در پاییز سال ۱۳۹۱ پرسپولیس آن‌طور که هوادارانش انتظار داشتند، نتیجه نمی‌گرفت و مانوئل ژوزه مربی پرتغالی این تیم نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند اما با این وجود، مدیران وقت باشگاه همچنان به هموطن کارلوس کیروش که البته رابطه بسیار بدی هم با او داشت، اعتماد داشتند و این مربی هم درخواست جذب یک […]

در پاییز سال ۱۳۹۱ پرسپولیس آن‌طور که هوادارانش انتظار داشتند، نتیجه نمی‌گرفت و مانوئل ژوزه مربی پرتغالی این تیم نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند اما با این وجود، مدیران وقت باشگاه همچنان به هموطن کارلوس کیروش که البته رابطه بسیار بدی هم با او داشت، اعتماد داشتند و این مربی هم درخواست جذب یک بازیکن بزرگ را کرد. استفان آپیا هافبک اسبق تیم ملی غنا که سابقه حضور در دو جام جهانی را داشت آبان ماه سال ۱۳۹۱ به تهران آمد و مشغول مذاکره با پرسپولیسی‌ها شد.

بازیکن اسبق یوونتوس اگرچه با سرخ‌پوشان به توافق نرسید ولی زیرنویس موفق شد یک مصاحبه اختصاصی با او انجام دهد که در روز ۲۱ آبان ماه آن سال منتشر شد. آپیا با اشاره به این‌که در مورد پرسپولیس اطلاعاتی کسب کرده و حتی پیرامون دربی تهران هم چیزهایی می‌داند، به زیرنویس گفت: در مورد پرسپولیس تحقیق کردم و به تهران آمدم. این تیم یکی از پرهوادارترین تیم‌های حال حاضر آسیا محسوب می‌شود و شاید بتوان گفت بهترین تیم قاره آسیا است. در مورد دربی تهران و تقابل استقلال و پرسپولیس هم چیزهایی شنیده‌ام. من قبلا در دربی‌های متعددی حضور داشتم و الان هم خیلی دلم می‌خواهد دربی تهران را تجربه کنم. پرسپولیس تیم خیلی خوبی است و چه با استفان آپیا وچه بدون من تیم بزرگی باقی خواهد ماند. نمی‌گویم برای پرسپولیس معجزه می‌کنم ولی اگر به این تیم بپیوندم همه تلاش خودم را برای موفقیتش و خوشحالی هواداران آن انجام خواهم داد.

استفان آپیا در ادامه به همبازی بودن خودش با روبرتو باجو و پپ گواردیولا هم اشاره کرد و گفت: در میان همه این بازیکنان بزرگی که با آن‌ها همبازی بودم، گواردیولا و باجو از بقیه واقعا بهتر بودند به ویژه روبرتو باجو. می‌توانم بگویم تمام دنیا یک طرف و روبرتو باجو یک طرف دیگر. 

آپیا اگرچه برای مذاکره با پرسپولیس حتی به تهران هم آمد اما در نهایت با قرمزپوشان به توافق نرسید و الان هم دوران بازنشستگی خودش را سپری می‌کند.

مصاحبه استفان آپیا با زیرنویس

منبع: خبـر ورزشی