جباری: این تیم می‌تواند جایگاه خوبِ استقلال در آسیا را زنده کند
جباری: این تیم می‌تواند جایگاه خوبِ استقلال در آسیا را زنده کند

علی جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در خصوص برد استقلال مقابل تراکتور اظهار داشت: به آنچه می‌خواستیم رسیدیم. تیم نکونام به بازی مسلط بود. بازیکنان در همه پست‌ها عملکرد خوبی داشتند. اگرچه ایراداتی وجود داشت اما به هرحال نمره قبولی گرفتند. اواخر بازی با اینکه طبیعی بود تیم بازنده فشار بیشتری ایجاد کند […]

علی جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی زیرنویس، در خصوص برد استقلال مقابل تراکتور اظهار داشت: به آنچه می‌خواستیم رسیدیم. تیم نکونام به بازی مسلط بود. بازیکنان در همه پست‌ها عملکرد خوبی داشتند. اگرچه ایراداتی وجود داشت اما به هرحال نمره قبولی گرفتند. اواخر بازی با اینکه طبیعی بود تیم بازنده فشار بیشتری ایجاد کند اما بازیکنان به خوبی از دروازه محافظت کردند.

بازیکنان اواخر بازی باید پخته‌تر کار می‌کردند

وی افزود: مشکلات خط دفاعی برخلاف بازی‌های قبلی برطرف شده بود. کادرفنی آنالیز خوبی از تیم حریف داشت. باید از سرمربی و تک تک بازیکنان تشکر کرد. همه عملکرد واقعا خوبی داشتند و ان‌شاالله این روند ادامه پیدا کند. خط میانی تیم به خوبی حرکت داشت اما اواخر بازی انتظار داشتم بازیکنان پخته تر عمل کنند. زمانیکه حریف فشار می‌آورد باید توپ را به کناره‌های زمین ببرند و حفظ توپ کنند. زمانیکه ۲ بر صفر جلو هستید طبیعتا حریف به دنیال جبران گل‌های خورده است.

پیشکسوت استقلال گفت: تراکتور تیم خوبی است و نباید مقابل چنین تیمی وقتی ۲ گل جلو هستید، بازی را رها کرد. درچند صحنه آن‌ها در میانه زمین توپگیری می‌کردند و روی دروازه استقلال فشار می‌آوردند. با اینحال دفاع ما خوب کار کرد. بلانکو هم در خط حمله عملکرد خوبی داشت و نشان داد می‌توانیم امیدواری زیادی به او داشته باشیم. به همه بازیکنان و مربیان تیم تبریک و دست مریزاد می‌گویم. این برد حاصل زحمت همه بود. هواداران را خوشحال و جایگاه تیم را در صدر جدول محکمتر کردند. در بازی‌های قبلی روی اتفاقات شاید آنطور که می‌خواستیم نتیجه گرفته نشد اما در این بازی، هم از موقعیت‌ها استفاده شد هم نتیجه را حفظ کردیم. اشکالات رفته رفته برطرف می‌شوند و امیدوارم تا نیم فصل همینطور رو به جلو حرکت کنیم.

- جباری: این تیم می‌تواند جایگاه خوبِ استقلال در آسیا را زنده کند

نکونام شرایط خوبی در استقلال ایجاد کرده است

جباری در مورد اینکه بسیاری مععتقد بودند استقلال به خاطر مشکلات زیادی که پیش از فصل و ابتدای فصل داشت به بن بست می‌خورد اما این تیم به خوبی امتیاز جمع می‌کند و بازی به بازی هم نمایش بهتری به خصوص در کارهای هجومی ارائه می‌دهد، گفت: با وجود اینکه تیم دچار کمبود مهره است اما همین بازیکنان با تلاش توانستند خلأ موجود  را پر کنند. به عنوان مثال در خط دفاع اشکالاتی وجود داشت اما رفته رفته بهتر شد. نکونام شرایط خوبی در تیم ایجاد کرده و به جوانان بها می‌دهد که واقعا یک نعمت است. تیم بازی به بازی جا افتاد و بازیکنان با هم هماهنگ شدند. 

