رژیم صهیونیستی بدون توجه به هشدارها و فشار سازمان‌های بین‌المللی همچنان به شکل وحشیانه درحال بمباران مناطق مسکونی، مراکز درمانی و بهداشتی و همه زیرساختهای نوار غزه است. صهیونیست ها طی این روزهایی که از تجاوزاتشان به نوار غزه می گذرد، بیش از ۱۱ هزار فلسطینی بی دفاع به ویژه کودکان و زنان را به […]

رژیم صهیونیستی بدون توجه به هشدارها و فشار سازمان‌های بین‌المللی همچنان به شکل وحشیانه درحال بمباران مناطق مسکونی، مراکز درمانی و بهداشتی و همه زیرساختهای نوار غزه است.

صهیونیست ها طی این روزهایی که از تجاوزاتشان به نوار غزه می گذرد، بیش از ۱۱ هزار فلسطینی بی دفاع به ویژه کودکان و زنان را به خاک و خون کشیده اند، بخش اعظم ساکنان غزه هم زیر آتش بمباران و حملات و تهدیدهای متجاوزان صهیونیست مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده اند و در مدارس آنروا (نهاد سازمان ملل در رسیدگی به امور آوارگان) در سخت ترین شرایط به سر می برند.

در اولین دقایق بامدادامروز( یکشنبه )، دو کودک بیگناه دیگر در بیمارستان الشفاء غزه به سبب نبود دارو و امکانات مراقبتی جان خود را از دست دادند.

الجزیره نیز از حملات توپخانه ای سنگین بامدادی ارتش رژیم صهیونیستی به شمال نوار غزه خبر داد.

هر چند جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع نوار غزه قابل توصیف نیست، اما گروههای مقاومت هم در پاسخ به این جنایت شهرکها و مواضع نظامی اشغالگران را با موشک و پهپاد هدف می‌دهند.

گردانهای قسام شاخه نظامی جنبش حماس از روحیه بالای مبارزان و ادامه نبرد تمام عیار با متجاوزان صهیونیست در محورهای مختلف و انهدام دهها دستگاه تانک و نفربر تاکنون خبر داده است.

عملیات موفقیت‌آمیز مقاومت در کرانه باختری

 گردان‌های قسام در کرانه باختری مسئولیت عملیات «بیت لید» را که به کشته و زخمی شدن ۶ نظامی صهیونیست منجر شد، برعهده گرفت.

 گردان‌های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای از عملیات شجاعانه رزمندگان مقاومت در کرانه باختری خبر داد که به هلاکت دو نظامی صهیونیست و زخمی شدن چهار نفر دیگر منجر شده است.

یک پهپاد غول‌پیکر اسرائیلی در غزه منهدم شد

نیروهای مقاومت در غزه از انهدام یک پهپاد شناسایی غول پیکر اسرائیلی به نام «هرون تی پی» خبر دادند.

 گروه مقاومت «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین، انهدام یک پهپاد غول پیکر ارتش اسرائیل به نام «هرون تی پی» (ایتان) خبر داد.

سرایا القدس در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که این پهپاد شناسایی را مورد هدف قرار داده است. پهپاد ایتان با طول بال ۲۶ متر و طول بدنه ۱۳ متر به اندازه یک هواپیمای مسافربری است. ایتان، واژه‌ای عبری و به معنای «با صلابت» است.

دقایقی بعد نیز« سرایا القدس» اعلام کرد که کیبوتس کیسوویم در اطراف غزه را با راکت هدف قرار داده است؛ مناطق مسکونی اطراف غزه خالی از سکنه و محل تجمع نظامیان صهیونیستی است.

از سوی دیگر گروه مقاومت عزالدین القسام، شاخه نظامی حماس نیز خبر داد که با موشک «الیاسین ۱۰۵» سه خودروی زرهی ارتش اسرائیل را در جنوب شهر غزه هدف قرار داده است.

صهیونیست ها طی این روزهایی که از تجاوزاتشان به نوار غزه می گذرد، بیش از 11 هزار فلسطینی بی دفاع به ویژه کودکان و زنان را به خاک و خون کشیده اند،

حمله تجاوزکارانه صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

ارتش رژیم صهیونیستی بامداد امروز ( یکشنبه ) در بیانیه ای اعلام کرد که مواضع جنبش مقاومت اسلامی در جنوب لبنان را هدف حملات قرار داده است.

در این بیانیه ادعا شده مناطقی در جنوب لبنان که از آنها موشک‌های ضدتانک و هدایت‌شونده به سمت تأسیسات صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده بود، هدف قرار گرفته شدند.

شامگاه شنبه بود که جنبش حزب‌الله از شهادت یکی دیگر از نیروهایش در راه قدس و در نبرد با صهیونیست‌ها خبر داد.

مقاومت اسلامی لبنان نیزتعدادی از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی را در مجاورت خطوط مرزی لبنان هدف قرار داد که باعث سردرگمی سیستم‌های شناسایی ارتش رژیم صهیونیستی شد.

سازمان ملل: بیمارستان‌ها میدان جنگ نیستند و باید امن باشند

معاون دبیر کل سازمان ملل با تاکید بر اینکه اقدامات جنگی در مراکز درمانی غزه هیچگونه توجیهی ندارند گفت که بیمارستان‌ها میدان جنگ نبوده و باید امن باشند.

 «مارتین گریفیتس» معاون دبیر کل سازمان ملل در امور بشردوستانه شامگاه شنبه گفت اقدامات جنگی در مراکز درمانی هیچگونه توجیهی ندارد.

وی در ادامه سخنانش گفت: «اقدامات جنگی در مراکز درمانی و قطع کردن آب و برق این مراکز هیچگونه توجیهی ندارد. »

گریفیتس اضافه کرد: «تیراندازی به سوی بیماران و غیرنظامیانی که تلاش دارند تا فرار کنند غیرقابل قبول بوده و باید پایان یابد. »

معاون دبیر کل سازمان ملل گفت: «بیمارستان‌ها میدان جنگ نیستند و باید امن باشند . »

ساعتی پیش بود که هلال احمر فلسطین خبرداد که تانک‌ها و خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی، بیمارستان القدس را از تمامی جهت‌ها محاصره کرده‌اند.

پیشتر نیز رئیس بخش جراحی بیمارستان الرنتیسی گفته بود: «سه روز پیاپی است که تحت محاصره قرار داشته و دشمن صهیونیستی از ما می‌خواهد که بیمارستان را ترک کنیم اما این خواسته را رد می‌کنیم . »

رئیس بخش جراحی بیمارستان الرنتیسی اضافه کرد: «اشغالگران را به چالش می‌کشیم که بتوانند حضور یک نفر از گروه‌های مقاومت را در بیمارستان اثبات کنند ».

وی ادامه داد: «کودکان گروهی هستند که بیشترین آسیب را از این جنگ متحمل شده‌اند».

رئیس بخش جراحی بیمارستان الرنتیسی گفت: «کودکان در غزه از هرگونه خدمات محروم بوده و در حال حاضر هیچ جایی برای درمان ندارند. »

تانک‌های زرهی ارتش رژیم اشغالگر بیمارستان‌های «الرنتیسی» و «النصر» برای کودکان، و دو بیمارستان دیگر فعال در حوزه چشم‌پزشکی و سلامت روان را از هر طرف به محاصره درآورده‌اند.

به گفته منابع خبری، هزاران بیمار، کازیرنویسن بیمارستان، کادر درمان و آوارگان بدون آب و غذا در بیمارستان ها گرفتار شده و هر لحظه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

منبع خبر: رکنـا