تراکتور به‌دنبال جبران باخت فصل گذشته برابر استقلال است
تراکتور به‌دنبال جبران باخت فصل گذشته برابر استقلال است

مرتضی اسدی، بازیکن سابق تیم فوتبال تراکتور درباره بازی این تیم برابر تیم استقلال اظهار کرد:  تراکتوری‌ها بعد از وقفه کوتاهی که در عدم نتیجه‌گیری در هفته‌های اول داشتند به‌خاطر تغییر و تحولات عدیده‌ای که اتفاق افتاده بود یک روند خوبی را در پیش گرفتند و یک مقدار از شرایط ناهماهنگی بیرون آمدند و به […]

- تراکتور به‌دنبال جبران باخت فصل گذشته برابر استقلال است

مرتضی اسدی، بازیکن سابق تیم فوتبال تراکتور درباره بازی این تیم برابر تیم استقلال اظهار کرد:  تراکتوری‌ها بعد از وقفه کوتاهی که در عدم نتیجه‌گیری در هفته‌های اول داشتند به‌خاطر تغییر و تحولات عدیده‌ای که اتفاق افتاده بود یک روند خوبی را در پیش گرفتند و یک مقدار از شرایط ناهماهنگی بیرون آمدند و به آن وضعیتی که هواداران دوست دارند، نزدیک شدند. همیشه بازی با تیم‌های بالای جدول و پایتخت حساسیت خاص خود را داشته و بازی‌های خوبی از آب در آمده است.

او افزود: به نظرم تراکتور می‌خواهد نتیجه آخرین بازی خود برابر استقلال در فصل گذشته را در بازی پیش رو جبران کند و  بازیکنان فشاری که بر روی تیمشان بوده را کاهش بدهند. فکر می‌کنم بازی خوب و جانداری از سوی ۲ تیم شاهد باشیم به‌خصوص تیم تراکتور که برای برد به زمین مسابقه می‌آید.

بازی اقتصادی استقلال تا یک زمانی جواب می‌دهد 

اسدی درباره اینکه تیم استقلال را چطور می‌بیند، گفت: به نظرم تیم استقلال اقتصادی فوتبال بازی می‌کند و گل می‌زند و نتیجه می‌گیرد. این نوع بازی‌ها تا یک جایی جواب می‌دهد و همیشه این‌طور نیست که شما اقتصادی پیروز شوید. به نظرم تیمی که می‌خواهد قهرمان لیگ شود باید فراتر از این نتیجه بگیرد، چون تیم‌های دیگر مخصوصا در نیم فصل دوم هماهنگ‌تر می‌شوند و  شناخت بهتری نسبت به یکیدیگر پیدا می‌کنند و بازی‌های بهتری در نیم فصل دوم انجام می‌دهند. استقلالی‌ها اقتصادی  نتیجه گرفتند و فکر می‌کنم  در این بازی به دنبال نباختن هستند که بتوانند از تک موقعیت‌های خود به نحو احسن استفاده کنند.

او ادامه داد: به نظرم  تراکتور از لحاظ آمار گلزنی  جزو تیم‌های بالای جدول است و قطعا این بازی گل دارد و ان‌شاالله که این اتفاق برای تیم بزرگ تراکتور بیفتد که هم بازی جذاب شود و هم شاهد برد تراکتور باشیم.

حواس و تمرکز داوران به سمت تیم‌های پایتخت است 

بازیکن سابق تراکتور درباره اظهارات خمز مبنی بر اینکه سوت‌های داوری بگذارد برنده بازی با استقلال می‌شویم، گفت: قطعا داور‌ها کلا در تاریخ فوتبال ما نه در این بازی نشان دادند  که حواسشان و تمرکزشان بر روی تیم‌های پایتخت است و این اتفاق افتاده است. حالا نمی‌خواهیم بگوییم داوری‌ها عمدی بوده بلکه سهوی هم باشد این اتفاقات برای تیم‌های پایتخت رخ داده است. یک مقدار به نیم فصل نزدیک می‌شویم بازی‌ها حساس‌تر هستند و هزینه‌های سرسام‌آوری که همه تیم‌ها دارند متقبل می‌شوند با یک سوت داوری یک تیم بازنده و یک تیم برنده می‌شود. حالا سوای اینکه همه تیم‌ها باید حواسشان به تیم خودشان باشد، کمیته داوران هم باید نظارت بیشتری داشته باشد.

تراکتور در زمینه داوری خیلی آسیب دیده است 

او ادامه داد: افشاریان چند روز پیش گفت اگر داوری یک الی ۲ اشتباه تاثیرگذار داشته باشد قطعا در لیگ‌های پایین‌تر داوری می‌کند. اگر این اتفاق بیفتد داور با تمرکز بیشتری می‌تواند قضاوت کند و کمتر اشتباه کند، چون اشتباهات معمولا تاثیرگذار خیلی در فوتبال ما اتفاق می‌افتد و تراکتور در این زمینه خیلی آسیب دیده است. به نظرم داوری‌ها برای تیم‌های شهرستانی باید با دقت بیشتری صورت بگیرد که تیم‌ها متضرر از داوری نشوند. به نظرم اگر  VAR هم باشد مشکلاتی پیش می‌آید، اما چون صدم ثانیه داوران تصمیم می‌گیرند باید تمرکز بیشتری داشته باشند و کمک‌داوران هم می‌توانند در این زمینه به داور کمک کنند، اما متاسفانه خیلی کمتر در تصمیمات داور ورود می‌کنند که باید به داور کمک کنند تا تصمیم درست بگیرد.

نبود آلوز در بازی با استقلال بی‌تاثیر نیست 

اسدی درباره اینکه نبود آلوز در این بازی تاثیرگذار است، گفت: قطعا آلوز یکی از بازیکنان تاثیرگذار تیم ما بوده مخصوصا در ۲ فصلی که در تراکتور حضور داشته و پاسور لیگ است و آمار خوبی هم دارد. به نظرم نبودش بی‌تاثیر هم نیست، اما به نظرم تراکتور متکی به یک یا ۲ بازیکن نیست و مطمئنا تمهیداتی را خمز در نظر می‌گیرد و نفرات قابل خارجی را جذب کرده و یکی از این بازیکنان می‌تواند جایگزین خوبی برای آلوز باشد که با مشکلی مواجه نشود. امیدوارم این اتفاق بیفتد و با چیدمان و سیستمی که دارد جای خالی  آلوز را با بازیکنان دیگر پر کند.

او درباره پیش‌بینی‌اش از نتیجه بازی گفت: به نظرم تراکتور با نتیجه ۲ بر صفر این بازی را برنده می‌شود. برای تیم استقلال احترام قائل هستم، اما آمار گلزنی تراکتور بالا بوده و این تیم کیفیت بالایی ارائه می‌دهد همچنین بازی خیلی خوبی شاهد خواهیم بود که تراکتور سرشار از حمله خواهد بود و امیدوارم  همراه با برد این تیم باشد که هواداران میلیونی خوشحال شوند.

باشگاه خبرنگاران