نصرالله: طوفان الاقصی بزرگترین عملیات در تاریخ مقاومت است
نصرالله: طوفان الاقصی بزرگترین عملیات در تاریخ مقاومت است

دبیر کل حزب‌الله لبنان به مناسبت روز «شهید حزب‌الله» در سخنانی اعلام کرد: طوفان الاقصی بزرگترین عملیات در تاریخ مقاومت است. اتفاقات جاری در منطقه ما و جهان، بزرگ، خطرناک و استثنایی است.

 

به گزارش زیرنویس، به نقل از العهد،  سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت روز «شهید حزب‌الله» اعلام کرد:  منظور از لفظ شهید در نامگذاری این روز، تمامی شهدا از اولین شهید مسیر مقاومت در حزب‌الله لبنان در سال ۱۹۸۲ تا آخرین شهیدی که امروز تشییع شد، است. امروز چندین شهید عزیز در روستاهای ما در جنوب لبنان و منطقه البقاع و بیروت تشییع شدند.

طوفان الاقصی بزرگترین عملیات در تاریخ مقاومت است

نصر الله با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: این عملیات بزرگترین عملیات در تاریخ مقاومت است. خون‌های شهیدان بر شمشیر آمریکا و اسرائیل که تیغ آن بر سر ملت‌های منطقه ما کشیده شده است پیروز شد. شهدا در راه و فرهنگ ما جایگاه خاص ایمانی و شناختی دارند و برای ما مقدس هستند. امروز ما به برکت جان‌فشانی این شهدا و حمایتی که از طریق نیروی بازدارندگی ساخته‌شده به دست این شهدا ایجاد شده، هر روز و هر ساعتِ زندگیمان احساس امنیت، کرامت، آزادی و شرافت می‌کنیم.

نصرالله افزود: شهدای ما اهل ایمان به خدا، پیامبران، کتاب‌های الهی و روز قیامت هستند و صاحبان بصیرت هدف، راه، دوست و دشمن را می‌شناسند و در زمان، شرایط و مکان درست اقدام می‌کنند. شهدای ما در هر حال و در زمانی که مردم در غلفت به سر می‌برند، اهل احساس مسئولیت هستند.

وی گفت: روز شهید امسال با اتفاقات بزرگ خطرناک و تاریخی در منطقه ما، غزه و فلسطین همراه شده است. دو اتفاق بزرگ رخ داده است؛ اتفاق نخست حمله اسرائیل به مردان، زنان، کودکان و تمام غیرنظامیان در غزه است و اتفاق دوم مقابله قهرمانانه و عظیم مقاومت فلسطین در رویارویی با نظامیان دشمن است.

اتفاقات جاری در منطقه و جهان خطرناک و بزرگ است

نصرالله ادامه داد: اتفاقات جاری در منطقه ما و جهان بزرگ، خطرناک و استثنایی است. در این تجاوز و وحشی‌گری هیچ حرمتی برای چیزی نیست. نکته عجیب جنایات این حملات، تجاوز آشکار با قبول مسئولیت رسمی نسبت به بیمارستان‌ها و تعداد زیاد شهیدان، زخمی‌ها و افراد کوچاندده‌شده از خانه‌هایشان در برابر دیدگان جهان است. این جنایات متوقف نشده و کاهش نسافته است. این حادثه دردناک حاکی از روحیه انتقام وحشیانه بدون قید و بند اسرائیل و واقعیت و ماهیت این رژیم است.

وی افزود: یکی از اهدافی که دشمن با این جنگ دنبال می‌کند از بین‌بردن و به زانو درآوردن اراده مطالبه حقوق مشروع و قانونی، القای ناامیدی نسبت به گزینه مقاومت و پایداری و سوق‌دادن ملت‌ها به سوی فرهنگ تسلیم‌شدن است. دشمن می‌خواهد این سخن رواج پیدا کند که هزینه مقاومت و مطالبه حق بسیار سنگین است؛ دشمن از طریق جنایات خود در غزه می‌خواهد به فلسطینیان بگوید که سرزمین و مقدسات خود را فراموش کنید؛ دشمن از طریق این جنایات می‌خواهد بگوید که ای مردم لبنان، اتفاقات غزه به دلیل مقاومت و سرپیچی از اسرائیل است.

نصرالله ادامه داد: علی رغم جنایات اسرائیل مقاومت فلسطین رو به رشد بوده است؛ این رشد و گسترش ادامه یافت و به اقدام تاریخی بزرگی که مبارزان مقاوم گردان‌های قسام در هفتم اکتبر امسال به انجام رساندند رسید.

وی افزود: برخی رسانه‌های عربی و نویسندگان عرب به طور عامدانه یا غیرعامدانه به تحقق هدف اسرائیل کمک کردند؛ هدفی که همان‌طور که گفتم به دلیل هوشیاری، بصیرت و فهم موجود محقق نخواهد شد. دشمن باید بداند که از پیکرهای شهدا در غزه، کرانه باختری و لبنان و پیکرهای دختران، کودکان و پیرزنان، نسل‌های متعددی برای مقاومت پدید خواهند آمد که ایمان و اراده قوی‌تری برای مقاومت در برابر این اشغالگران و از بین بردن آنان دارند؛ به همین دلیل دشمن باید ناامید شود.

آمریکا و انگلیس مخالف آتش بس هستند

نصرالله گفت: امروز حتی کسانی که در روزهای نخست می‌گفتند نباید آتش‌بس اتفاق بیافتد، به جمع کسانی پیوسته‌اند که خواهان برقراری آتش‌بس هستند. دیگر تنها کسانی که در جهان از تداوم این جنگ و کشتار حمایت می‌کنند، آمریکا و انگلیس که پیرو آمریکاست هستند. تنها دیدگاه ناآشنا و متفاوت در جهان در حال حاضر دیدگاه و صدای آمریکاست.

وی ادامه داد: کسی که می‌تواند این تجاوز را متوقف کند، آمریکایی است که خود خواهان ادامه آن است. امروز عده‌ای از احمق‌ها و دیوانگان خشمگین در رژیم صهیونیستی در پی ادامه جنگ هستند، اما کسی که در جنگ حضور دارد و آن را اداره می‌کند دولت آمریکاست، پس تمامی محکومیت‌ها، ابراز انزجارها و فشارها باید متوجه آمریکا باشد.

نصرالله گفت: امروز نشستی با حضور ۵۷ کشور عربی و اسلامی در حال برگزاری است. جهان و ملت‌های منطقه به این نشست چشم دوخته‌اند. امروز فسلطینی‌ها حرف خود را زده‌اند. آن‌ها از این نشست درخواست ارسال ارتش‌های کشورهای شرکت‌کننده جهت آزادسازی فلسطین و پایان محاصره غزه را ندارند، بلکه آن‌ها دست‌کم این درخواست را دارند که جهان اسلام و جهان عرب به شکل یکپارچه در برابر آمریکا بایستند. مطالبه به حق آنان از این نشست این است که این جنگ و جنایت را متوقف کنند و وعده برخی اقدامات را به آن‌ها بدهند. آیا ۵۷ کشور عربی و اسلامی توانایی گشایش یک گذرگاه برای ورود کمک‌ها به غزه را ندارند؟

منبع: مـهر