السیسی پیشنهاد سازمان سیا را رد کرد!
السیسی پیشنهاد سازمان سیا را رد کرد!

ایسنا نوشت: «ویلیام برنز» رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات کل مصر درباره پیشنهادی به قاهره برای مدیریت امنیت نوار غزه گفت‌وگو کرد. روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشت، هدف از این پیشنهاد این است که تشکیلات خودگردان فلسطین بتواند در دوره آتی مسوولیت نوار غزه […]

- السیسی پیشنهاد سازمان سیا را رد کرد!

ایسنا نوشت: «ویلیام برنز» رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات کل مصر درباره پیشنهادی به قاهره برای مدیریت امنیت نوار غزه گفت‌وگو کرد.

روزنامه وال‌استریت ژورنال نوشت، هدف از این پیشنهاد این است که تشکیلات خودگردان فلسطین بتواند در دوره آتی مسوولیت نوار غزه را بر عهده بگیرد.

این روزنامه آمریکایی همچنین نوشت، السیسی ضمن رد این پیشنهاد گفت، «مصر هرگز در از بین بردن حماس نقشی ایفا نخواهد کرد چراکه برای حفظ امنیت در مرزها به حماس نیاز دارد».

شبکه ماهواره‌ای القاهره چهارشنبه به نقل از برخی منابع مصری فاش کرد که مصر در نتیجه رایزنی‌های گسترده‌ای که انجام داد در آستانه دستیابی به آتش‌بسی بشردوستانه در نوار غزه جهت تبادل اسرا است.

پیش از این نیز السیسی در دیدار با برنز بر عوامل تعیین کننده موضعگیری مصر در خصوص تحولات نوار غزه به ویژه لزوم برقراری فوری آتش‌بس جهت حفاظت از غیرنظامیان در غزه تاکید کرده بود.

همچنین رئیس جمهور مصر ضمن اشاره به اینکه «میلیون‌ها تن در نوار غزه در معرض مجازات جمعی قرار دارند»، مخالف خود را با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها به منطقه سیناء اعلام کرده بود.

منبع: اطلاعات انلاین