در شرایطی که خیلی‌ها اصلاً نمی‌دانستند جام جهانی نوجوانان آغاز شده و ایران با برزیل بازی دارد، شاگردان حسین عبدی کاری کردند کارستان و با یک کام‌بک رؤیایی بازی ۲- صفر باخته مقابل برزیل بزرگ را ۲-۳ بردند. از ارزش این شاهکار نوجوانان هرچه بگوییم و بنویسیم، کم است. بازی در جام جهانی و مقابل […]

- بزرگی با بردن برزیل/حالا همه دنیا این مربی پرسپولیسی را می بیند

در شرایطی که خیلی‌ها اصلاً نمی‌دانستند جام جهانی نوجوانان آغاز شده و ایران با برزیل بازی دارد، شاگردان حسین عبدی کاری کردند کارستان و با یک کام‌بک رؤیایی بازی ۲- صفر باخته مقابل برزیل بزرگ را ۲-۳ بردند. از ارزش این شاهکار نوجوانان هرچه بگوییم و بنویسیم، کم است. بازی در جام جهانی و مقابل تیمی چون برزیل به اندازه کافی اهمیت دارد و این تیم شایسته ایران بود که توانست اولین و بزرگ‌ترین شگفتی جام را خلق کند. 
این نسل طلایی در حالی در جام جهانی حماسه آفرید که ما سال‌هاست در فوتبال پایه حرف خاصی برای گفتن نداریم و بیش از ۵۰ سال است که در حسرت رفتن به المپیک هستیم. تیم نوجوانان اما تاریخ را ورق زد و خبر از یک تیم فوق‌العاده خوب و شایسته در آینده داد. تیمی که می‌تواند آینده فوتبال ایران را بسازد و حتی به حسرت المپیکی شدن ما پایان دهد. همین نفرات اگر حفظ و حمایت شوند و البته مغرور نشوند، در همین جام جهانی می‌توانند کارهای بزرگی انجام و چند سال بعد نفرات اصلی تیم ملی بزرگسالان را تشکیل بدهند. حفظ این تیم اما بسیار مهم است و فدراسیون فوتبال باید در عمل نگاه ویژه‌ای به این تیم شایسته و آینده‌دار داشته باشد. در این موفقیت بزرگ نقش حسین عبدی سرمربی نوجوانان ایران را هم نباید نادیده گرفت. یکی از بازیکنان خوب پرسپولیس در دهه ۶۰ که در کنار ستاره‌هایی چون پروین، محمدخانی، پیوس، درخشان، پنجعلی و… خیلی بازی‌اش دیده نمی‌شد اما حالا تمام جهان او و شاگردان پرمایه‌اش را می‌بیند. عبدی از مربیان خوب، کم‌حاشیه و البته باسواد فوتبال ایران است که مسلماً فوتبال ما باید قدرش را بیشتر بداند.
از پیروزی ارزشمند مقابل برزیل باید لذت برد ولی ما کمی نگران مغرور شدن تیم هستیم. به هر حال بچه‌های نوجوانان سنی ندارند و باید از آنها مراقبت کرد هرچند تا همین جا هم کار آنها ارزش طلا را دارد اما به هر حال از این به بعد جاه‌طلبی در عین مغرور نشدن خیلی مهم است. ما در گروه مقدماتی با انگلیس هم همگروه هستیم و حتی تیم خوب نوجوانان ایران می‌تواند انتقام شکست ۶-۲ تیم بزرگسالان در جام جهانی را هم از انگلیس بگیرد چراکه حالا اعتماد به نفس بسیار خوبی پیدا کرده است.

منبع: خبـر ورزشی