به گزارش زیرنویس به نقل از ایرنا، محمدعلی آخوندی روز پنجشنبه افزود: این زلزله به بزرگی ۴.۲ ریشتر ساعت ۸:۲۳ صبح امروز در عمق ۱۲ کیلومتری زمین حوالی سربیشه را لرزاند. وی بیان کرد: تیم‌های ارزیاب از دستگاه‌های مختلف برای بررسی دقیق حوادث احتمالی به منطقه اعزام شدند و تاکنون خسارتی از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها […]

به گزارش زیرنویس به نقل از ایرنا، محمدعلی آخوندی روز پنجشنبه افزود: این زلزله به بزرگی ۴.۲ ریشتر ساعت ۸:۲۳ صبح امروز در عمق ۱۲ کیلومتری زمین حوالی سربیشه را لرزاند.

وی بیان کرد: تیم‌های ارزیاب از دستگاه‌های مختلف برای بررسی دقیق حوادث احتمالی به منطقه اعزام شدند و تاکنون خسارتی از فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها گزارش نشده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۲ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) حوالی سربیشه در شرق خراسان جنوبی را لرزاند که کانون آن در ۴۶ کیلومتری سربیشه، ۵۵ کیلومتری شوسف و ۶۰ کیلومتری مود ثبت شد.

همچنین زمین لرزه‌ای با بزرگی ۴.۵ ریشتر روز چهارشنبه دهم آبان در سایت مرکز لرزه نگاری کشوری به نام سربیشه ثبت شد که به گفته مسئولان محلی کانون این زمین لرزه روستای تیغدر در مرز بین شهرستان‌های نهبندان و سربیشه بود و مربوط به بخش سرداران شهرستان نهبندان می‌شود.

زلزله ۵.۳ ریشتری بامداد جمعه (پنجم آبان امسال) شوسف در شهرستان نهبندان را لرزاند که پس لرزه‌های آن در منطقه ادامه یافت و خسارات جزئی داشت.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان سربیشه در ۶۷ کیلومتری بیرجند است. نهبندان و سربیشه از شهرستان‌های مرزی خراسان جنوبی در مجاورت کشور افغانستان هستند.