استقلال – تراکتور؛ جنگ صدر در بازی بزرگان/ تراکتور بدون راننده به آزادی رسید/ مرد اسپانیایی خرده‌حسابش با ساپینتو را با جواد تسویه می‌کند؟
استقلال – تراکتور؛ جنگ صدر در بازی بزرگان/ تراکتور بدون راننده به آزادی رسید/ مرد اسپانیایی خرده‌حسابش با ساپینتو را با جواد تسویه می‌کند؟

در شروع دوباره لیگ همه منتظر تقابل ۴ مدعی اصلی بودند؛ اتفاقی که این هفته خواهد افتاد و استقلال صدرنشین در خانه پذیرای تراکتور است…

 

به گزارش زیرنویس، بعضی بازی‌ها ریشه در تاریخ دارند. یعنی شرایط حال حاضر تیم‌ها، مکان برگزاری مسابقه، جایگاه دو تیم در جدول، بازی قبلی و بعدی آن‌ها و سایر موارد مرسوم در عین اهمیت و حساسیت، خیلی تاثیرگذار روی آن مسابقه نیست!

استقلال در حال حاضر با ۱۹ امتیاز صدرنشین جدول است و این هفته یعنی در هفته دهم لیگ برتر، در خانه پذیرای تراکتور خواهد بود. تیمی که در حال حاضر با ۱۵ امتیاز در پله چهارم جدول (به‌خاطر تفاضل گل) نشسته اما تا همین چند هفته قبل جایگاه امروز استقلال را داشت، یعنی صدرنشین!

وقتی دو تیم در یک فصل از یک تورنمنت صدرنشینی را تجربه می‌کنند یعنی برای کیفیت آن‌ها باید حسابی جداگانه باز کرد؛ یعنی بازیکنان و مربیان دو تیم لیاقت و شایستگی خود را قبلا ثابت کرده‌اند؛ یعنی حساسیت مسابقه رودررو صد برابر بیشتر می‌شود. حالا وقتی آن دو تیم بسیار پرطرفدار، ریشه‌دار و قدیمی و پرافتخار باشند، همین ضریب حساسیت چند برابر می‌شود. داستان بازی استقلال و تراکتور از جمله همین بازی‌هاست. مسابقه‌ای که از ب بسم الله تا نون پایان آن سرشار از حساسیت و جذابیت است.

جواد نکونام در نخستین فصل حضور در استقلال تیمش را با انواع و اقسام کمبودها و حاشیه‌ها به صدر جدول رسانده و فعلا دو امتیاز از نزدیک‌ترین و جدی‌ترین تعقیب‌کننده جلوتر است. استقلال همیشه استقلال و مدعی هر جامی است که در آن حضور دارد؛ تیمی پرطرفدار و پرافتخار که درون زمین ستاره‌های بسیاری دارد که خیلی از آن‌ها مدعی پوشیدن پیراهن تیم ملی هستند.

حالا به تراکتور نگاه کنید؛ از رنگ لباس این تیم تقابل با استقلال حساس می‌شود! بازی در تهران است؛ جایی که آذری‌زبان‌های بسیاری زندگی می‌کنند؛ آن‌ها که عاشق تراکتور هستند و هرگز تیمشان را درهیچ شهری تنها نمی‌گذارند. تراکتور یک مربی اسپانیایی دارد که فصل قبل توانایی‌هایش را به اثبات رساند. این تیم هم امسال با فراز و نشیب شروع کرد، از باخت‌های متوالی به بردهای پی در پی رسید و بعد از دو شکست، دوباره با پیروزی آشتی کرد.

تراکتور هم درون زمین ستاره‌های زیادی دارد؛ ملی‌پوش و مدعی تیم ملی با تجربه بازی در اروپا یا حاشیه خلیج فارس؛ اگرچه مهم‌ترین ستاره این تیم بزرگترین غایب این بازی است!

تراکتور با داشتن چند پرسپولیسی مثل شجاع خلیل‌زاده، مهدی شیری، مهدی عبدی یا سیامک نعمتی به بازی با استقلال به چشم دیگری نگاه می‌کند. بماند که امیرحسین حسین‌زاده به‌عنوان ستاره سابق استقلال خود به تنهایی کوهی از انگیزه است تا ثابت کند ارزش آن ۸۰۰هزار دلار مطرح‌شده در ابتدای فصل را داشته! پولی که استقلال اعلام کرد ندارد تا برای بازگرداندن او بپردازد. البته که تراکتوری‌ها مدعی شدند که تنها با ۳۰۰هزار دلار او را به ایران برگرداندند!

تراکتور محمد نادری را هم دارد که هم در پرسپولیس بازی کرده و هم در استقلال و از لیگ ترکیه به ایران برگشت. عارف آقاسی را هم دارد با یک تجربه ناکام در استقلال که این فصل مدنظر نکونام بود اما ترجیح داد به تبریز برود. درست مثل حسین پورحمیدی!

و بزرگترین غایب این بازی ریکاردو آلوس مهندس معمار بازی‌ها و راننده تراکتور است. آقای پاس گل فصل قبل که استقلالی‌ها او را می‌خواستند و سال قبل صحبت ساپینتو با او جنجال بسیاری برپا کرد. مهندس در بازی قبل دو گل ساخت اما اخراج شد تا این بازی را از دست بدهد.

این بازی با این عظمت وابسته به نام‌ها درون میدان نیست، اگرچه که حضور ستاره‌ها به آن رنگ و لعاب بهتری می‌بخشد، اما حتی در غیاب آلوس هم تراکتور، تراکتور است و برای برد می‌آید.

آخرین تقابل دو تیم در بازی برگشت فصل قبل با نتیجه سنگین ۷-۱ در همین ورزشگاه آزادی به سود میزبان تمام شد و حالا خمس می‌خواهد آن شکست سنگین را جبران کند. رسیدن به صدر و بقا در کورس مدعیانِ بالای جدول و حفظ شانس قهرمانی هم که جای خود! همان دلیلی که نکونام در کنار صدها دلیل دیگر برای نگه داشتن ۳ امتیاز در خانه دارد…

منبع: خبـر ورزشی