به گزارش زیرنویس از کهگیلویه و بویراحمد؛ حسنعلی عزت خواه در نشست هم اندیشی قطب دو کشوری که با حضور ۵ استان کشور برگزار شد، با بیان اینکه فرصت مغتنمی برای تبادل تجربیات در راستای کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در مدارس غیر دولتی بر اساس سند تحول بنیادین خواهد بود، اظهار کرد: مدارس […]

به گزارش زیرنویس از کهگیلویه و بویراحمد؛ حسنعلی عزت خواه در نشست هم اندیشی قطب دو کشوری که با حضور ۵ استان کشور برگزار شد، با بیان اینکه فرصت مغتنمی برای تبادل تجربیات در راستای کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی در مدارس غیر دولتی بر اساس سند تحول بنیادین خواهد بود، اظهار کرد: مدارس غیر دولتی سهم مهمی در آموزش و تربیت دانش آموزان دارند که توانمند سازی نیروی انسانی و توجه ویژه به مسائل تربیتی در کنار آموزش یک ضروری است.

عزت خواه به وضعیت آموزش و پرورش در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و افزود: در استان بالاخص در شهر یاسوج آموزش وپرورش با کمبود فضای آموزشی مواجه است که هم اکنون قریب به ۳۰ هزار نفر در سطح استان در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند که در این زمینه مدارس غیر دولتی کمک شایانی کرده است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و مدارس غیر دولتی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از فعالیت‌ های آموزش وپرورش پرداخت و گفت: ۲۰ درصد دانش آموزان استان در مدارس غیر دولتی مشغول تحصیل هستند.

عبدی صفایی افزود: ۲۱۶ مدرسه، ۲۵۱ مرکز علمی آزاد و زبان، ۷۰ مدرسه هیات امنایی، ۳۱ مدرسه از راه دور و ۱۰ مدرسه وابسته در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی به توانمند سازی نیروی انسانی در مدارس غیر دولتی اشاره کرد و گفت: در راستای توانمند سازی نیروی انسانی با همکاری دانشگاه فرهنگیان هزار و ۳۰ نفر دوره حضوری را گذرانده اند که افراد باقی مانده تا پایان آبان ماه این دوره آموزشی را می‌گذرانند.

در این جلسه روسای مشارکت‌های مردمی استان‌ های قطب دو کشور که شامل استان‌ های اصفهان، یزد، مرکزی، چهار محال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد می‌ باشند، به بیان مسائل و چالش‌های پیش روی مدارس غیر دولتی پرداختند.

مریم بردیده/کهگیلویه و بویراحمد 

منبع خبر: رکنـا