مستند مهدی سحابی روی پرده رفت
مستند مهدی سحابی روی پرده رفت

مستند مهدی سحابی پس از ده سال روز پنجشنبه ۱۸ آبان ماه به نمایش در آمد.

به گزارش زیرنویس، مستند ی به نام پس از ده سال به کارگردانی و تهیه کنندگی سروش میلانی زاده عصر روز پنجشنبه ۱۸ آبان ماه در خیابان کریم خان به اجرا در آمد و استقبال گسترده ای از آن شد. چهره های سرشناس هنری ازجمله آیدین آغداشلو و همچنین مردم دوستدار فرهنگ و هنر برای دیدن این مستند حضور یافتند.

مستند مهدی سحابی

بیوگرافی مهدی سحابی

مهدی سحابی متولد سال ۱۳۲۳ در قزوین بوده است که در تاریخ ۱۸ آبان ۱۳۸۸ در پاریس درگذشت؛ او یک هنرمند به تمام معنا بود؛ مهدی سحابی را می توان نقاش، مجسمه ساز، نویسنده، عکاس و مترجم ایرانی عنوان کرد. او بیشتر به خاطر ترجمه مجموعه «در جستجوی زمان از دست» رفته نوشته مارسل پروست شناخته شده است.

مهدی سحابی پس از طی دوره دبیرستان در شهر تهران و ورود به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران در رشته نقاشی پس از مدتی تحصیل را نیمه کاره رها کرد و برای تحصیل در رشته کارگردانی سینما عازم ایتالیا شد و در فرهنگستان هنرهای زیبای رم به تحصیل پرداخت اما پس از مدتی آن را هم رها کرد.

سحابی مدتی سراغ حرفه روزنامه نگاری، بازیگری، عکاسی و کارهای مشابه رفت و در پایان به ادبیات، نقاشی و ترجمه ادبی پرداخت. تسلط مهدی سحابی به چند زبان مهم مانند ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی سبب شد که او بتواند نویسندگان زیادی را به ایرانی ها معرفی کند. سحابی آثاری را از زبان های انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی به فارسی ترجمه کرده است و رمان عظیم مارسل پروست بی تردید مهم ترین ترجمه اوست.

منبع خبر: رکنـا