به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، دیدار‌های هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا در حالی شب گذشته در منطقه غرب آسیا برگزار شد که در پایان مسابقات این مرحله سپاهان برد، نساجی باخت و پرسپولیس هم در تاجیکستان تن به تساوی داد تا وضعیت تیم‌های دوم صعود کننده به مرحله بعدی تا بدینجا تا […]

- بررسی معادلات صعود پرسپولیس و سپاهان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا

به گزارش گروه ورزشی پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس، دیدار‌های هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا در حالی شب گذشته در منطقه غرب آسیا برگزار شد که در پایان مسابقات این مرحله سپاهان برد، نساجی باخت و پرسپولیس هم در تاجیکستان تن به تساوی داد تا وضعیت تیم‌های دوم صعود کننده به مرحله بعدی تا بدینجا تا حدودی مشخص شود.

با توجه به اینکه در هر یک از مناطق غرب و شرق آسیا تیم‌های اول گروه‌های پنج‌گانه به صورت مستقیم به مرحله حذفی صعود می‌کنند و از بین پنج تیم دوم هم تنها ۳ تیم برتر می‌توانند به مرحله حذفی راه پیدا کنند کار برای تیم‌های دیگر از جمله نمایندگان کشورمان سپاهان و پرسپولیس تا حدود زیادی سخت شده است. حذف نساجی از گردونه مساباقت قطعی شده است.

سپاهان با پیروزی ارزشمند مقابل آلمالیق در ورزشگاه آزادی با ۷ امتیاز بعد از الاتحاد ۹ امتیازی در رده دوم گروه C قرار دارد. شاگردان مورایس در بازی بعدی خود در ورزشگاه آزادی میزبان نیروی هوایی عراق خواهند بود و در دیدار پایانی باید در خانه الاتحاد به میدان بروند که می‌توان گفت شانس زیادی برای صعود به عنوان یکی از بهترین‌های تیم‌های دوم یا حتی صدرنشین دارند.

اما پرسپولیس با توقف در خانه استقلال تاجیکستان و از دست دادن ۲ امتیاز حیاتی کارش گره خورد و برای صعود از مرحله گروهی باید در دو دیدار باقیمانده حداکثر امتیازات را کسب کند. شاگردان گل‌محمدی در حال حاضر با ۷ امتیاز و بعد النصرِ امتیازی، در رده دوم جدول رده‌بندی گروه E لیگ قهرمانان آسیا قرار دارند نه تنها باید در دو بازی باقیمانده خود (بازی خارج از خانه با النصر و بازی خانگی مقابل الدحیل) حداکثر امتیازات را کسب کنند، بلکه باید امیدوار باشند که تیم‌های دوم دیگر گروه‌ها هم نتیجه نگیرند.

بر اساس رده‌بندی فعلی گروه‌ها، دو نماینده ازبکستان یعنی نوبهار و نسف بازی‌های آسان‌تری داشته و شانس بیشتری برای صعود از مرحله گروهی دارند و به نظر می‌رسد رقابت برای کسب تنها سهمیه باقیمانده برترین تیم‌های دوم گروه‌ها، بین پرسپولیس و سپاهان خواهد بود.

در زیر به بررسی وضعیت تیم‌های دوم گروه‌های پنج‌گانه منطقه غرب آسیا پرداخته‌ایم که بر اساس نتایج کسب شده تا بدینجا سپاهان شانس بیشتری نسبت به پرسپولیس دارد، هر چند سرخ‌پوشان نیز به آینده امیدوار هستند تا با بازگشت به ریل پیروزی بار دیگر جواز حضور در مرحله حذفی را کسب کنند.

در گروه A تیم العین با سه بازی و ۹ امتیاز صدرنشین است و پاختاکور هم با چهار امتیاز در رده دوم قرار دارد.

در گروه B شارجه امارات هشت امتیازی است و نسف قارشی با هفت امتیاز دوم است.

در گروه C الاتحاد با ۹ امتیاز صدرنشین است و سپاهان با ۷ امتیاز تیم دوم است. تیم نیروی هوایی هم در این گروه ۷ امتیازی است که به دلیل تفاضل گل ضعیف‌تر از سپاهان در رده سوم قرار دارد.

در گروه D هم الهلال و نوبهار نامنگان ۱۰ امتیازی هستند که الهلال به دلیل تفاضل گل بهتر در رده اول قرار دارد.

در گروه E هم النصر با ۱۲ امتیاز صدرنشین است و پرسپولیس با ۷ امتیاز در رده دوم قرار دارد.

با این نتایج در بین تیم‌های دوم، نوبهار نمانگان (۱۰ امتیاز)، سپاهان (۷ امتیاز تفاضل مثبت ۸) و نسف قارشی (۷ امتیاز، تفاضل مثبت ۲) به مرحله بعدی صعود می‌کنند و پرسپولیس (۷ امتیاز، تفاضل مثبت یک) و پاختاکور (۴ امتیاز) از دور رقابت‌ها حذف خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: ایسـنا