چالش‌های عجیب نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا
چالش‌های عجیب نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا

لیگ قهرمانان آسیا امسال پس از یک فصل تعطیلی دوباره آغاز شد و نمایندگان ایران هم در کنار دیگر تیم‌های آسیایی به میدان رفتند. این فصل که برای نخستین بار مطابق با تقویم لیگ قهرمانان اروپا برگزار شده به واسطه حضور ستارگان مطرحی چون کریستیانو رونالدو، کریم بنزما، نیمار، مارسلو بروزوویچ، انگولو کانته و الکساندر […]

لیگ قهرمانان آسیا امسال پس از یک فصل تعطیلی دوباره آغاز شد و نمایندگان ایران هم در کنار دیگر تیم‌های آسیایی به میدان رفتند. این فصل که برای نخستین بار مطابق با تقویم لیگ قهرمانان اروپا برگزار شده به واسطه حضور ستارگان مطرحی چون کریستیانو رونالدو، کریم بنزما، نیمار، مارسلو بروزوویچ، انگولو کانته و الکساندر میتروویچ یکی از ویژه‌ترین دوره‌های لیگ قهرمانان محسوب می‌شود.

کشور عربستان در این دوره سرمایه‌گذاری قابل توجهی انجام داده و نمایندگان این کشور با بهترین تدارکات وارد مسابقات شده‌اند. تیم‌های ایرانی اما برخلاف رقبای عربستانی شرایط عجیبی را در این فصل تجربه کرده‌اند و هر کدام درگیر اتفاقات مختلفی شدند.

حذف قهرمان بدون باخت!

استقلال به عنوان قهرمان لیگ بیست و یکم نخستین نماینده ایران در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا بود ولی مشکلات مربوط به کسب مجوز حرفه‌ای و عدم پرداخت مطالبات آندرا استراماچونی باعث شد قهرمان بدون باخت فوتبال ایران شانس شرکت در آسیا را از دست بدهد. آبی‌های پایتخت در شرایطی به دلیل بدهی به سرمربی ایتالیایی مجوز حضور در آسیا را کسب نکردند که مدیران وقت این باشگاه از مدت‌ها قبل می‌دانستند که باید طلب استراماچونی را پرداخت کنند. با این حال پول استراماچونی پرداخت نشد تا هواداران استقلال فرصت تماشای پرستاره‌ترین دوره لیگ قهرمانان را از دست بدهند. نکته عجیبی که خشم هواداران استقلال را برانگیخت این بود که تنها چند هفته بعد با دریافت وام طلب استراماچونی به طور کامل تسویه شد ولی این موضوع کمکی به کسب مجوز حرفه‌ای آبی‌پوشان نکرد.

با توجه به حذف استقلال، تیم تراکتور توانست به عنوان نماینده چهارم ایران راهی پلی‌آف مسابقات شود ولی تیم تبریزی هم با شکست مقابل الشارجه از صعود به دور گروهی بازماند تا ایران با سه نماینده وارد مسابقات شود.

استراماچونی


بیشتربخوانید:


حکم تاریخی AFC علیه سپاهان

سپاهان یکی از نمایندگان پرامید ایران در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود که با ژوزه مورایس و چند ستاره مطرح از شانس خوبی برای صعود به دور حذفی برخوردار است. زردپوشان اصفهانی اما در دور گروهی با یک اتفاق تاریخی مواجه شدند و دیدار این تیم مقابل الاتحاد در ورزشگاه نقش جهان برگزار نشد و با حکم AFC تیم عربستانی به برتری سه بر صفر رسید. نتیجه‌ای که تاثیر زیادی روی شرایط جدول گذاشته و ممکن است در پایان دور گروهی به قیمت حذف سپاهان هم تمام شود.

این حکم به دلیل نصب نماد‌هایی در ورزشگاه نقش جهان و عدم موافقت مسئولان سپاهان با تغییر شرایط داده شد و علاوه بر نتیجه ۳-۰، باشگاه سپاهان به پرداخت مبلغ ۲۰۰ هزار دلار و محرومیت از میزبانی در دو بازی هم محکوم شد. البته سپاهان این هفته با نتیجه ۹ بر صفر آلمالیق ازبکستان را شکست داد و با کسب ۷ امتیاز از ۴ بازی هنوز می‌تواند به دور حذفی برسد.

از خانه به‌دوشی نساجی تا میزبانی جنجالی پرسپولیس در آزادی

نساجی که دو فصل پیش عنوان قهرمانی جام حذفی را کسب کرده بود امسال برای نخستین بار در لیگ قهرمانان آسیا حضور پیدا کرد، ولی هواداران پرشور این تیم به دلیل مشکلات ورزشگاه وطنی نتوانستند در قائمشهر تماشاگر لیگ قهرمانان آسیا باشند. نماینده مازندران در حالی به دلیل آماده نشدن ورزشگاه خانگی خود در آزادی از رقبا میزبانی می‌کند که از مدت‌ها قبل مشخص بود که این باشگاه باید ورزشگاهش را برای میزبانی در لیگ قهرمانان آسیا آماده کند. شاگردان مهدی رحمتی با کسب ۳ امتیاز از ۴ بازی نخست خیلی زود از مسابقات خداحافظی کردند، ولی شاید اگر مسابقات خانگی نساجی وطنی برگزار می‌شد شرایط برای این تیم فرق می‌کرد.

با وجود اینکه پرسپولیس و نساجی بازی‌های خانگی خود را در ورزشگاه آزادی میزبانی می‌کنند ولی این ورزشگاه هم شرایط مطلوبی ندارد و به خصوص کیفیت چمن آن باعث انتقادات زیادی شده است. این موضوع در بازی پرسپولیس و النصر کاملا خودش را نشان داد و بازیکنان تیم عربستانی به شدت از وضعیت چمن ناراضی بودند. وضعیت چمن آزادی در آن بازی حتی به پرسپولیس هم ضربه بزرگی زد و دو ستاره این تیم یعنی مهدی ترابی و وحید امیری به دلیل مصدومیت در آن بازی مدت‌ها از مسابقات دور بودند.

منبع: خبرآنلاین

+