به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین اسماعیلی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران بیان کرد: توسعه هنرستان‌های هنرهای زیبا در راستای عدالت آموزش یکی از برنامه‌های در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که مقرر شده زمینه راه‌اندازی ۲ هنرستان در هر استان هم در بخش دختران و هم پسران اجرایی شود. مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین اسماعیلی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران بیان کرد: توسعه هنرستان‌های هنرهای زیبا در راستای عدالت آموزش یکی از برنامه‌های در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که مقرر شده زمینه راه‌اندازی ۲ هنرستان در هر استان هم در بخش دختران و هم پسران اجرایی شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۹ هنرستان جدید در استان‌های کشور تأسیس شده که این نشان از اهتمام ویژه به این مهم دارد.

اسماعیلی افزود: بعضی از قوانین در ارتباط با آموزش نیاز به بازنویسی دارد که دفتر برنامه‌ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با برگزاری نشست‌های متعدد به صورت جدی این موضوع را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: برای اولین بار گروه‌های دو بخش نمایش و موسیقی هنرستان می‌توانند آثار خود در جشنواره تئاتر و موسیقی فجر شرکت کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: سامانه نظارتی بر آموزشگاه‌ها از آذر به صورت آزمایشی راه‌اندازی و از این طریق فعالیت‌های مراکز ارزیابی می‌شود که می‌تواند سطح کیفی آموزش را افزایش و ارتقا دهد.

وی عنوان کرد: برگزاری نشست مدیران هنرستان برنامه‌ای مهم و تأثیرگذار بود که برای اولین بار و با حضور دو وزیر برگزار شد و خروجی‌های خوب در راستای آموزش هنری به همراه داشت.

اسماعیلی گفت: استان بوشهر همانند دیگر استان‌های کشور هم از نقاط قوت و هم نقاط ضعف برخوردار است که باید با همکاری و تعامل اهداف ترسیم شده را جهت رسیدن به نقطه مطلوب اجرایی کرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دفتر از تمام فعالیت‌های هنری حمایت لازم را انجام خواهد داد.

منبع: مـهر