استقلال در هفته دهم لیگ برتر، تراکتور را شکست داد و جایگاهش در صدر جدول را محکم کرد. استقلالی‌ها هفته گذشته، مقابل شمس آذر متوقف شدند و هفته ششم هم، برد دشواری مقابل هوادار داشتند. بازگشت استقلالی‌ها به سبک بازی محبوب نکونام اما، دوباره یک برد مهم را برای این تیم رقم زد. استقلالی‌ها در […]

- مسیر قهرمانی استقلال در لیگ برتر مشخص شد/ نکونام بسته اقتصادی رو کرد

استقلال در هفته دهم لیگ برتر، تراکتور را شکست داد و جایگاهش در صدر جدول را محکم کرد. استقلالی‌ها هفته گذشته، مقابل شمس آذر متوقف شدند و هفته ششم هم، برد دشواری مقابل هوادار داشتند. بازگشت استقلالی‌ها به سبک بازی محبوب نکونام اما، دوباره یک برد مهم را برای این تیم رقم زد.

استقلالی‌ها در ۵ بازی ابتدایی این فصل، نمایشی محافظه‌کارانه داشتند. امید گل استقلال نکونام، در هیچ مسابقه‌ای از ۱.۵ فراتر نرفت. در بین حریفان استقلال هم فقط سپاهان و ملوان، مقابل این تیم از امید گل یک عبور کردند که هر دو تیم هم، به لطف ضربه پنالتی به این عدد رسیدند. استقلالی‌ها در این ۵ بازی، ۴ مسابقه پیروز شدند و فقط در اصفهان به سپاهان باختند. تیم نکونام موفق شده بود سبک بازی مورد نظرش را به حریف تحمیل کند و در بیشتر بازی‌ها، به نتیجه مورد نظرش هم برسد.

استقلال در سه بازی بعد، عملکردی متفاوت داشت. بازی با هوادار، آن‌ها در همان دقایق ابتدایی دو گل خوردند و با نمایشی هجومی، توانستند به بازی برگردند و امتیازات کامل آن را بگیرند. هوادار بیشترین امید گل مقابل استقلال را بدون احتساب ضربات پنالتی به دست آورد. هفته بعد و در بازی با آلومینیوم هم، استقلال برد دشواری داشت. بازی‌های پرموقعیت استقلال، در بازی با شمس آذر کار دست این تیم داد. استقلال در قزوین، رکورد پرموقعیت‌ترین بازی خودش را شکست و به امید گل ۳.۰۴ رسید. در عوض، شمس آذر هم با امید گل ۱.۴۵، بیشتر از هر تیمی روبروی استقلال صاحب موقعیت شد و توانست یک امتیاز هم بگیرد. نتیجه‌ای که صدرنشینی استقلال در پایان هفته نهم را به خطر انداخت.

سه هفته جذاب اما نامطمئن، باعث شد نکونام در بازی با تراکتور، به سبک محبوبش برگردد. مجموع امید گل استقلال و تراکتور در بازی سرنوشت‌ساز آزادی، به عدد یک نمی‌رسید. استقلال با امید گل ۰.۳۵، توانست دو گل بزند و از حداقل موقعیت‌ها، بیشترین استفاده ممکن را ببرد. آن‌ها به تراکتور هم زیاد موقعیت ندادند و حریف‌شان، امید گل ۰.۵۴ را به دست آورد. استقلال با وجود ۹ شوت کمتر، ۰.۱۹ امید گل پایین‌تر و مالکیت توپ کمتر از نصف نسبت به تراکتور، دروازه‌اش را بسته نگه داشت و با اختلاف دو گل به برتری رسید.

اجرای فوتبال اقتصادی نکونام، فعلا نزدیک‌ترین مسیر برای رویای قهرمانی استقلال در این فصل است.

بیشتر بخوانید: بدشانس مثل مدافع گلزن استقلال

منبع: خبـر ورزشی