“محمد رحمانی” شامگاه جمعه اظهار کرد: بر اساس گزارش های اولیه تا کنون این زلزله هیچ گونه مصدومیت و یا تلفات جانی نداشته است. وی افزود: برخی گزارش ها حکایت از ترک خوردگی جزئی و محدود برخی منازل در سطح شهر آبدانان و سرابباغ دارد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام هم گفت: بر اساس گزارش تیم‌های […]

“محمد رحمانی” شامگاه جمعه اظهار کرد: بر اساس گزارش های اولیه تا کنون این زلزله هیچ گونه مصدومیت و یا تلفات جانی نداشته است.

وی افزود: برخی گزارش ها حکایت از ترک خوردگی جزئی و محدود برخی منازل در سطح شهر آبدانان و سرابباغ دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام هم گفت: بر اساس گزارش تیم‌های ارزیاب اعزامی به کانون زمین لرزه، هیچ گونه خسارتی ناشی از وقوع زلزله پنج و یک دهم ریشتری در مورموری گزارش نشده است.

“غلامرضا علیمحمدی” یادآور شد: جمعیت هلال‌احمر استان ایلام همچنان در تمام شعب و پایگاه‌های خود در وضعیت آماده‌باش کامل است.

به گزارش ایرنا، در شهرستان آبدانان ستاد فوق العاده بحران به ریاست فرماندار تشکیل شده و تمامی دستگاه های امدادی و خدماتی عضو ستاد بحران استان در حالت آماده باش هستند.

تیم‌های امدادی و ارزیاب همان لحظات اولیه وقوع زمین لرزه به منطقه اعزام شده اند.

شدت زمین لرزه در شهرستان های همجوار آبدانان و بخش هایی از استان های خوزستان و لرستان نیز حس شد.

سال ۱۳۹۳ نیز یک زلزله به قدرت ۶.۲ ریشتر مورموری از توابع شهرستان آبدانان را لرزاند و خسارت های مالی متعددی را برجای گذاشت.

طی هفته های اخیر زمین لرزه های متعددی در برخی مناطق استان چون دهلران، چرداول، آبدانان و صالح آباد از توابع شهرستان مهران ثبت شده است.

منبع: ایرنا

منبع خبر: رکنـا