به گزارش خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، عزیز نوری عصر امروز (پنجشنبه ١٨ آبان ماه) در همایش یکصدمین سالگرد تأسیس سازمان ملی استاندارد و گرامیداشت روز ملی کیفیت که در سالن آمفی تئاتر اداره‌کل استاندارد کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از مجموعه استاندارد استان کرمانشاه که فرهنگسازی استانداردها را در استان انجام می‌دهند و ٢ بار به […]

- قرار داشتن کرمانشاه در وضعیت مناسب به لحاظ استاندارد/«بهره‌وری» از مسیر استانداردسازی عبور می‌کند

به گزارش خبرنگار زیرنویس کرمانشاه، عزیز نوری عصر امروز (پنجشنبه ١٨ آبان ماه) در همایش یکصدمین سالگرد تأسیس سازمان ملی استاندارد و گرامیداشت روز ملی کیفیت که در سالن آمفی تئاتر اداره‌کل استاندارد کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از مجموعه استاندارد استان کرمانشاه که فرهنگسازی استانداردها را در استان انجام می‌دهند و ٢ بار به عنوان دستگاه برتر معرفی شدند، قدردانی می‌کنیم.

وی افزود: آنچه که باید به آن توجه ویژه داشت «بهره‌وری» است، مسیر بهره‌وری از کانال و دالان استاندارد می‌گذرد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: اگر مایل هستیم دستگاه‌های ما دستگاه بهره‌وری باشند باید به سمت استانداردسازی برویم و استانداردسازی را به طور ویژه پیگیری کنیم.

وی گفت: آنچه لازمه بهره‌وری است آموزش ایزوی ٩٠٠١ و ٢٠١۵ است که از مجموعه استاندارد تقاضا داریم این آموزش‌ها را به صورت گسترده در ادارات کل استان کرمانشاه ترویج کنند.

این مقام مسئول عنوان کرد: مطمئن ترین مسیر توسعه کشور استاندارد است لذا تقاضا دارم از نیروهای آموزش دیده فنی و حرفه‌ای به دلیل طی کردن آموزش‌های استانداردی که در اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای دیدند از آن استفاده کنند.

وی ابراز کرد: زمانی که نیرویی خود آموزش استاندارد دیده است می‌تواند کالا و خدماتی را ارائه کند که استاندارد است.

نوری بیان کرد: از جمله اهداف استاندارد پایداری نظام صنعت و اصناف است زمانی اصناف ما اجناس استاندارد را تولید کنند به آرامش روحی و روانی خانواده‌ها کمک می‌کنند و خانواده‌ها به سمت کالاهای استاندارد پیش می‌روند.

نوری تأکید کرد: در دنیا اگر یکی از شاخص‌های مهم یک کشور را در توسعه و پیشرفت مثال بزنند بحث سمت و سوی آن کشور به استاندارد است.

وی عنوان کرد: استان کرمانشاه از این منظر در وضعیت مناسبی است لذا موضوع استاندارد را باید به عنوان ضروریات زندگی در نظر داشت و فکر ما هم باید به سمت استانداردسازی برود.

منبع: خبـرآنلاین