ترکیب احتمالی پرسپولیس در دیدار با سپاهان/ ۲تغییر مهم در خط هافبک و نوک حمله
ترکیب احتمالی پرسپولیس در دیدار با سپاهان/ ۲تغییر مهم در خط هافبک و نوک حمله

یحیی گل‌محمدی از نمایش پرسپولیس در دیدار با استقلال تاجیکستان راضی نیست و قصد دارد تغییرات کوچکی در بازی با سپاهان در ترکیب تیمش به وجود آورد.

 

به گزارش زیرنویس، روز یکشنبه حساس ترین و شاید مهم ترین بازی هفته دهم در اصفهان و میان دو تیم سپاهان و پرسپولیس، برگزار خواهد شد.

یحیی گل‌محمدی تصمیم گرفته است با ترکیب زیر برابر سپاهان صف‌آرایی کند؛

دروازه‌بان؛ علیرضا بیرانوند

در پُست دروازه‌بانی فقط یک گزینه روی میز یحیی گل‌محمدی است. گزینه ای که در حال حاضر بهترین در ایران است و در آخرین بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نیز برابر استقلال تاجیکستان به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب شد. علیرضا بیرانوند تحت هر شرایطی و حتی سرماخوردگی و بیماری، باید درون دروازه بایستد.

مدافعان میانی؛ گیورگی گولسیانی و محمدحسین کنعانی‌زادگان

دغدغه اصلی یحیی گل‌محمدی مصدومیت، رسیدن یا نرسیدن گیورگی گولسیانی زننده ۲ گل به سپاهان در فصل گذشته بود که ظاهرا به ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران رسیده است. محمدحسین کنعانی‌زادگان نیز گرچه پس از حواشی اخیر کمی نزول داشته اما همچنان گزینه اول یحیی گل‌محمدی برای بازی در دفاع میانی است. زوج گولسیانی و کنعانی‌زادگان هنوز به هماهنگی کامل نرسیده ولی باز هم مورد اعتماد سرمربی پرسپولیس است.

دفاع چپ؛ علی نعمتی

شاید یکی از دغدغه‌های یحیی گل‌محمدی در دیدار با سپاهان، مهار رامین رضاییان مدافع راست ملی پوش حریف باشد. علی نعمتی که در امور دفاعی مهارت زیادی دارد قطعا بهترین گزینه برای جلوگیری از نفوذ و ارسال‌های خطرناک رامین رضاییان است. چه بسا برنده این دوئل سنگین بتواند سرنوشت ال‌کلاسیکو را روشن و مشخص کند. البته در دفاع چپ نیز همچون دروازه، یحیی گل‌محمدی فقط همین یک گزینه را جلوی خودش دارد!

دفاع راست؛ دانیال اسماعیلی‌فر

یحیی گل‌محمدی در دیدار با استقلال تاجیکستان، دانیال اسماعیلی‌فر را به دلیل گل به خودی بازی با صنعت نفت آبادان روی نیمکت نشاند. وحدت هنانوف برابر استقلال تاجیکستان در ترکیب اصلی قرار گرفت اما این بازیکن تاجیک بیشتر در امور دفاعی تسلط دارد درحالی که علی نعمتی در سمت چپ نیز چنین شرایطی داراست. برهمین اساس و سابقه بازی دانیال اسماعیلی‌فر در سپاهان، شانس بازی کردن او بیشتر است. اسماعیلی‌فر این فرصت ویژه را دارد که به یحیی گل‌محمدی و هواداران پرسپولیس ثابت کند، بی دلیل جانشین رامین رضاییان در این تیم نشده است!

هافبک میانی؛ مسعود ریگی و میلاد سرلک

برای یحیی گل‌محمدی نباختن در ال‌کلاسیکو بسیار حائز اهمیت است. اینکه حداقل یک امتیاز را از ورزشگاه نقش جهان کسب کند و برای رسیدن به این مقصود استفاده از دو هافبک با خصوصیات تدافعی کارساز می تواند باشد. بنابراین احتمال نیمکت نشینی سروش رفیعی بیشتر است هرچند یحیی گل‌محمدی هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده است. سرمربی پرسپولیس هنوز مشغول سبک و سنگین کردن شرایط است و شاید فردا تصمیم بگیرد سروش رفیعی را در ترکیب اصلی بگذارد.

هافبک راست؛ سعید صادقی

هرچند سعید صادقی سایه ای از آن سعید صادقی دیدار رفت با استقلال تاجیکستان در دیدار برگشت، نبود اما باز هم گزینه اول یحیی گل‌محمدی است. سعید صادقی اگر آماده باشد می تواند حتی در اصفهان و بازی با سپاهان، تفاوت ها را رقم بزند. این هافبک ریزنقش و تکنیکی جدال جالب و هیجان انگیزی با میلاد زکی پور مدافع چپ سپاهان در نقش جهان خواهد داشت.

هافبک چپ؛ مهدی ترابی

گلی که مهدی ترابی از روی ضربه ایستگاهی برابر استقلال تاجیکستان به ثمر رساند یکی از گل های زیبای لیگ قهرمانان آسیا بود. مهدی ترابی هر چند به دلیل مصدومیت کمی با دوران اوج خود فاصله گرفته اما هنوز ستاره محبوب یحیی گل‌محمدی است.

سرمربی پرسپولیس به دریبل های ریز، نفوذ و ضربات کاشته مرگبار شماره ۹ در دیدار با سپاهان اصفهان نیاز دارد و مهدی ترابی را از ابتدا در ترکیب تیمش خواهد گذاشت.

مهاجم سایه؛ محمد عمری

درغیاب وحید امیری مصدوم، انتخاب اول یحیی گل‌محمدی برای بازی در نقش مهاجم سایه و مکمل، محمد عمری است. جوان اول پرسپولیس که در دیدار با صنعت نفت آبادان در حد یک ستاره ظاهر شده بود در چمن مصنوعی شهر دوشنبه کمی نزول داشت. عمری حالا این فرصت را دارد که در دیدار با سپاهان اصفهان و چمن طبیعی خوش بدرخشد. او در دیدار حذفی فصل گذشته برابر سپاهان اصفهان نیز خوش درخشید و حالا از روحیه کافی برای بازی در این مسابقه مهم برخوردار است.

مهاجم نوک؛ شهاب زاهدی

پس از دو بازی نیمکت نشینی در مقابل صنعت نفت آبادان و استقلال تاجیکستان به نظر می رسد در اصفهان نوبت به شهاب زاهدی برسد که بار دیگر در ترکیب اصلی قرار بگیرد.

نبیل باهویی سوئدی در این دو دیدار بسیار کم‌رمق و ضعیف ظاهر شد و حالا یحیی گل‌محمدی چاره ای ندارد مگر آن که بار دیگر به شهاب زاهدی اعتماد کند. زاهدی می تواند با گلزنی در این دیدار بار دیگر توجه و حمایت یحیی گل‌محمدی و هواداران پرسپولیس را به سمت خود معطوف کند.

منبع: خبـر ورزشی