بازی پرسپولیس و سپاهان حکم قهرمانی نیم‌فصل را دارد
بازی پرسپولیس و سپاهان حکم قهرمانی نیم‌فصل را دارد

مامانی گفت: بازی پرسپولیس و سپاهان حکم قهرمانی در نیم‌فصل را دارد و مشخص می‌کند چه تیمی لایق قهرمانی است.

 

به گزارش زیرنویس، محمدرضا مامانی، پیشکسوت تیم فوتبال  پرسپولیس درباره  بازی سرخپوشان مقابل سپاهان اظهار کرد: این بازی حکم قهرمانی در نیم‌فصل را دارد و مشخص می‌کند چه تیمی لایق قهرمانی است.

نظر شخصی‌ام این است که پرسپولیس این بازی را به هیچ‌وجه نمی‌بازد به‌غیر از اینکه مصدوم و سرما خورده زیاد داریم در هر صورت بازیکنانی که بازی می‌کنند این را در نظر دارند که این بازی حکم قهرمانی نیم‌فصل است و شاید حکم قهرمانی پایان فصل باشد، چون تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید رقیبان مستقیم خود را ببرد و به آن‌ها امتیاز ندهد و اگر این کار‌ها را کند تیم مدعی قهرمانی می‌شود.

پرسپولیس فراتر از ایران فوتبال بازی می‌کند

او درباره اینکه عملکرد تیم سپاهان را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: تیم سپاهان مدعی قهرمانی است و تیمش طوری بسته شده که بتواند قهرمان لیگ شود و از لحاظ تاکنیکی و فنی تیم بسیار خوبی است. در هر صورت من تعصبی صحبت نمی‌کنم، اما پرسپولیس فراتر از ایران فوتبال بازی می‌کند و این موضوع را از لحاظ تاکتیکی  می‌شود فهمید و درصد مالکیت، موقعیت‌سازی و گل کم خوردن و همه این‌ها تاثیر می‌گذارد که این تیم فراتر از تیم‌های لیگ باشد. بازی فنی و تاکنیکی خواهد شد، اما در نهایت آرزو می‌کنم پرسپولیس این بازی را پیروز شود.

سپاهان از لحاظ روحی و روانی بهتر از پرسپولیس است

مامانی تصریح کرد: آن ۹ گلی که تیم سپاهان به آلمالیق زده از روی لیاقتش بوده است و پیش می‌آید، اما در هر بازی اتفاق نمی‌افتد. به هر حال از لحاظ روحی و روانی به تیمشان کمک کرده و جلوتر از پرسپولیس هستند. تیم سپاهان از لحاظ مالی، بستن قراردادها، پرداخت‌ها، دادن پاداش و پول یکی از بهترین تیم‌های ایران بوده است البته نمی‌دانم چرا این لطف را دولت فقط در حق سپاهان می‌کند و به تیم‌های استقلال و پرسپولیس کمک نمی‌کند.

سرخپوشان باید از تساوی‌های اخیر درس بگیرند

بازیکن سابق پرسپولیس درباره اینکه چرا سرخپوشان ۳ بازی متوالی را با نتیجه تساوی به پایان بردند، بیان کرد: علل زیادی دارد چرا که پرسپولیس مصدوم و سرماخورده در تیمش دارد، اما برخی از بازی‌ها پیش نمی‌آید تا ببرد. در بازی صنعت نفت آبادان دیدیم که پرسپولیس برنده بازی بود، اما روی یک غفلت گل خورد و بازی را مساوی کرد. در مسابقات لیگ،  این اتفاقات چندین بار برای یک تیم می‌افتد مهم این است که سرخپوشان  از این بازی‌ها درس بگیرند تا در بازی‌های بعدی جبران کنند و بازی را تمام شده حساب نکنند.

نکونام بازی حاشیه‌ای را از کی‌روش یاد گرفته است

او درباره اینکه حاشیه‌ها و جنگ رسانه‌ای با استقلال در نتایج پرسپولیس تاثیرگذار بودند، بیان کرد: نه، به نظرم تاثیرگذار نیست و بازیکن که به زمین مسابقه می‌رود فقط به فکر این است که بهترین بازی را ارائه بدهد و پیروز شود. یک اتفاقی بوده که بین دو مربی رخ داد و کاش این اتفاقات نمی‌افتاد.

به نظرم باید احترام بزرگ و کوچک حفظ می‌شد البته نکونام از این پیش‌زمینه‌ها زیاد دارد و در تیم‌های مختلف این حاشیه‌ها را داشته است و بازی حاشیه‌ای را از مربی‌اش، کی‌روش یاد گرفته است. کی‌روش هم به همین منوال رفتار کرده است و جواد نکونام هم سبک مربیگری‌اش همانند کی‌روش است، مثل او هم رفتار می‌کند.

حضور تعداد زیاد بازیکنان پرسپولیس در سپاهان نشان از قدرت سرخپوشان دارد

مامانی درباره اینکه تقابل تعدادی از بازیکنان سپاهان با تیم سابقشان پرسپولیس را در این بازی چطور می‌بیند، گفت: این نشان از قدرت پرسپولیس دارد که هر بازیکنی که نمی‌خواهد را تیم‌های مدعی می‌گیرند و این از قوی بودن سرخپوشان سرمنشا می‌گیرد که آن‌ها قهرمان بلامنازع ایران در دهه اخیر بودند.

به هر حال این بازیکنان از تفکر گل‌محمدی و نوع بازی پرسپولیس شناخت کافی دارند و به تیمشان خیلی می‌توانند کمک کنند و راه و روش سرخپوشان را به مربی‌شان می‌گویند. آن‌ها انگیزه مضاعفی هم دارند تا برابر تیم پرسپولیس بهترین بازی خود را ارائه بدهند تا ثابت کنند که حقشان بود که در پرسپولیس بمانند البته پول نقش اساسی در فوتبال دارد و بیشتر این‌ها به‌خاطر پول از پرسپولیس جدا شدند.

او درباره پیش بینی‌اش از نتیجه بازی گفت: به نظرم اگر این بازی برنده داشته باشد، پرسپولیس خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران