جواد نکونام عادت دارد وقتی مصاحبه می‌کند، حرف‌هایش را با صراحت بزند و خوشبختانه پای آن‌ها هم می‌ایستد و اگر حرفی را گفته باشد اهل تکذیب‌کردنش نیست. سرمربی کنونی استقلال در هجدهم آبان ماه سال ۱۳۹۴ هنگامی که ‌سال‌های پایانی دوران فوتبال خود را سپری می‌کرد و البته از تیم ملی هم خداحافظی کرده بود، […]

جواد نکونام عادت دارد وقتی مصاحبه می‌کند، حرف‌هایش را با صراحت بزند و خوشبختانه پای آن‌ها هم می‌ایستد و اگر حرفی را گفته باشد اهل تکذیب‌کردنش نیست.

سرمربی کنونی استقلال در هجدهم آبان ماه سال ۱۳۹۴ هنگامی که ‌سال‌های پایانی دوران فوتبال خود را سپری می‌کرد و البته از تیم ملی هم خداحافظی کرده بود، مصاحبه‌ای مفصل و جنجالی با زیرنویس انجام داد و بسیاری از ناگفته‌ها را برای نخستین‌بار مطرح کرد. نکونام با اشاره به فشاری که روی کارلوس کیروش در آن مقطع می‌آمد، نکته عجیبی را افشا کرد و گفت: بهار سال ۹۲ قبل از آن سه بازی معروف که باید حتما هر سه را می‌بردیم تا به جام جهانی می‌رسیدیم، یکی از مدیران ورزش کشورمان به خود من گفت کارلوس کیروش اطلاعات تیم ملی را به قطری‌ها فروخته است! صراحتا گفت کیروش تیم ملی را فروخته اما من به او گفتم ما در اردو شاهد هستیم که چطور زحمت می‌کشد. این ادعا تا به اندازه یک درصد هم درست نبود. کیروش با تمام وجود برای تیم ملی مایه می‌گذاشت و در نهایت همان قطر را که می‌گفتند اطلاعات تیم ملی را به آن‌ها فروخته، در خود دوحه شکست دادیم. چنین وصله‌هایی اصلا به کارلوس نمی‌چسبد. ما در عرصه ملی قبلا هم چنین اشتباهاتی کرده‌ایم. الان کیروش را به عنوان یک سرمایه در اختیار داریم اما از او به شکل ۱۰۰ درصد استفاده نمی‌کنیم و با این کار عملا وقت و هزینه خودمان را هدر می‌دهیم. همین داستان در مورد برانکو هم به وجود آمد. بعد از جام جهانی ۲۰۰۶ او را کنار گذاشتند و گفتند دیگر برنگردد ولی همان‌هایی که این مربی را اخراج کردند بعدا با چراغ قوه دنبال او می‌گشتند!

در پاییز سال ۹۴ این شایعه مطرح شده بود که جواد نکونام دوباره به استقلال برمی‌گردد و با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی می‌کند اما سرمربی کنونی آبی‌پوشان در آن مقطع پاسخ خاصی به این شایعه داد و گفت: چه کسی گفته که من می‌خواهم در پایان فصل از فوتبال خداحافظی کنم؟ هنوز توان فوتبال بازی کردن دارم و بحث حضورم در استقلال هم مطرح نیست. استقلال در ابتدای فصل من را نخواست و از این بابت هیچ ناراحتی از پرویز مظلومی ندارم چون این حق مسلم هر مربی است که بازیکنان خودش را انتخاب کند.

مصاحبه نکونام در سال ۱۳۹۴

منبع: خبـر ورزشی