موانع بخش تولید در کشور بسیار زیاد است. عدم ثبات تصمیم گیری یکی از مهم‌ترین موانعی است که پیش روی تولیدکنندگان قرار دارد. متاسفانه تصمیماتی که برای بخش صنعت گرفته می‌شود تصمیمات خلق الساعه هستند و تولیدکنندگان در بسیاری از موارد سردرگم می‌کند. در عین حال، عدم وجود تشکل‌های صنفی نیز از معضلاتی است که […]

- مرکز فرماندهی برای صنعت وجود ندارد

موانع بخش تولید در کشور بسیار زیاد است. عدم ثبات تصمیم گیری یکی از مهم‌ترین موانعی است که پیش روی تولیدکنندگان قرار دارد.

متاسفانه تصمیماتی که برای بخش صنعت گرفته می‌شود تصمیمات خلق الساعه هستند و تولیدکنندگان در بسیاری از موارد سردرگم می‌کند. در عین حال، عدم وجود تشکل‌های صنفی نیز از معضلاتی است که بخش تولید بابد به آن توجه کند. در مجمع کارآفرینان ایران باید تلاش کنیم که رابطه بخش دولتی با پیشران‌های اقتصادی و صنعت کشور عمیق‌تر شود.

وظیفه همه این است که امید را در کشور زنده نگه داریم. موضوعی که در ایران مغفول مانده «امیدآفرینی» است. جوانان جامعه ما امیدوار نیستند. بسیاری از فارغ التحصیلان و نخبگان یا مهاجرت کرده اند و یا به دنبال مهاجرت هستند و این دردناک است. هزینه‌های زیادی برای این جوانان صورت گرفته است و برای هریک از این جوانان میلیون‌ها تومان هزینه صرف شده است؛ بنابراین باید از ظرفیت آنان بهره برد و فضا را برای فعالیت آنان فراهم کرد.

دولت در طی این دو سال خوب عمل نکرده است. امیدوار هستیم که وزیر جدید طی دو سال باقی مانده از این دولت بتواند موانعی را که بر سر راه صنعت و بخش تولید کشور قرار دارد هموار کند.

* کارآفرین

۲۲۳۲۲۵

منبع: خبـرآنلاین