نگذاشتند به آسیا برویم ولی برای فصل آینده لیگ قهرمانان باید از همین الان تیم را آماده کرد

جباری با اشاره به لزوم تقویت استقلال در نقل و انتقالات نیم فصل، عنوان کرد: بااینحال این تیم به جذب ۳-۲ مهره نیاز دارد و نباید به همین اکتفا کنیم که برد خوبی را مقابل یک تیم خیلی خوب به دست آوردیم. بهتر است که در هر ۳ خط یک بازیکن جذب شود. الان بازیکنان خوبی در تیم هستند اما مهره‌‌هایی که می‌گویم باید فراتر از این باشند. در مورد تیم بزرگ استقلال صحبت می‌کنیم. این تیم باید در خط دفاعی، خط هافبک و خط حمله بازیکن بزرگ داشته باشد تا در مواقع لازم گره گشا باشند.

وی افزود: امسال که نگذاشتند به آسیا برویم. به استقلال خیانت کردند. اگر قرار است سال آینده در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند باید از همین الان تیم را آماده کنیم. باید ثابت کنیم که این تیم همان استقلالِ بزرگ است. تقویت تیم در هر ۳خط خیلی مهم است تا تیم مانند ساعت کار کند. الان این تیم خوب کار می‌کند اما برای بازی‌های بزرگ‌تر به بازیکنی نیاز است که یک لیدر باشد. در هر خط یک لیدر می‌خواهیم تا تیم در زمین اقتدار داشته باشد و متزلزل نباشد.

- جباری: این تیم می‌تواند جایگاه خوبِ استقلال در آسیا را زنده کند

به نکونام گفتیم فقط به تیم بپرداز و پشت پرده را به عهده دیگران بگذار

جباری در مورد اینکه سرمربی تراکتور ابتدای فصل سپاهان و پرسپولیس را مدعی قهرمانی می‌دانست اما در کنفرانس خبری شب گذشته استقلال را هم به جمع مدعیان اضافه کرد که این مساله در واقع یک نگاه کلی در جامعه فوتبال بود و الان عوض شده است، گفت: در جلسه‌ای که با نکونام و خطیر داشتیم هم گفتیم این تیم می‌تواند با همدلی و همبستگی می‌تواند مدعی باشد اما باید حواشی را از این تیم دور کرد. به جواد گفتیم فقط به کار تیم بپرداز، به پشت پرده توجه نداشته باش و این طرف ماجرا را به عهده دیگران بگذار، می‌دانستیم که این تیم می‌تواند مدعی باشد.

وی افزود: به شرطی که باشگاه حواشی را کنترل کند تا فکر سرمربی آزاد شود و دغدغه مشکلات را نداشته باشد. او نباید از نظر فکری درگیر مشکلات شود. باید به کارفنی بپردازد و در تیمش همدلی ایجاد کند. به این ایمان داشتیم و امیدوار بودیم. همدلی کادرفنی و بازیکنان در کنار تلاش‌ها و اقدامات مدیریت، باعث شد تیم به اینجا برسد. مدیرعامل باشگاه هم می‌داند اگر این تیم شکل بگیرد، اعتبار خودش هم بالاتر می‌رود.

مدیریت باشگاه باید بار تیم را سبک کند

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: ناملایمتی‌ها و نامهربانی‌ها برای این تیم انگیزه به وجود آورد. حواشی که از جهات مختلف و بیرون از مجموعه برای استقلال ایجاد شد، باعث شد این تیم مصمم شود. همه دست به دست هم دادند. کادرفنی قبول کرد که می‌توانند و بازیکنان را با هم یکدل کردند. آن‌ها توانستند به دشمنان و افرادی که چشم‌شان را می‌بستند و در مورد استقلال قضاوت می‌کردند، تو دهنی بزنند. ان‌شاالله همین روند را تا پایان فصل ادامه بدهند. مدیریت باید به مشکلات توجه داشته باشد و کسری‌ها را برطرف کند. باید بار تیم را سبک کنند و اجازه ندهند بازیکنان درگیر حواشی و مسائل مادی شوند.

جباری گفت: با این انگیزه‌ای که تیم دارد دوست نداشتم بازی‌ها تعطیل شود. وقتی در مسابقات وقفه ایجاد می‌شود مشکلاتی به وجود می‌آیند. با اینحال آینده بهتری را برای این تیم می‌بینم. این تیم می‌تواند جایگاه خوب استقلال در آسیا را زنده کند. به همه هواداران، کادر فنی و بازیکنان بابت این برد تبریک می‌گویم. ان‌شاالله همینطور یکدل و یکرنگ جلو بروند.

پایان پیام/





منبع: فارس