نشست ریاض فرصتی استثنایی است/ اقدام عملی ضد تل‌آویو ضروری است
نشست ریاض فرصتی استثنایی است/ اقدام عملی ضد تل‌آویو ضروری است

شیخ احمد قبلان با صدور بیانیه‌ای گفت: نشست ریاض فرصتی استثنایی در تاریخ برای حمایت عملی از کرامت عربی اسلامی در غزه است و حال باید ضد اسرائیل اقدام تلافی‌جویانه کنید.

 

به گزارش زیرنویس، به نقل از النشره، شیخ احمد قبلان، مفتی جعفری ممتاز لبنان روز شنبه با اشاره به برگزاری نشست فوق‌العاده عربی اسلامی درباره غزه در ریاض خواستار اتخاذ مواضع جدی و عملی سران کشورهای عربی اسلامی در مقابل کشتار وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه شد.

شیخ احمد قبلان با خطاب قرار دادن رهبران شرکت کننده در نشست فوق‌العاده در ریاض گفت: اختلافات سیاسی خود را کنار بگذارید. هیچ عزتی برای مسلمانان و عرب‌ها در شرایطی که غزه در آتش جنگ می‌سوزد، وجود ندارد و برای عزت و کرامت خود قیام کنید.

مفتی جعفری لبنان در بیانیه خود با اعلام اینکه غزه امروز نیازمند اقدامات تلافی جویانه کشورهای عربی و اسلامی در برابر صهیونیست‌ها است تاکید کرد که بدون اتخاذ اقدامات عملی ضد صهیونیست‌ها صدور بیانیه‌های مرسوم محکوم‌آمیز ضد جنایت اشغالگران در غزه ارزشی نخواهد داشت.

وی در بیانیه خود افزود: «غزه در حال سوختن است، آبرو، عزت و منافع عربی اسلامی پایمال شده و برادرانتان در غزه تکه تکه می‌شوند و واشنگتن، تل آویو و بروکسل عزت و شرف شما را به تباهی کشانده‌اند. باید از تل‌آویو انتقام گرفته شود و باید از دنباله‌روی از واشنگتن و اتحادیه اروپا دست کشیده شود.

روحانی شیعه لبنانی تأکید کردند که عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها بالاترین جنایت است و اصرار سران سیاسی کشورها بر برقراری روابط دیپلماتیک با تل‌آویو به معنای مشارکت و دست داشتن آشکار در ریخته شدن خون و تکه تکه شدن پیکر مسلمانان و عرب‌ها است و سکوت در برابر جنایت تل آویو در غزه خیانتی سترگ در حد و اندازه خیانت برادران حضرت یوسف چه بسا بزرگ‌تر از آن است.

شیخ احمد قبلان در بیانیه خود با خطاب به زعمای کشورهای عربی اسلامی در نشست ریاض گفت: فرصت در دستان شما است، زیرا دستاوردهای جنگ صهیونیستی از نظر استراتژیک تهی است و اسرائیل در جنگ شکست خورده و بانک اهداف زرادخانه تل‌آویو و ناوگان دریایی آمریکا کودکان، زنان و بتن ساختمان‌ها است و میدان معرکه در اختیار مقاومت است و نه تل‌آویو و ارتش شکست‌خورده‌اش. غزه اکنون یک تله استراتژیک برای صهیونیست‌ها و در مسیر بُرد تاریخی برای عرب‌ها و مسلمانان در صورتی که برای عزت و کرامت خود قیام کنند.

قبلان تاکید کرد که هر اقدامی در حمایت از غزه بدون قطع صدور نفت و گاز به بازارهای آمریکا، اروپا و تل آویو بی‌ارزش است.

وی خاطرنشان کرد: اجلاس سران عربی و اسلامی فرصتی استثنایی در تاریخ برای اثبات وجود اعراب و مسلمانان در صیانت از عزت و کرامت عربی اسلامی در حمایت از غزه است و بدون اقدامی عملی ضد صهیونیست‌ها کرامتی برای مسلمانان و اعراب نخواهد ماند.

منبع: مـهر