هزینه هرروز جنگ برای نتانیاهو چقدر است؟
هزینه هرروز جنگ برای نتانیاهو چقدر است؟

ایسنا نوشت: جنگ غزه روزانه ۲۶۰ میلیون دلار هزینه روی دست رژیم صهیونیستی می‌گذارد؛ اما بودجه اختصاصی ائتلاف حاکم که صرف ترویج آموزه‌های یهودیان فوق ارتدکس و شهرک‌سازی‌ها می‌شود، فشار زیادی به کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وارد آورده است. جنگ غزه بیش از تخمین‌های رژیم صهیونیستی هزینه داشته و بودجه عمومی را در تنگنا […]

- هزینه هرروز جنگ برای نتانیاهو چقدر است؟

ایسنا نوشت: جنگ غزه روزانه ۲۶۰ میلیون دلار هزینه روی دست رژیم صهیونیستی می‌گذارد؛ اما بودجه اختصاصی ائتلاف حاکم که صرف ترویج آموزه‌های یهودیان فوق ارتدکس و شهرک‌سازی‌ها می‌شود، فشار زیادی به کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وارد آورده است.

جنگ غزه بیش از تخمین‌های رژیم صهیونیستی هزینه داشته و بودجه عمومی را در تنگنا قرار داده است؛ اما آنچه موجب نارضایتی ساکنان سرزمین‌های اشغالی شده و بازارهای مالی اسرائیل را درگیر کرده، تخصیص بودجه‌های جنجالی به جریان‌های راست افراطی است.

بخش مهمی از بودجه رژیم صهیونیستی «بودجه ائتلاف» نام دارد که به پنج حزب حاضر در ائتلاف حاکم این رژیم اختصاص می‌یابد؛ کابینه‌ای که از نظر وفور افراط‌گرایی مذهبی در تاریخ سرزمین‌های اشغالی بی‌سابقه است. ۳.۶ میلیارد دلار از این بودجه به مدارس یهودیان فوق ارتدکس اختصاص خواهد یافت و مابقی هم صرف دیگر پروژه‌های کلیدی کابینه نتانیاهو، از جمله گسترش شهرک‌ها در کرانه باختری خواهد شد.

گرچه بودجه ائتلاف نسبت به بودجه کلی رژیم صهیونیستی چشمگیر نیست، اما پافشاری بر تخصیص این بودجه‌ها در حالی‌ که این رژیم درگیر اداره جنگی پرهزینه در غزه است، خشم بسیاری از ساکنان سرزمین‌های اشغالی را برانگیخته است.

جنبش حماس در ۱۵ مهر حمله گسترده‌ای را علیه مواضع رژیم صهیونیستی در غلاف غزه آغاز کرد. تل‌آویو در پاسخ به این عملیات – که به دلیل حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی، «طوفان الاقصی» نام گرفته – قتل‌عام مردم بی‌گناه فلسطین را آغاز کرده و از رسیدن غذا، دارو، سوخت و دیگر اقلام ضروری به ساکنان غزه جلوگیری می‌کند.

جنگ غزه امروز (یکشنبه) در حالی وارد سی‌وهفتمین روز خود شد که ارتش رژیم صهیونیستی در بحبوحه درگیری‌های بسیار شدید در چهار محور، بمباران نوار غزه را تشدید کرده و علاوه بر بیمارستان الشفا، بیمارستان القدس را هم محاصره کرده است. نیروهای مقاومت نیز همچنان برای مقابله با حمله زمینی صهیونیست‌ها، تانک‌ها و نفربرهای این رژیم را منهدم می‌کنند.

بمباران هوایی و عملیات زمینی ارتش اشغالگر در نوار غزه تاکنون منجر به شهادت بیش از ۱۱ هزار فلسطینی از جمله ۴۵۰۶ کودک شده است. همچنین بر اثر این حملات تا امروز ۲۷ هزار تن مجروح شده‌اند.

منبع: اطلاعات انلاین