به گزارش زیرنویس از همدان، حسن محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کیفی سازی واحدهای تصفیه و بسته‌بندی کشمش افزود: طبق برنامه ۸۰ درصد از واحدهای تصفیه و بسته‌بندی کشمش کیفی سازی می‌شود. وی با بیان اینکه هم اینک ۲۴۰ طرح صنایع تبدیلی با پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی در همدان در حال […]

به گزارش زیرنویس از همدان، حسن محمدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کیفی سازی واحدهای تصفیه و بسته‌بندی کشمش افزود: طبق برنامه ۸۰ درصد از واحدهای تصفیه و بسته‌بندی کشمش کیفی سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه هم اینک ۲۴۰ طرح صنایع تبدیلی با پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی در همدان در حال اجرا است ادامه داد: نیاز تسهیلاتی این تعداد طرح ۲۵ هزار میلیارد ریال است که با تامین این میزان تسهیلات در یک فرآیند سه سال می‌توانیم ۲۴۰ طرح صنایع تبدیلی و غذایی دیگر به استان اضافه کنیم.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: طی دو دهه گذشته در حوزه صنایع تبدیلی اقدامات مطلوبی صورت گرفته است و مسئولان ارشد استانی و کشوری رویکرد مثبتی نسبت به صنایع تبدیلی دارند.

وی با اشاره به مزایای سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی افزود: امنیت مطلوب سرمایه‌گذاری در استان همدان، وجود مراکز آموزشی تخصصی در حوزه‌های مختلف صنایع غذایی، موقعیت خاص جغرافیایی استان و دسترسی آسان به مرزهای خارجی از ظرفیت‌های استان به شمار می‌رود.

محمدی با اشاره به اینکه تدوین نقشه راه صنایع تبدیلی و غذایی برای اولین بار در کشور و حوزه جهاد کشاورزی از دیگر مزیت‌های این صنعت در استان به حساب می‌آید، افزود: تدوین این نقشه ، سرمایه‌گذاران را با ظرفیت‌ها و طرح‌های اشباع شهرستان‌های مختلف آشنا می‌کند.

وی درباره مشکلات صنایع تبدیلی گفت: ثبت برند یکی از مشکلات این حوزه است به طوری که زمان‌بر بودن این مهم سرمایه‌گذاران را دچار مشکلاتی کرده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه از دیگر مشکلات می‌توان به نبود ردیف اعتباری مختص صنایع تبدیلی و تکمیلی اشاره و تصریح کرد: اختصاص ردیف بودجه کمک شایانی در توسعه این حوزه به حساب می‌آید.

وی تاکید کرد: تا پایان سال گذشته برای ۳۵۱ واحد صنایع تبدیلی با توان تولید یک میلیون و ۶۲۷ هزار تن و اشتغال پنج هزار و ۳۲۰ نفر با مجوز سازمان جهاد کشاورزی پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

محمدی ادامه داد: ۱۱۵ واحد صنایع تبدیلی با توان تولید ۲ میلیون و ۸۹۴ هزار تن و اشتغال چهار هزار و ۴۸۹ نفر با مجوز صنعت، معدن و تجارت در سال پیش پروانه بهره‌برداری دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تا پایان سال گذشته ۴۶۶ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با توان تولید ۴.۵ میلیون تن انواع محصولات و ۹ هزار و ۸۰۹ شغل در استان پروانه بهره‌برداری دریافت کردند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان ادامه داد: ۳۵ واحد شوری و ترشی استان، صنعتی و پاستوریزه شده که در حوزه بازار پسندی اقدام درخوری است به نحوی که واحدهای موجود قدیمی با اعطای تسهیلات کیفی سازی و ظرفیت صادرات ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه همزمان ۵۵ واحد جدید ترشی و شوری ایجاد شده است اضافه کرد: ۹۰ واحد ترشی و شوری صنعتی و پاستوریزه فعال در استان محصولات کشاورزی را فرآوری می‌کنند و همدان را به قطب تولید ترشی و شرویجات بدل کرده‌اند.

 

منبع خبر: رکنـا