تقلال در حالی در مقابل تراکتور صف‌آرایی خواهد کرد که هفته پیش در مقابل شمس‌آذر قزوین نهایتا به یک تساوی دو بر دو دست یافت.

 

استقلال, بازی استقلال وتراکتورتبریز, فوتبال لیگ برتر - استقلال برای صدرنشینی هر سه امتیاز را می‌خواهد/ تراکتور به ثبات می‌اندیشد

به گزارش خبرنگار ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، استقلالی‌ها که این روز‌ها خبر‌هایی مبنی بر کسر امتیاز آن‌ها هم به گوش می‌رسد برای ماندن در صدر و از دست ندادن موقعیت خود به هر سه امتیاز این بازی می‌اندیشند، خصوصا که جواد نکونام بیش از پیش به بازی‌های خانگی تیم خود در برابر هواداران می‌اندیشد و از دست دادن امتیاز در خانه را برنمی‌تابد.
استقلالی‌ها که بیشتر از قبل این فصل فعل خواستن و بردن را در زمین در حال صرف کردن هستند تیمی سخت‌کوش و جنگنده نشان داده‌اند در چهار بازی اخیر خود چهار گُل را دریافت کرده‌اند و نکته جالب‌تر اینکه در بازی‌های خود هرگاه گُل نخورده‌اند تنها با یک گُل زده و بسیار اقتصادی بازی خود را به پایان برده‌اند.
آبی‌پوشان بهترین شروع فصول اخیر خود را با جواد نکونام داشته‌اند و به دنبال ادامه این روند موفقیت‌آمیز هستند. آخرین بازی ین دو تیم در تهران با  نتیجه عجیب هفت بر یک به نفع استقلالی‌ها به پایان رسید.
نکته ترکیب این تیم تغییرات این تیم از سه دفاع شدن به چهار دفاع در بازی‌های اخیر بوده که باید دید جواد نکونام در نهایت تصمیم به انتخاب کدام  فرم از بازی را برای تیم خود خواهد گرفت.

اما از طرفی تراکتور که از ۹ بازی پانزده امتیاز را کسب کرده‌اند و در رتبه چهارم جدول و هم امتیاز با ملوان ایستاده‌اند تا اینجای فصل مانند ابر بهاری بوده‌اند.
آن‌ها در هفته هفتم با چهار گُل آلمینیوم اراک را در اراک شکست دادند و هفته هشتم را با نتیجه یگ بر هیچ از دوب‌آهن شکست خوردند و در ادامه روند پرنوسان خود در هفته قبل با سه گل نساجی را از پیش‌رو برداشتند.
شاگردان خمز برای ماندن در کورس بالای جدول و همچنین شکل‌گیری تیمی برای قهرمانی نیاز به برد چنین بازی‌های حساسی را دارند.
هرچند این‌روز‌ها خمز اسپانیایی از نحوه یارگیری تراکتور و شرایط سخت افزاری و برنامه‌ریزی فوتبال ما شدیدا شکایت دارد، اما او خوب می‌داند برد در چنین میدان‌هایی چه اعتبار و ارزش افزوده‌ای را برای او به ارمغان خواهد آورد، تراکتور در این بازی ریکاردو آلوز بهترین پاسورو گل ساز فصل قبل لیگ را در اختیار ندارد و باید دید جایگزین او کدام بازیکن در این بازی حساس خواهد بود.

منبع: ایسـنا