به گزارش زیرنویس، دکتر بشیر حاجی‌بیگی امروز در نشست خبری سمینار ملی بانک‌های خون بیمارستان‌های کشور درباره آمار اهدای خون در کشور اظهار کرد: در هفت ماه گذشته میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون سراسر کشور یک میلیون و ۶۸۸ هزار نفر بوده که از این تعداد یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد خون […]

به گزارش زیرنویس، دکتر بشیر حاجی‌بیگی امروز در نشست خبری سمینار ملی بانک‌های خون بیمارستان‌های کشور درباره آمار اهدای خون در کشور اظهار کرد: در هفت ماه گذشته میزان مراجعه مردم به مراکز انتقال خون سراسر کشور یک میلیون و ۶۸۸ هزار نفر بوده که از این تعداد یک میلیون و ۳۶۰ هزار واحد خون اهدا شده است.

وی افزود: میزان اهدای خون مستمر در کشور ۵۴ درصد است و استان‌های سمنان، یزد و گلستان رتبه اول تا سوم شاخص اهدای خون مستمر را داشته‌اند.

سخنگوی سازمان انتقال خون ایران ادامه داد: حدود ۹۵ درصد اهداکنندگان خون در کشور ما مرد و ۵ درصد زن هستند. در ۷ ماه گذشته ۴.۳ درصد اهداکنندگان خون، زنان بوده‌اند که آمار بسیار پایینی است.

حاجی‌بیگی تصریح کرد: لرستان، خراسان شمالی و جنوبی بیشترین مشارکت اهدای خون بانوان در اهدای خون را در ۷ ماه اخیر داشته‌اند.

به گفته وی، اهداکنندگان مستمر خون که سالانه حداقل دو بار موفق به اهدای خون می‌شوند؛ می‌توانند تا سن ۶۵ سالگی نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

 

منبع خبر: رکنـا