هم داشت که ناکام در فروپاشی دروازه سپاهان برای سومین‌بار بود. دبل گلزنی برابر طلایی‌پوشان باعث شد تا آمار رضا جعفری در فصل جدید لیگ برتر به ۵ گل و کسب یک ضربه پنالتی برسد که تاثیرگذاری روی ۶ گل از ۱۳ گل ملوان نشان از عملکرد درخشان این ستاره کلیدی دارد. جالب آنکه براساس آمار متریکا، هیچ‌گاه در فصل جدید نمره جعفری کمتر از ۶.۶ نبوده که این مسئله بدان معناست که مهره تاثیرگذاری ملوانی‌ها حتی در روزهایی که ناکام در گلزنی هم نمایش‌های متوسط رو به بالایی را از خود به جای گذاشته است!

بیشتر بخوانید: روزهای قشنگ یک پرسپولیسی ادامه دارد/ وقتی او از پژمان و مازیار هم تعریف می‌کند

منبع: خبـر ورزشی